نمایه بازخورد چیست؟ (تعریف و مثال)

نمایه بازخورد چیست؟ (تعریف و مثال)

در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که نمایه بازخورد چیست؟

اما ما از تعریف نمایه بازخورد نیز فراتر خواهیم رفت.

همچنین خواهید آموخت که بازخورد خوب در برابر بازخورد بد چه می کند، و همچنین مراحل چگونگی تجزیه و تحلیل نمایه بازخورد برای اندازه گیری کیفیت لینک های وب سایت خود را خواهید آموخت.

هدف در اینجا کمک به شما در درک اصول تحلیل بک لینک است تا بتوانید بیشترین بهره را از تلاش های ایجاد لینک و ممیزی وب سایت خود ببرید.

نمایه بازخورد چیست؟

نمایه بازخورد مجموعه‌ای از لینک‌های سایر وب‌سایت‌ها است که بازدیدکنندگان را به سایت شما هدایت می‌کند. نمایه‌های بازخورد شامل پیوندهای خوب و بد هستند که بر اساس اعتبار دامنه، ارتباط، نوع و نسبت انکر تکست به پیوندها است.

نمایه بازخورد خوب چیست؟

مراجع بسیار با اعتبار بالا

حفظ الگوریتم‌های رتبه‌بندی صفحات گوگل که همیشه در حال تغییر هستند، مستلزم ایجاد یک نمایه بازخورد طبیعی است که شامل پیوندهای با مشخصات بالا باشد.

بازخورد با اعتبار بالا سئوی خارج از صفحه را بهبود می بخشد و ارزش بالاتری از رتبه صفحه را به وب سایت مورد نظر منتقل می کند. دریافت بازخورد از وب‌سایت‌هایی که دارای اعتبار و اعتماد بالایی به دامنه هستند، می‌تواند به متقاعد کردن الگوریتم کمک کند که محتوای شما نیز معتبر و قابل اعتماد است.

بنابراین، همیشه باید سعی کنید با استفاده از روش های مختلف لینک سازی، از جمله نکاتی که در این راهنمای دیگر درباره نحوه ایجاد لینک های با کیفیت بالا توضیح داده شده است، تعداد پیوندهای روابط عمومی بالا به سایت خود را افزایش دهید.

مراجع مرتبط خوب

مرتبط بودن همچنین نشانگر این است که وب سایت نمایه بازخورد خوبی دارد.

افزایش لینک ها از سایر وب سایت های مرتبط به این معنی است که سایت شما دارای محتوای ارزشمند، آموزشی و معتبر است که ارزش رتبه بندی خوبی در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای عبارات کلیدی شما دارد.

هدف الگوریتم های رتبه بندی گوگل ارائه بهترین نتایج برای کاربران با ارائه بهترین URL ها بر اساس بازخورد مربوطه، کیفیت محتوا و SEO در صفحه است. بنابراین افزودن لینک به نمایه وب سایت شما از یک موضوع مرتبط می تواند تأثیر مثبتی بر رتبه بندی گوگل شما داشته باشد.

انواع اتصالات

یک نمایه بازخورد قوی شامل انواع مختلفی از پیوندها، از جمله پیوندهای ردیابی، پیوندهای بدون نظارت، پیوندهای سرمقاله، قدردانی، نشان ها، پیوندهای تصویری و موارد دیگر خواهد بود. او همچنین ترکیبی از روابط اقتدار بالا و روابط کم اختیار خواهد داشت.

برای یک وب سایت غیرطبیعی است که فقط یک نوع بازخورد یا فقط پیوندهای دامنه معتبر در حساب خود داشته باشد. بنابراین تنوع انواع اتصالات نشان می دهد که اتصالات به وسیله وسایل ارگانیک و طبیعی به دست می آیند.

نسبت متن لنگر خوب برای بازخورد

نسبت متن لنگر به توزیع انکر تکست ها در نمایه بازخورد اشاره دارد. و نسبت خوب انکر تکست نشان می دهد که لینک بیلدینگ با کیفیتی برای وب سایت انجام شده است.

یک نمایه بازخورد خوب صفحه اصلی شامل 80-95٪ متن لنگر مارک دار، طبیعی یا URL، 10٪ با عبارت کلیدواژه مخلوط با لنگر و 5٪ کلمات کلیدی با تطابق دقیق در بازخورد است.

در مورد صفحات داخلی وب سایت، نسبت مناسب برای انکر تکست شامل 35-45٪ انکر متن شرکتی، طبیعی یا URL، 50-60٪ با عبارت کلمه کلیدی مخلوط با انکر، و تا 10٪ کلمات کلیدی با تطابق دقیق است. در اتصال معکوس

بدون طرح های هرزنامه لینک

بک لینک ها یکی از مهم ترین سیگنال ها برای بهینه سازی خارج از صفحه برای سئو هستند و پروفایلی که فاقد لینک های سمی زیاد و سایر انواع لینک های بد باشد به این معنی است که سایت از سلامت خوبی برای بهینه سازی موتورهای جستجو برخوردار است.

به روز رسانی های هرزنامه گوگل به حذف لینک های کم ارزش از پروفایل های رتبه بندی وب سایت ها ادامه می دهد تا موقعیت های رتبه بندی صحیح برای هر URL در SERP ها تعیین شود. و داشتن بک لینک های اسپم زیاد می تواند به طور قابل توجهی تلاش های سئوی شما را تضعیف کند.

نمایه بازخورد بد چیست؟

از صفر تا چند مرجع با اعتبار بالا

یک نمایه بازخورد بد از صفر تا چند لینک بسیار معتبر خواهد داشت که به وب سایت اشاره می کنند. داشتن لینک های بسیار کم دامنه با اعتبار بالا نشان می دهد که سایت ممکن است هنوز منبع قابل اعتمادی نباشد.

شما می خواهید به دنبال لینک هایی از سایت های دامنه بالا (DA) با امتیاز DA بین 50 تا 100 باشید تا به بهبود رتبه وب سایت خود در SERP کمک کنید.

عمدتاً از سایت های نامناسب پیوند می شوند

تعداد زیاد لینک های نامناسب در حساب بازخورد شما می تواند بر خلاف وب سایت شما عمل کند و رتبه گوگل شما را پایین بیاورد. سایت هایی با تعداد زیادی لینک نامناسب ممکن است نشان دهند که لینک ها تنها با هدف دستکاری رتبه صفحه سایت هدف ایجاد شده اند.

به طور معمول، سایت هایی که به یکدیگر مرتبط هستند یا در یک جایگاه قرار دارند، به یکدیگر پیوند می دهند. اما سایت‌های نامناسب اغلب به سایت‌های نامناسب دیگر پیوند نمی‌دهند، مگر اینکه یک طرح پیوند وجود داشته باشد.

تنوع زیادی در انواع اتصالات وجود ندارد

حساب بازخوردی که تعداد زیادی از پیوندهای مشابه داشته باشد می تواند برای وب سایت مضر باشد زیرا به نظر می رسد پیوندها عمداً برای بهبود رتبه صفحه ایجاد شده اند.

یک نمایه بازخورد قوی، طیف گسترده ای از انواع پیوندها را جذب می کند، مانند پیوندهای dofollow و nofollow، URL های خالی، لنگرهای مارک دار، و حتی لینک های آفلاین بدون الگوی قابل توجه در پیوندها.

نسبت متن لنگر ضعیف برای بازخورد

نسبت بازخورد لنگر ضعیف می تواند کمپین سئوی شما را تضعیف کند زیرا نشان می دهد که از استراتژی های ساخت لینک پولی استفاده کرده اید. و یک نسبت غیرطبیعی متن لنگر می تواند در عملکرد موتور جستجوی شما اختلال ایجاد کند.

یکی از نشانه‌های رایج نمایه بازخورد بد، وجود تعداد زیادی از کلیدواژه‌های تطبیق دقیق یا جزئی است که منجر به تلاش یک صفحه وب برای رتبه‌بندی بالاتر در SERP برای این عبارات می‌شود.

طرح های هرزنامه لینک آشکار

هر حساب بازخوردی که تعداد زیادی لینک را نشان می دهد که برای دستکاری رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل طراحی شده اند، یک پرچم قرمز است که از طرح هرزنامه پیوند استفاده می کند. نمونه هایی از این نوع طرحواره ها عبارتند از تبادل بیش از حد لینک، لینک های PBN، لینک های مخفی، صفحات پورتال، لینک های فوتر در سراسر سایت و غیره.

چگونه یک نمایه بازخورد را تجزیه و تحلیل می کنید؟

تعداد دامنه های ارجاع دهنده را تجزیه و تحلیل کنید

اولین قدم در نحوه تجزیه و تحلیل نمایه بازخورد، بررسی تعداد دامنه های ارجاع دهنده برای وب سایت است.

با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک مانند Ahrefs، Semrush یا LinkMiner، می توانید URL هایی را که لینک های ورودی را تشکیل می دهند تجزیه و تحلیل کنید. تعداد کل دامنه‌های ارجاع‌دهنده منحصربه‌فرد، نشانگر سئوی بهتری نسبت به تعداد پیوندها (در زیر ذکر شده) است، زیرا چندین پیوند می‌توانند از یک دامنه باشند. و هر پیوند بعدی تمایل به کاهش ارزش برای رتبه صفحه دارد.

تعداد کل پیوندها را بررسی کنید

اگرچه هیچ فرمولی برای تعیین تعداد کل پیوندهایی که سایت شما برای رتبه بندی بالا در SERP ها نیاز دارد وجود ندارد، لینک های بیشتر اغلب عملکرد بهتر موتور جستجو را نشان می دهند.

بنابراین، تجزیه و تحلیل تعداد کل پیوندها از هر دامنه ارجاع دهنده یکی دیگر از شاخص های خوبی است که باید هنگام ممیزی نمایه بازخورد دنبال کنید.

نسخه anchor text را بررسی کنید

بررسی نوع متن لنگر به شما کمک می کند تا دریابید که آیا یک عبارت یا عبارت کلیدی در متون بازخورد بیش از حد استفاده نشده است. یافتن درصد بالایی از یک یا چند متن لنگر می‌تواند باعث شود گوگل وب‌سایت شما را به دلیل بهینه‌سازی بیش از حد جریمه کند، بنابراین باید تلاش کنید تا این نسبت را به یک نسبت سالم متنوع کنید.

تجزیه و تحلیل نرخ بازخورد (تازه بودن)

سرعت بازخورد به سرعتی اشاره دارد که با آن لینک ها در یک بازه زمانی به وب سایت شما اضافه می شوند. افزایش مداوم سرعت بازخورد به این معنی است که وب سایت هر ماه تعداد زیادی لینک جدید دریافت می کند.

با این حال، جهش بزرگ در بازخورد همیشه نشانه بدی نیست. گاهی اوقات یک وب‌سایت با هجوم زیادی از لینک‌های ورودی مواجه می‌شود که یک مقاله در فضای مجازی منتشر می‌شود، کسب‌وکار توجه رسانه‌ها را به خود جلب می‌کند یا رویداد دیگری رخ می‌دهد که سرعت پیوند را در مدت زمان کوتاهی افزایش می‌دهد.

کیفیت بازخورد را بررسی کنید

اقتدار دامنه و نتایج صفحه وب سایت کیفیت بازخورد را نشان می دهد. به همین دلیل است که باید نمایه بازخورد خود را تجزیه و تحلیل کنید تا کیفیت لینک های ورودی خود را بررسی کنید.

توجه داشته باشید که ارزیابی کیفیت بازخورد همچنین شامل تجزیه و تحلیل مربوط بودن، نوع و متن پیوند است. اگر در طول ممیزی بازخورد، لینک‌های بی‌کیفیت زیادی پیدا شد، این ممکن است دلیل اصلی حضور کم SERP باشد و شما باید برای حذف آنها از نمایه بازخورد تلاش کنید.

خلاصه نمایه بازخورد

امیدوارم از این راهنما که به این سوال که نمایه بازخورد چیست، لذت برده باشید.

همانطور که متوجه شدید، نمایه بازخورد شامل تمام لینک‌هایی است که به دامنه اشاره می‌کنند، و یک نمایه خوب شامل لینک‌های با کیفیت از سایت‌های بسیار معتبر مرتبط است، و همچنین ترکیب خوبی از انواع لینک و متن لنگر که بیش از حد بهینه نشده است. روش غیر طبیعی سئو.

ارسال نمایه بازخورد چیست؟ (تعریف و مثال ها) اولین بار در SEO Chatter ظاهر شد.