
ویژگی لینک نوفالو نه تنها بر اعتبار محتوای شما تأثیر می گذارد، بلکه بر درک گوگل از موضوع و معنای آن نیز تأثیر می گذارد. لینک های داخلی و خارجی یکی از مهم ترین عوامل گوگل برای بررسی سلامت و رتبه سایت هستند. انتشار متن های تعبیه شده، دریافت لینک از سایت های معتبر، ایجاد لینک موضوعی بین صفحات و اجتناب از پیوند گروهی از جمله مواردی است که در لینک سازی داخلی اهمیت دارد. در این مقاله می خواهیم به یکی از رایج ترین سوالات کاربران در تولید محتوا و لینک بیلدینگ پاسخ دهیم. آیا باید از قابلیت ردیابی یا ردیابی جدید در پیوندهای مقاله استفاده کنیم؟
ابتدا با آناتومی شبکه آشنا می شویم و مفهوم دنبال کردن و عدم سقوط را به طور عمیق می آموزیم. در مرحله بعد در قالب چند مثال نحوه استفاده از تابع فالو یا نوو را یاد می گیریم و در نهایت نکاتی برای ارتباط موثر داریم و مسیر یادگیری را در اختیار شما قرار می دهیم تا با مفاهیم داخلی بیشتر آشنا شوید. ارتباط.
به شما این اطمینان را می دهیم که با مطالعه این مقاله یک بار برای همیشه نحوه استفاده از تراک ها و لینک ها را بدون ردیابی یاد خواهید گرفت و به طور موثر می توانید لینک های داخلی را در مقالات خود ایجاد کنید. اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله ندارید، پیشنهاد می کنیم ویدیوی زیر را تماشا کنید.
آناتومی رابطه؛ شناخت خصوصیات برچسب الف
اتصالات آناتومی خاصی دارند. هر اتصال از 5 عملکرد اصلی پشتیبانی می کند. البته استفاده از تمام توابع اتصال اجباری نیست. در واقع با توجه به هدف اتصال خود و ماهیت آن می توانیم از این 5 تابع استفاده کنیم.
1- Href; آدرس صفحه فرود
Href URL صفحه ای را که به آن لینک می دهیم با کلیک روی لینک مشخص می کند. استفاده از این ویژگی برای همه اتصالات اجباری است.
البته href لزوما آدرس صفحه دیگری نیست. در طراحی سایت، به جای وارد کردن آدرس، از یک قطعه (علامت #) برای دسترسی به بخش های مختلف صفحه استفاده می شود. نمونه ای از این اپلیکیشن href را می توانید در قسمت مطالعه مقاله آکادمی وب سیما در ابتدای هر مقاله مشاهده کنید.
اگر آدرس وارد شده در ویژگی href از همان دامنه باشد، به آن اتصال داخلی و اگر از دامنه دیگری فوروارد شود، اتصال خارجی نامیده می شود. تصمیم گیری در مورد استفاده از نوفالو در روابط خارجی بسیار مهم است که در ادامه این مقاله به آن خواهیم پرداخت.
2- عنوان اجباری نیست، اما مفید است
لازم نیست از تابع عنوان در لینک استفاده کنید. عنوان زمانی نمایش داده می شود که کاربر مکان نما خود را روی لینک قرار می دهد. کاربرد اصلی عنوان زمانی است که امکان استفاده از متن جاسازی شده مناسب وجود ندارد.
به عنوان مثال، هنگام پیوند دادن به یک تصویر، استفاده از عنوان می تواند اطلاعات مفیدی را به کاربر نشان دهد. همچنین زمانی که آیکون های شبکه های اجتماعی را در سایت قرار می دهیم، استفاده از عنوان مناسب می تواند تجربه کاربری را بهبود بخشد و کاربران را تشویق به کلیک کردن کند. ممکن است فکر کنید که این خیلی خام است، اما جالب است بدانید که در گزارش های تجربه کاربر Google Lighthouse، این عناصر به دقت مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند.
3- Rel; با 4 عملکرد متفاوت و کاربردی
Rel یکی از مهمترین ویژگی های اتصال است که می تواند چهار مقدار متفاوت داشته باشد. مسئله ترتیبی بودن یا نبودن ارتباط نیز به صفت rel مربوط می شود. در نظر داشته باشید که محتوای Rel برای کاربران قابل مشاهده نیست و تاثیری در عملکرد آن ندارد، این اطلاعات تنها توسط ربات های گوگل و برای درک ارتباط معنایی بین صفحات استفاده می شود.
Nofollow: تمام اتصالات اینترنتی به طور پیش فرض فالوور هستند، مگر اینکه nofollow را در ویژگی rel قرار دهیم. لینک های زیر تمام اعتبار و ارزش یک صفحه را به صفحه دیگر منتقل می کنند و بنابراین برای لینک های داخلی و خارجی بسیار مهم هستند. اگر تابع nofalo را در تب rel قرار دهیم این لینک به صفحه دیگری منتقل نمی شود. ویژگی Nofalo به عنوان یک ممنوعیت ورود عمل می کند و از ورود ربات ها به صفحه دیگر جلوگیری می کند.
در مقاله اختصاصی معرفی اتصال نوفالو به صراحت قصد خود را از عدم انتقال اعتبار بیان کردیم و کاربردهای این مدل را برای اتصالات ساختمانی شرح دادیم. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم مقاله لینک نوفالو در آکادمی وب سیما را مطالعه فرمایید.
UGC: این قابلیت یکی از جدیدترین قابلیت هایی است که گوگل معرفی کرده است. UGC مخفف عبارت User Generated Content است که به ربات های گوگل می گوید که لینک در محتوای کاربر قرار می گیرد.
در سایت های محتوایی که بیشتر محتوا توسط کاربران تولید می شود، استفاده از قابلیت UGC می تواند بسیار مفید باشد. در ایران سایت هایی مانند کاما و دیوار نمونه بارز سایت هایی هستند که محتوای آنها توسط کاربران ایجاد می شود. اتصالات UGC به عنوان اتصالات نوفالو عمل می کنند و فاقد اعتبار به صفحه فرود هدایت نمی شود.
حمایت شده توسط: این ویژگی دارای ویژگی مشابه Nofollow است، با این تفاوت که به ربات های گوگل می گوید که این لینک یک تبلیغ است و نیازی به داشتن پیوند معنایی به صفحه ای که ما در آن هستیم نیست. از این قابلیت می توان برای بنرها و گزارش های خبری استفاده کرد.
Noopener و Noreferrer: این دو ویژگی Noopener و Noreferrer برای محافظت از کاربران استفاده می شوند. به عبارت دیگر اطلاعات کاربر با یک کلیک از صفحه ای به صفحه دیگر منتقل نمی شود. اطلاعات ورود، اطلاعات مالی مانند شماره کارت و مواردی از این دست از جمله اطلاعات مهمی هستند که با کلیک روی یک لینک توسط بدافزارها سرقت می شوند.
در سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس این دو ویژگی به صورت خودکار بر روی تمامی لینک ها اعمال می شود. هنگام اتصال داخلی این دو ویژگی مهم نیست، اما اتصال به سایت های دیگر بسیار مهم است و استفاده از آن مورد تاکید گوگل است.
4- هدف; عملکرد اتصال خارجی راحت
اگر در ویژگی Target مقدار را blank_ قرار دهیم، وقتی روی پیوند کلیک می کنیم، صفحه فرود در یک تب جدید باز می شود. به عنوان مثال، اگر کاربر در وسط مطالعه محتوا روی یک لینک هدف خالی کلیک کند، نحوه خواندن مطالب را از دست نمی دهد و در زمان مناسب صفحه جدید را بررسی می کند.
بهتر است هنگام لینک دادن از سایت ما به سایت های دیگر از ویژگی Blank استفاده کنید. برای مثال می توانیم از Blank برای اتصال به شبکه های اجتماعی استفاده کنیم. خالی بودن در لینک های داخلی زیاد رایج نیست، اما معمولا برای لینک هایی که در ابتدا یا وسط مقاله هستند از آن استفاده می کنیم.
5- متن عهد; مهمترین ویژگی تماس برای ما
مهمترین ویژگی لینک سئو سئو است. رمزگذاری عبارتی است که مستقیماً بر موقعیت صفحه تأثیر می گذارد. برای مثال اگر به صفحه ای با عبارت طراحی سایت لینک دهیم، آن صفحه شانس کسب جایگاهی در عبارت طراحی سایت و مفاهیم مرتبط با آن را دارد. انتخاب متن جاسازی شده باید مطابق با ماهیت صفحه و استراتژی پیوند داخلی و خارجی ما باشد. برای اطلاعات بیشتر مقاله آشنایی با انواع متن های تعبیه شده و کاربرد آنها را مطالعه کنید.
نحوه صحیح ارتباط داخلی در محتوا به صورت کامل و با چند مثال در دو سمینار آموزشی تولید محتوا و آموزش لینک بیلدینگ آموزش داده شده است. شرکت در این دو سمینار می تواند به تمام سوالات شما در مورد اتصال داخلی پاسخ دهد و سئوی شما را متحول کند. پیشنهاد می کنیم در زمان مناسب به صفحه این دو سمینار مراجعه کرده و بخشی از محتوای دوره را مطالعه کنید.
بازگشت به سوال اصلی؛ فالو یا نوفالو؟
اکنون که با آناتومی روابط آشنا شدیم، می توانیم در این مقاله به سوال اصلی پاسخ دهیم. استفاده از تابع follow یا nouveau بستگی به ماهیت صفحه ای دارد که کاربر قصد دارد به آن تغییر مسیر دهد. به عنوان مثال، فرض کنید مقاله ای در مورد «بوت استرپ چیست» می نویسیم و می خواهیم به سایت اصلی بوت استرپ لینک دهیم. با توجه به شباهت مفهوم مقاله و ماهیت صفحه فرود، بهتر است از ویژگی زیر استفاده کنید.
حال فرض کنید در این مقاله لینکی به سایت “Mercedes-Benz” طراحی شده با بوت استرپ ایجاد کنیم. با توجه به اینکه ماهیت مقاله و سایت هدف متفاوت است، بهتر است از ویژگی نوفالو استفاده کنید.
به عبارت دیگر، استفاده صحیح از ویژگی نوفالو به ربات های گوگل کمک می کند معنا و ارتباط معنایی صفحات ارائه شده توسط مقاله ما را بهتر درک کنید.
در ساخت لینک های داخلی نوفالو کاربرد ندارد
ما به ندرت از این ویژگی برای افراد تازه ثروتمند هنگام ایجاد روابط داخلی استفاده می کنیم. تنها در صورتی که دسترسی به گوگل از طریق فایل robots.txt یا تگ Navindex مسدود شده باشد، بهتر است از ویژگی Nofalo استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر در محتوای مقاله به یک صفحه حساب لینک دهیم و این صفحه از دسترس ربات های گوگل خارج باشد، می توانیم با استفاده از قابلیت نوفالو به ربات های گوگل اطلاع دهیم که نیازی به بررسی این صفحه ندارید.
اگر با فایل robots.txt و تاثیر آن بر سئو آشنایی ندارید، پیشنهاد می کنیم مقاله فایل robots.txt چیست را مطالعه کنید؟
4 نکته برای اتصال داخلی کارآمدتر
در این مقاله به یکی از سوالات متداول در مورد سئو پاسخ داده ایم. به اختصاراگر موضوع صفحه ما همان صفحه ای است که به آن لینک می دهیم، نیازی به فالو کردن آن نیست.. در غیر این صورت بهتر است از rel = nofollow استفاده کنید.
ارتباط داخلی به استفاده از فالوورها یا تازه ثروتمندان محدود نمی شود.
پیوند دادن برای ایجاد تجربه کاربری بهتر و ایجاد پیوند معنایی بین صفحات انجام می شود.
برای دستیابی به این دو هدف، بهتر است در ساخت یک اتصال داخلی به 4 نکته زیر توجه کنید.
رضایت مصرف کننده: مهم ترین عامل ما در تصمیم گیری برای قرار دادن لینک و تعداد لینک ها در صفحه، رضایت کاربر است. اگر لینکی را در صفحه ای فقط برای سئو قرار دهیم، مسیر اشتباهی را طی می کنیم. در هر مقاله از چند لینک داخلی استفاده کنیم؟ این موضوع را به تفصیل بررسی کرده ایم.
متن خاص: انتخاب متن جاسازی شده مناسب بهترین ابزار برای تشویق کاربر و ایجاد پیوند معنایی بین صفحات است. نکته مهم در استفاده از متن جاسازی شده، خط نکشیدن و تکرار نکردن عبارت است. استفاده از ترکیبات مختلف و عبارات طولانی به کاربر و ربات های گوگل کمک می کند تا صفحه ای را که وارد خواهند شد بهتر درک کنند.
تشویق کاربران به کلیک کردن: ارائه توضیحات لینک شانس کلیک بر روی لینک ما را افزایش می دهد و مسیر کاربر را به سایت مطابق با انتظارات و اهداف ما تغییر می دهد.
تقویت صفحات آرشیو: کلیه محصولات و مقالات موجود در سایت باید به صفحات آرشیو (دسته ها و برچسب ها) پیوند داده شوند. این لینک بیلدینگ به ربات های گوگل کمک می کند تا ارتباط موضوعی را بهتر درک کنند و به صفحات آرشیو متصل شوند.
در پایان از شما دعوت می کنیم در صورت داشتن سوال در مورد اینکه آیا اتصال داخلی یک پیگیری است یا خیر، در قسمت نظرات برای ما بنویسید. سوالات شما در اسرع وقت توسط کارشناسان آکادمی وبسیما پاسخ داده خواهد شد.
انتشار پیوندهای خارجی به یک مقاله آیا باید دنبال کنیم یا دنبال کنیم؟ برای اولین بار در آکادمی وب سیما. به نظر می رسد.