منو سایت

Page Authority چیست؟

 تاریخ انتشار :
/
  آموزش سئو
Page Authority چیست؟

در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که “Page Authority چیست؟”

که در سئو (بهینه سازی موتور جستجو) با نام PA نیز شناخته می شود.

اما ما فقط از تعریف اینکه Page Authority به چه معناست فراتر خواهیم رفت. علاوه بر این، خواهید فهمید که اعتبار خوب صفحه ای که باید برای وب سایت شما به دست آید و همچنین شاخص های مختلفی که بر ارزیابی PA تأثیر می گذارد، چقدر است.

در نهایت، لیستی از نکات در مورد بهبود عملکرد PA وب سایت خود را دریافت خواهید کرد تا بتوانید رتبه وب سایت خود را افزایش دهید تا رتبه های بالاتری در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ کسب کنید.

Page Authority چیست؟

Page Authority چیست؟

Authority یک رتبه بندی موتور جستجو است که میزان رتبه یک صفحه وب را در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) اندازه گیری می کند. Authority (یا PA) توسط Moz توسعه داده شد و نمرات از 1 تا 100 متغیر بود، با نمرات PA بالاتر رتبه بهتری را نشان داد.

اعتبار خوب در صفحه چیست؟

اعتبار خوب صفحه امتیاز 60 تا 80 در مقیاس PA است. اعتبار خوب صفحه با این واقعیت مطابقت دارد که یک صفحه وب می تواند در SERP برای کلمات کلیدی با رقابت متوسط ​​رقابت کند. PA بیش از 40 عامل رتبه بندی را اندازه گیری می کند و بر اساس مقیاس لگاریتمی 100 نقطه ای است.

آیا PA برای سئو مهم است؟

اعتبار صفحه برای SEO مهم است، زیرا از نزدیک امکانات رتبه بندی یک صفحه وب در SERP ها را ارائه می دهد. هرچه رتبه PA بالاتر باشد، وب سایت قدرتمندتر و قابل اعتمادتر توسط گوگل برای اهداف رتبه بندی در نظر گرفته می شود.

با این حال، به گفته Moz، با توجه به نحوه محاسبه اعتبار صفحه، بهتر است از رتبه بندی PA به عنوان یک شاخص سئوی مقایسه ای استفاده شود، نه به عنوان یک نتیجه مطلق در هنگام تلاش برای تعیین اینکه کدام صفحه وب ممکن است توانایی بیشتری برای رتبه بندی داشته باشد. در SERP

همچنین درک این نکته مهم است که Authority عناصر SEO صفحه مانند استفاده از کلمه کلیدی یا بهینه سازی محتوا را در نظر نمی گیرد. PA فقط با عوامل سئو خارج از صفحه، مانند تعداد و کیفیت لینک های ورودی اندازه گیری می شود.

با توجه به ماهیت مقایسه ای PA و این واقعیت که نتیجه در هنگام تغییر داده های ارسال شده در الگوریتم متفاوت خواهد بود، Moz می گوید که PA هنگام مقایسه مجموعه ای از صفحات با یکدیگر برای رتبه بندی سئو، لزوماً نتیجه خوب یا بدی ندارد. به عنوان مثال، یک صفحه وب با امتیاز PA پایین ممکن است از URL با امتیاز PA بالاتر پیشی بگیرد. بنابراین، بهتر است از Authority به عنوان یک معیار نسبی در میان سایر عناصر مهم مانند Domain Authority و کیفیت بهینه سازی سئو صفحه استفاده کنید.

چه چیزی بر اعتبار صفحه تأثیر می گذارد؟

حق صفحه به همان روش اعتبار دامنه محاسبه می شود، اما در سطح صفحه فردی. داده های این محاسبه از نمایه وب Mozscape می آید که شامل بیش از 40 عامل SEO برای رتبه بندی خارج از سایت است.

URL های اتصال

تعداد کل URL های پیوند دهنده مستقیماً بر رتبه اعتبار صفحه تأثیر می گذارد.

اتصال دامنه های ریشه

پیوند دادن دامنه‌های اصلی به تعداد دامنه‌ها (یا وب‌سایت‌های) منحصربه‌فردی اشاره دارد که به صفحه وب شما پیوند می‌دهند. به عنوان مثال، اگر سه URL پیوند دهنده از یک وب سایت تحت یک دامنه دریافت کنید، آنها یک دامنه اصلی در نظر گرفته می شوند. سمت راست صفحه تحت تأثیر تعداد کل دامنه های اصلی متصل است.

اتصال زیر دامنه ها

یک زیر دامنه بخشی اضافی از URL وب سایت شما است که قبل از نام دامنه و پسوند قرار می گیرد. گوگل ساب دامنه ها را به عنوان اشیاء مجزا در نظر می گیرد. بنابراین، رتبه بندی اعتبار یک صفحه نیز تحت تأثیر تعداد زیر دامنه هایی است که به یک URL خاص در وب سایت شما پیوند می دهند.

پیوند دادن صفحات

کیفیت صفحات خارجی که لینک های ورودی به صفحه وب شما ارسال می کنند نیز در ارزیابی PA لحاظ می شود. پیوند دادن صفحاتی که دارای اعتبار بالای خود در صفحه هستند به بهبود ارزیابی URL های مقصد کمک می کند.

پیوندها را دنبال کنید

لینک های Dofollow با انتقال سرمایه لینک، بیشترین اعتبار را برای PageRank از وب سایت اصلی به سایت هدف منتقل می کنند. هرچه لینک های dofollow بیشتری را صفحه وب شما به دست آورد، نتایج اعتبار شما در صفحه بالاتر می رود.

لینک های Nofollow

لینک های Nofollow بک لینک هایی هستند که در HTML با ویژگی nofollow علامت گذاری شده اند و بنابراین رسما به عنوان رای ویرایشی در نظر گرفته نمی شوند. در گذشته، هر لینک nofollow ارزشی به سئو SEO منتقل نمی کرد. با این حال، الگوریتم گوگل برای استفاده از تگ nofollow به عنوان یک اشاره، نه یک دستورالعمل، تکامل یافته است. بنابراین، برخی از لینک‌های nofollow در صورتی که Google لازم بداند ارزش آن را به صفحه رنک ارسال کند، ارزش آن را به صفحه فرود منتقل می‌کنند.

301s و 302s

تغییر مسیر 301 نشان می دهد که یک صفحه وب به طور دائم به یک مکان کاملاً جدید منتقل شده است، در حالی که تغییر مسیر 302 به این معنی است که تغییر موقتی است. کمیت و کیفیت این تغییر مسیرها نیز بر معیارهای اعتبار صفحه تأثیر می گذارد.

روابط جدید در مقابل روابط قدیمی

تعداد لینک های جدید در مقایسه با لینک های قدیمی که وارد یک صفحه وب می شوند بر امتیاز صفحه تأثیر می گذارد. URL که یک جریان ثابت از پیوندهای جدید دریافت می کند نشان می دهد که این صفحه با کیفیت بالاتری است که همچنان برای جستجوگران مرتبط است، در حالی که صفحه وب که فقط پیوندهای قدیمی دارد ممکن است به این معنی باشد که صفحه در حال حاضر ارزش نمایش دادن به کاربران Google را ندارد.

TLD

دامنه های سطح بالا یا TLD در بالای سلسله مراتب سیستم نام دامنه قرار دارند. TLD ها می توانند مختص کشور یا صنعت باشند و شامل پسوندهای دامنه مانند .com، .edu، .gov، .org، .uk، .ca و غیره باشند. تنوع TLD ها توسط الگوریتم Page Authority در نظر گرفته می شود.

نام های دامنه

در کنار پسوندهای سطح بالا، نام دامنه واقعی برای وب سایت قرار دارد. این بخشی از URL است که برای مثال قبل از .com یا .org ظاهر می شود. نام دامنه برای پیوند دادن دامنه های اولیه به نوعی در ارزیابی PA از صفحه فرود گنجانده شده است.

ذکر دامنه های برند

تعداد ذکر دامنه های مارک دار بدون لینک نشانگر ارزیابی PA است. اگر الگوریتم Moz تعداد زیادی اشاره به دامنه های مارک را در بررسی محصول، پست های وبلاگ و مقالات تشخیص دهد، ممکن است شاخص اعتبار در صفحه وب سایت شما افزایش یابد.

رتبه بندی هرزنامه

Moz یک معیار برای اندازه گیری کیفیت هرزنامه برای وب سایت ها دارد. امتیاز 61 تا 100 درصد به عنوان یک رتبه اسپم بالا در نظر گرفته می شود و می تواند بر اعتبار صفحه شما برای اعتبار در سراسر سایت تأثیر بگذارد. نتایج اسپم برای ارزیابی احتمال جریمه شدن وب سایت شما توسط گوگل به دلیل اعمال سئوی اسپم استفاده می شود.

MozRank

MozRank یک KPI پرکاربرد است که محبوبیت بازخورد وب سایت را اندازه گیری می کند. از روشی مشابه با رتبه صفحه گوگل استفاده می کند و از 0 تا 10 رتبه بندی می شود. امتیازهای 7 و بالاتر اعتبار بالاتری را نشان می دهد که می تواند به افزایش اعتبار صفحه برای صفحات وب شما کمک کند.

MozTrust

MozTrust به جای نشانگر محبوبیت لینک، به عنوان یک رتبه بندی اعتماد لینک عمل می کند. اگر از سایر صفحات وب پرمخاطب بازخورد دریافت کنید، امتیاز MozTrust شما و همچنین امتیاز PA شما افزایش خواهد یافت.

چگونه اعتبار صفحه را افزایش دهیم؟

افزایش اعتبار دامنه

PA ارتباط مثبتی با Domain Authority (DA) دارد. بنابراین باید با به دست آوردن لینک های باکیفیت از سایر وب سایت های معتبر و قابل اعتماد برای افزایش امتیاز DA وب سایت خود تلاش کنید.

دامنه های ریشه متصل بیشتری دریافت کنید

هر چه دامنه های پیوند دهنده بیشتر شما یک URL خاص به وب سایت خود داشته باشید، به نظر می رسد اهمیت آن برای الگوریتم های موتورهای جستجو بیشتر باشد. یک صفحه وب که لینک های ورودی زیادی از دامنه های مختلف دریافت می کند نشان می دهد که URL محبوبیت زیادی از لینک ها دارد. اگر همه چیز برابر باشد، بهتر است 10 پیوند از 10 دامنه اصلی پیوند دهنده مختلف داشته باشید تا اینکه 10 پیوند از یک دامنه داشته باشید.

تعداد اتصالات با مشخصات بالا را افزایش دهید

نتایج معتبر در صفحه وب سایت شما تا حد زیادی به تعداد لینک های معتبری که هر URL دریافت می کند بستگی دارد. بنابراین، برای افزایش رتبه بندی صفحه خود، می خواهید تعداد صفحات با کیفیتی که به محتوای شما پیوند می دهند را افزایش دهید.

پیوندهای Dofollow بیشتری دریافت کنید

لینک های Dofollow بیشترین ارزش سئو را برای PageRank دارند. بنابراین، هر چه تعداد بک لینک های dofollow بیشتری دریافت کنید، امتیاز اعتبار صفحه فرود شما بالاتر خواهد بود.

لینک های هرزنامه کمتری دریافت کنید

دریافت بازخورد از منابع ناخواسته و مشکوک می تواند رتبه هرزنامه شما را افزایش دهد و اعتبار صفحه شما را کاهش دهد. بازخورد سمی مانند این می تواند وب سایت شما را از طرف گوگل جریمه کند. بنابراین، شما باید به طور فعال بر رتبه بندی هرزنامه های وب سایت خود نظارت داشته باشید و از ابزار انصراف گوگل برای حذف لینک های اسپم از حساب بازخورد وب سایت خود استفاده کنید. این راهنمای دیگر در مورد نحوه حذف دستورالعمل های گام به گام بد برای این فرآیند را ببینید.

PA در سئو چیست؟

Page Authority (PA) در خلاصه SEO

امیدوارم از این راهنما لذت برده باشید که به این سوال پاسخ می دهد که Page Authority چیست.

همانطور که متوجه شدید، Authority به معنای امتیاز 1 تا 100 است و اغلب با رتبه بندی یک صفحه وب در صفحات نتایج موتورهای جستجو در مقایسه با URL یک رقیب مرتبط است. بنابراین، تمرکز بر روی PA در سئو برای بهبود دید موتور جستجو برای محتوایی که برای کسب و کار شما مهم‌تر است، مهم است تا ترافیک ارگانیک بیشتری را از گوگل، یاهو و بینگ دریافت کنید.

نشریه اعتبار صفحه چیست؟ اولین بار در SEO Chatter ظاهر شد.