منو سایت

چرا خرید بازخورد اشتباه است؟

 تاریخ انتشار :
/
  آموزش سئو
چرا خرید بازخورد اشتباه است؟

چرا خرید بازخورد اشتباه است؟

تقریباً همه وب مسترها در حال حاضر تأثیر منفی دارند خرید بازخورد آنها از سئو و دریافت تعداد زیادی لینک نامناسب آگاه هستند. یکی از رایج ترین سوالاتی که خوانندگان بلاگسیما می پرسند این است که «خرید لینک از سایت های با رتبه بالا چه تأثیری دارد؟» چگونه گوگل متوجه می شود که پول پرداخت شده است؟

پاسخ به این سوال بسیار ساده است، خرید بازخورد کار درستی نیست! اگر به دنبال جایگاه خوبی در نتایج گوگل هستید و برنامه بلندمدتی برای کار خود دارید، خرید بک لینک راه خوبی نیست زیرا ممکن است در آینده با مشکلات جدی مانند جریمه سایت های گوگل مواجه شوید.

به زبان ساده، گوگل بک لینک های صفحه یا سایت شما را به عنوان رای مثبت کاربران یا سایت های دیگر می شناسد. هر چه رای بیشتری کسب کنید، شانس شما برای برنده شدن در انتخابات گوگل بیشتر است. گوگل به صراحت اعلام کرده است که خرید لینک برخلاف قوانین این سایت بوده و تخلف محسوب می شود. مشکل از آنجا شروع می شود که مصرف کنندگان معتقدند خرید رای می تواند موتور جستجو را فریب دهد و در این انتخابات پیروز شود، اما نظارت گوگل بر خرید بک لینک بسیار پیچیده و قدرتمند است.

خرید بازخورد

گوگل به سایت ها در مورد تاثیر منفی خرید لینک ها هشدار می دهد

چگونه ارجاع ها بر نتایج Google تأثیر می گذارند

اگر بازخورد شما از یک سایت معتبر با رتبه صفحه بالا باشد، مطمئناً تأثیر بیشتری بر سئوی شما خواهد داشت. همین امر باعث شده در چند سال اخیر لینک هایی از سایت های قدرتمند با قیمت های بالا خریداری شود. گوگل موضوع سایت را بر اساس کلمات اطراف لینک مشخص می کند.

به عنوان مثال، بسیاری از سایت ها در صفحات خود به سایت آمازون اشاره می کنند که معمولاً در جملات خود کلمه “کتاب” وجود دارد. بنابراین، وقتی این کلمه را در گوگل جستجو می کنید، سایت آمازون را بعد از کتابخانه گوگل می بینید، اما برای سایت آمازون با این اندازه و قدرت، کلمه “Cars” به عنوان کلمه کلیدی شناخته نمی شود زیرا وجود ندارد. لینک ورودی خوب به آن. .

در نتیجه خرید بک لینک فقط در مورد سایت ها برای سایت شما موثر خواهد بود معتبر و مناسب برای حوزه کاری تو باش همچنین باید به کلمه یا عبارت مرتبط یا متن لنگر و کلمات اطراف آن توجه ویژه ای داشته باشید. از آنجا که پیوندهای شما بر این کلمه کلیدی در نتایج گوگل تأثیر می گذارد، نه همه کلماتی که به عنوان هدف انتخاب کرده اید.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می کنیم مقاله انکر تکست چیست را در وبسایت آکادمی وبسیما مطالعه کنید.

Google خریدهای بازخوردی را پیدا می کند

گوگل راه های مختلفی برای یافتن بک لینک های خریداری شده از سایت های اینترنتی دارد. مهمترین آنها تیم اختصاصی گوگل برای مبارزه با این پدیده است که وظیفه دیگری جز گشت و گذار در اینترنت و شناسایی سایت های فروش لینک ندارد. اگر سایت ارجاعی مناسبی پیدا کرده اید، دلیلی وجود ندارد که تیم Google نتواند آن را شناسایی کند.

شاید فکر کنید که کارمندان گوگل زمان کافی برای بررسی همه سایت ها و صفحات و شناسایی سایت های فروش لینک ندارند که البته ایده خوبی است! اما معمولا سایت هایی که لینک و لینک به صفحات زیادی با موضوعات مختلف می فروشند مورد توجه رقبای خود قرار می گیرند و توسط این افراد به طور مستقیم به گوگل گزارش می شوند.

در این صورت، یک متخصص در صورت اطمینان از خرید و فروش بازخورد، سایت را بررسی می کند و به صورت دستی جریمه می کند. سایتی که از این طریق جریمه شده باشد در نوار جستجوی گوگل در کنسول خود و در قسمت Manual Actions پیامی در مورد لینک های غیر طبیعی دریافت می کند.

تصویر زیر این پیام را در نسخه قدیمی کنسول جستجوی گوگل برای سایتی که بک لینک فروخته است نشان می دهد.

جریمه دستی در سایت گوگل برای فروش لینک

تصویر دوم نمونه ای از جریمه دستی گوگل برای سایت خریدار بک لینک را نشان می دهد و با توجه به تغییر ظاهر کنسول جستجوی گوگل در نسخه جدید، نحوه نمایش آن متفاوت است.

جریمه سایت در نسخه جدید سرچ کنسول گوگل برای خرید لینک از سایت های دیگر

گوگل کاربران را تشویق می کند تا سایت هایی را که از این طریق سعی در کلاهبرداری از موتور جستجو دارند را شناسایی کنند. این امر منجر به جریمه از طرف گوگل برای سایت فروشنده و خریدار می شود. تعداد لینک های ورودی به سایت شما در طول زمان و زمینه سایت های مرجع از دیگر معیارهای گوگل برای شناسایی سایت های متخلف است. برای مشاهده این فرم می توانید به صفحه ورود به سایت اسپم گوگل مراجعه کنید.

پس از به روز رسانی الگوریتم پنگوئن، استفاده غیرعادی از یک عبارت خاص مانند انکر تکست به لیست تخلفات گوگل در هنگام خرید لینک اضافه شد.

چند نکته مهم هنگام خرید بازخورد

اگر همچنان بر این امر اصرار دارید و روش‌های اصولی و بهتر برای تولید محتوا را نمی‌پسندید، قبل از خرج کردن و ریسک کردن، نکات زیر را در نظر بگیرید تا احتمال جریمه‌های سایت خود را به حداقل برسانید:

  • بازخورد را در فواصل منظم بخرید. پیشنهاداتی مانند “تبلیغ 10 سایت رتبه بندی شده در صفحات 2 و 3” انتخاب خوبی نیست.
  • مستقیماً با صاحب سایت تماس بگیرید و با عوامل تبلیغاتی همکاری نکنید.
  • با سایت هایی که به طور گسترده لینک می فروشند و تبلیغات را می پذیرند همکاری نکنید.
  • فقط از سایت ها مربوط به حوزه کاری لینک را خودتان بخرید.
  • به جای تبلیغات متنی در سایدبار یا فوتر سایت ها از تبلیغات با محتوا و محتوای خاص (گزارش خرید آگهی) استفاده کنید.
  • به جای خرید بک لینک در تمام صفحات سایت، در یک یا چند صفحه خاص تبلیغ کنید.
  • نسبت لینک های خریداری شده به کل لینک های طبیعی در سایت کمتر از 10 درصد است.

اشتباهات رایج هنگام خرید لینک

با یک جستجوی ساده در اینترنت سایت های ایرانی و خارجی زیادی را پیدا خواهید کرد که لینک هایی با عناوین جذاب و موثر به فروش می رسانند. اگر تجربه ای در خرید لینک ندارید و اثرات مخرب آن را نمی دانید، به راحتی می توانید فریب این گونه سایت ها را بخورید و سئو سایت را برای همیشه از بین ببرید. تصویر زیر نمونه هایی از تبلیغات جعلی را نشان می دهد که لینک هایی با کیفیت پایین می فروشند.

تبلیغات جعلی برای خرید و فروش لینک

یکی از تکنیک های جدید در فضای اینترنت سئو منفی است که به منظور از دست دادن جایگاه رقبا انجام می شود. با این حال، بسیاری از افراد برای بهبود وضعیت سایت خود و خرید بک لینک، سئوی منفی سایت خود را انجام می دهند. بیایید به برخی از این شعارها نگاه کنیم:

خرید لینک ارزان

همه ما می دانیم که هیچ ارزانی بی دلیل نیست. شعار خرید لینک ارزان را هر کجا که می روید بخوانید بازخورد بی کیفیت بخرید.

اگر بک لینک ها ارزان هستند به این معنی است که هرکسی می تواند به راحتی در همان فضایی که شما هستید برای خود لینک ایجاد کند و با افزایش تعداد این لینک ها در یک سایت، ارزش و اعتماد منتقل شده به هر یک از این سایت ها کاهش می یابد.

علاوه بر این، سایت هایی که دارای لینک های خارجی زیادی هستند می توانند توسط گوگل به عنوان لینک یا هرزنامه شناسایی شوند، بنابراین بهتر است در آن فضا نباشید.

خرید بازخورد گروهی

این سایت ها معمولاً علاوه بر ارزان بودن به تعداد زیادی لینک نیز اشاره می کنند. همان نکاتی که در مورد خرید لینک ارزان گفتیم در مورد این دسته نیز صدق می کند. همچنین، وقتی لینک خود را برای مدت کوتاهی در بسیاری از سایت ها قرار می دهید، در واقع به گوگل می گویید که آنها غیرعادی هستند.

گوگل می داند که شما باید در سال گذشته 50 لینک به سایت خود داشته باشید و این تعداد به طور ناگهانی در مدت زمان کوتاهی مثلا یک ماهه به 2500 لینک می رسد. لینک هایی که همگی با کلمات کلیدی تگ شده و در سایت های کم ارزش قرار می گیرند. در این مورد، الگوریتم پنگوئن هیچ مشکلی در تشخیص ناهنجاری ایجاد رابطه شما ندارد.

بازخورد رایگان!

این روش را می توان بدترین و ناکارآمدترین روش اتصال خارجی دانست. ابزارهای آنلاین آدرس سایت شما را دریافت می کنند و آن را در هزاران سایت با فهرست ها یا ابزارهای تست آنلاین فهرست می کنند. به این ترتیب شما تعداد زیادی لینک در مدت زمان کوتاه و همچنین لینک هایی از صفحات کم ارزش ایجاد کرده اید. لینک های رایگان را جدی نگیرید و به شدت از آنها اجتناب کنید.

پیشنهاد می کنیم برای درک بهتر مفهوم بازخورد و عوارض آن مقاله چیست بازخورد را با دقت مطالعه کنید و در قسمت نظرات همین مقاله تجربه خود از خرید لینک را با ما در میان بگذارید.

خرید لینک های خارجی

یکی دیگر از روش های رایج کلاهبرداری استفاده از عباراتی مانند خرید لینک های خارجی یا خرید لینک های معتبر است که باعث می شود فکر کنید برای سایت شما مفید هستند. همانطور که قبلا ذکر شد، مهمترین معیار ما برای دریافت لینک از یک سایت، مرتبط بودن و قابل اعتماد بودن آن است. در حالی که اکثر این سایت ها فقط دارای یک گزینه اعتبار بالا هستند و هیچ ارتباطی با سایت شما ندارند.

آموزش حرفه ای خرید لینک و گزارش تبلیغات

یکی از مهم ترین عوامل موثر در کسب جایگاه در نتایج گوگل، رعایت استانداردهای داخلی برای لینک سازی و البته تدوین استراتژی ساخت لینک های خارجی است.

خرید بک لینک می تواند سایت شما را از گوگل جریمه کند اما اگر اصول و استانداردهای لینک سازی را به خوبی بدانید می توانید از تاثیر شگفت انگیز بک لینک ها بدون احتمال جریمه شدن بهره ببرید.

آکادمی وبسیما با معرفی سمینار تخصصی ایجاد روابط تمامی روش ها و استانداردهای ارتباط با کلاه سفید را به شما آموزش می دهد. محتوای این سمینار به شرح زیر است:

  1. عوامل مؤثر بر تأثیر پیوندها – Link Juice
  2. اصول لینک دهی داخلی سایت ها – لینک های داخلی
  3. راهنمای خرید کامل مرجع – خرید مراجع
  4. راهنمای خرید تبلیغات – گزارش
  5. تکنیک های لینک سازی دستی – لینک های رایگان
  6. تقویم برای اتصالات ساختمان

نمودار استخراج آب از کراوات

تصویر بالا نمونه ای از نمودار استخراج لینک و تاثیر عوامل مختلف در ساخت لینک های داخلی و خارجی در سایت شما است. تمامی عناصر این نمودار و روش های صحیح استفاده از هر کدام در این کارگاه بررسی و آموزش داده شده است. برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این کارگاه به صفحه آموزش لینک سازی مراجعه کنید.

چرا خرید بازخورد اشتباه است؟ اولین بار در وب سیما ظاهر شد.