
در این مقاله یاد خواهید گرفت که چگونه بدون مرجع رتبه بندی کنید.
همانطور که در زیر خواهید دید، چندین تکنیک بهینه سازی موتور جستجو (SEO) وجود دارد که می توانید از آنها برای بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی و دیده شدن در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ استفاده کنید.
این 10 نکته در مورد نحوه رتبه بندی یک وب سایت بدون لینک به محتوای شما بهترین شانس را برای رسیدن به موقعیت های برتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) می دهد.
و هنگامی که به این موقعیت های کلیدی دست یافتید، تنها در صورت نیاز می توانید بر ایجاد روابط تمرکز کنید.
برای اینکه وب سایت شما به موقعیت های برتر برسد، همه پرس و جوهای جستجو به بازخورد نیاز ندارند. بنابراین این راهنما به شما کمک میکند تا هنگام توسعه استراتژی بازاریابی سئو دیجیتال خود، لینکسازی را به حداقل برسانید.

نحوه رتبه بندی بدون ارجاع
1. روی کلمات کلیدی با رقابت کم تمرکز کنید
اولین قدم در نحوه رتبه بندی بدون بازخورد، تمرکز روی کلمات کلیدی با کمترین رقابت است. این به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به بازخورد زیاد، در صورت وجود، برخی از دستاوردهای سریع در SERP به دست آورید.
راهنمای کاملی وجود دارد که میتوانید در مورد چگونگی یافتن کلمات کلیدی کم رقابت در اینجا بخوانید، اما در زیر نکات برجسته برای شروع شما آمده است:
- از ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Keyword Chef یا KWFinder برای یافتن عباراتی که نمره دشواری کلمات کلیدی پایینی دارند استفاده کنید. این بدان معنی است که وب سایت هایی با اعتبار دامنه پایین تر در صدر SERP ها قرار می گیرند.
- لیست کلمات کلیدی خود را بر اساس حجم جستجو مرتب کنید تا بتوانید کلمات کلیدی با بیشترین جستجو در ماه را پیدا کنید.
- کلمات کلیدی با نمرات دشواری کم و حجم جستجوی بالا را برای کسب درآمد راحت تر انتخاب کنید.
2. رتبه بدون لینک با استفاده از سئو در صفحه
یکی دیگر از گامهای مهم در مورد نحوه رتبهبندی یک وبسایت بدون لینک، انجام سئو بهتر در صفحه نسبت به رقبای خود است.
شما اغلب با وب سایت هایی در 10 موقعیت برتر SERP با سئوی ضعیف در صفحه مواجه می شوید. و تنها دلیلی که آنها رتبه بالایی دارند این است که رتبه صفحه آنها توسط تعداد زیادی لینک یا سایر تکنیک های بهینه سازی خارج از صفحه افزایش می یابد.
با این حال، اجازه ندهید که شما را بترساند.
سئوی خوب در صفحه می تواند متمایز کننده باشد که به رتبه بندی وب سایت شما در بالاتر از رقبا بدون نیاز به بازخورد کمک می کند. این امر به ویژه اگر توصیه های قبلی در مورد هدف قرار دادن کلمات کلیدی کم رقابت را دنبال کنید صادق است.
برای جزئیات کامل این استراتژی، این راهنمای کامل در مورد نحوه قرار دادن کلمات کلیدی در مقاله سئو را ببینید. نکات برجسته جایی که عبارت کلیدواژه اصلی شما قرار می گیرد در زیر آمده است:
- عنوان صفحه متا
- توضیحات متا
- آدرس مقاله
- پاراگراف مقدمه
- چندین بار در مقاله
- پاراگراف خلاصه
- سرفصل ها
- متن ALT تصویر
3. هدف جستجوی کاربران را بدانید
در پست خود در مورد نحوه نوشتن محتوایی که در گوگل رتبه بندی می شود، در مورد اهمیت قصد جستجوی کاربران صحبت می کنم.
همانطور که گفته شد: “در سال 2013، گوگل به روز رسانی الگوریتم مرغ مگس خوار را منتشر کرد که به موتور جستجو کمک کرد تا هدف واقعی پشت جستجوی کاربران را به نام جستجوی معنایی درک کند. جستجوی معنایی یک پیشرفت بزرگ بود زیرا سعی داشت صفحات وب مرتبط در فهرست گوگل را با زبان درخواست کاربر خارج از کلمات کلیدی منفرد مطابقت دهد. این الگوریتم جستجوی معنایی جدید، زمینه گستردهتری را برای جفت کردن نتایج SERP که واقعاً نیازهای کاربر را برآورده میکنند (خواه ضمنی یا صریح) در نظر میگیرد.
این بدان معنی است که برای رتبه بندی بدون بک لینک، باید صفحات برتر گوگل را برای کلمه کلیدی مورد نظر خود تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید چه نوع محتوایی برای آن عبارت جستجو ارائه می شود.
سپس مدل های رایجی را در SERP پیدا خواهید کرد مانند:
- صفحات اطلاعاتی (مانند دستورالعمل ها، فهرست ها و راهنماها)
- صفحات تراکنش (به عنوان مثال لیست محصولات تجارت الکترونیک، فرم های ثبت نام و درگاه های پرداخت)
- صفحات ناوبری (به عنوان مثال صفحات اصلی شرکت، صفحات تماس و ساعات کاری)
هنگامی که مدلی را که گوگل با رتبه بندی صفحه اول پاداش می دهد را درک کردید، باید این نوع محتوا را ایجاد کنید. در غیر این صورت، قصد جستجوی کاربران را برآورده نخواهید کرد و در موتور جستجو رتبه بالایی نخواهید داشت.
4. محتوای بهتری نسبت به رقبا ایجاد کنید
برآورده شدن قصد جستجوی کاربران تنها بخشی از پازل رتبه بندی بدون بازخورد است. بخش دیگر تولید محتوای بهتر از رقبا است.
اگر مقالات شما ارزش افزوده ای بالاتر و فراتر از آنچه که صفحات رتبه بندی فعلی شامل می شود ارائه نمی دهند، الگوریتم گوگل دلیلی ندارد که شما را در صدر قرار دهد.
واقعیت این است که سئوی خوب در صفحه و قصد جستجوی جلسات فقط شما را به اینجا در رتبه بندی می برد. برای رتبه بندی یک وب سایت بدون لینک (یا بسیار کم)، باید نسبت به رقبای خود محتوای عمیق و جامع تری ایجاد کنید.
این یک راه آسان برای به دست آوردن موقعیت های عالی رتبه ای است که مدت طولانی دوام می آورند. بنابراین تلاش زیادی را برای مقاله خود انجام دهید تا درخواست موتور جستجو را بهتر از هر وب سایت دیگری برآورده کنید.
5. رتبه بندی با خوشه های موضوعی
استراتژی محتوای خوشه ای با مضمون سئو راه دیگری برای افزایش رتبه شما بدون نیاز به لینک های زیاد است.
دستهای از موضوعات مانند سیلوهای محتوای استروئیدی هستند. خوشه موضوعی گروهی از بسیاری از نشریات موضوعی مرتبط در زیر صفحه اصلی نردبان است. هر پست موضوعی معمولاً به صفحه اصلی نردبان باز میگردد، و صفحه نردبان اغلب به پستهای اصلی بر اساس موضوع پیوند میدهد، اما نه لزوماً هر پست.
هدف در اینجا ایجاد قدرت فعلی در یک حوزه موضوعی کلیدی است. و هر چه محتوای بیشتری بتوانید بر اساس این موضوع ایجاد کنید، بیشتر به الگوریتم های رتبه بندی ثابت می کنید که وب سایت شما در این زمینه معتبر است و باید برای جست و جوهای مرتبط رتبه بالاتری داشته باشد.
6. روابط درونی خود را بهبود بخشید
لینک های داخلی یک راه عالی برای افزایش سئو صفحه فرود هستند. هر بار که یک لینک داخلی به صفحه دیگری در سایت خود قرار می دهید، به آن محتوا رای می دهید.
این استراتژی سئو شبیه به دست آوردن لینک های خارجی است (رای بیشتر به معنای شایسته تر بودن کاربران است)، اما لینک ها در سایت شما اتفاق می افتد. با پیوندهای داخلی، به الگوریتم گوگل سیگنال می دهید که صفحه فرود برای بازدیدکنندگان شما مهم است و باید توسط افراد بیشتری دیده شود.
چندین مورد SEO برای آزمایش قدرت رتبهبندی لینکهای داخلی انجام شده است، و نتایج واضح است: متن لنگر پیوند داخلی به خوبی بهینهسازی شده میتواند به رتبه بالاتر صفحه در SERP برای کلمات کلیدی هدف کمک کند.
7. از Schema Markup برای رتبه بندی در گوگل استفاده کنید
علامت گذاری طرحواره که به داده های ساختاریافته نیز معروف است، راه آسان دیگری برای رتبه بندی در گوگل بدون بازخورد است.
نمودار کد خاصی است که میتوانید آن را به صفحات وب خود اضافه کنید تا عناصر تکی محتوای موتور جستجوی خود را توصیف کنید تا بتوانند محتوای صفحات شما را بهتر درک کنند.
سپس موتورهای جستجو مانند Google می توانند از این اطلاعات برای نشان دادن محتوای شما به روش های مفیدتری در نتایج جستجو استفاده کنند، که همیشه برای نمایش پیوندها نیازی به پیوند ندارند.
به این موقعیت های مورد نظر «تجزیه های غنی» یا «نتایج غنی» می گویند.
نمونه هایی از داده های ساخت یافته در عمل عبارتند از:
در اینجا می توانید درباره بهترین انواع طرح ها در سئو اطلاعات بیشتری کسب کنید. و در اینجا برخی از بهترین انواع داده های ساختاریافته برای بهبود دید موتور جستجو وجود دارد:
- رتبه بندی ستاره ها را مرور کنید
- اطلاعات دستور غذا
- تاریخ و مکان رویدادها
- ساعات کار و شماره تلفن
- جزئیات سازمان
- اخبار برتر
- اطلاعات ویدیویی
8. CTR وب سایت خود را بهبود بخشید
موارد بسیار دیگری در سئو وجود دارد که نشان می دهد نرخ کلیک (CTR) در SERP چگونه می تواند به طور قابل توجهی بر رتبه بندی تأثیر بگذارد. اگرچه این مقاله از ژورنال موتور جستجو می گوید که این یک عامل رتبه بندی نیست.
اما اگر نگاه کنید این توییت از دنی سالیوان، می نویسد “گوگل مشاهده کلیک ها را برای ارزیابی کیفیت نتایج تایید می کند”. اما قطعاً علناً گفته نخواهد شد که آیا این یک سیگنال رتبه بندی است یا خیر.
مهم نیست که به چه کسی اعتماد دارید، بهترین رویکرد برای سئو این است که افراد بیشتری روی لیست وب سایت شما در گوگل کلیک کنند.
ترفند اینجا این است که به طور مداوم عناوین صفحات متا خود را بهینه سازی کنید تا تعداد کلیک ها را افزایش دهید. شما می توانید از احساسات در سرفصل های خود استفاده کنید، اعداد اضافه کنید، کنجکاوی ایجاد کنید و غیره افراد را ترغیب کنید تا روی تبلیغ شما کلیک کنند.
9. میزان ترک تحصیل را کاهش دهید
اصطلاحی برای سئو به نام pogo-sticking وجود دارد که برای رتبه وب سایت شما مضر است.
Pogo-sticking زمانی است که جستجوگر روی پیوندی در SERP کلیک میکند، میبیند که آن چیزی نیست که به دنبال آن است (یا از تجربه کاربر لذت نمیبرد) و بلافاصله با فشار دادن دکمه بازگشت از صفحه خارج میشود.
اگر صفحات وب شما از چسبندگی رنج می برند، ممکن است رتبه شما را کاهش دهد.
بنابراین میخواهید با برآورده کردن هدف جستجوی خود، کاهش تمام حواسپرتیهای غیرضروری، داشتن سرعت بارگذاری سریع صفحه و ارائه محتوای دیگر به بازدیدکننده برای استفاده از طریق پیوندهای داخلی خوب، تلاش کنید تا انصرافها را تا حد ممکن کاهش دهید.
10. مطالب بیشتری ارسال کنید
آخرین راه برای رتبه بندی بدون لینک، ارسال محتوای بیشتر است.
به جای تمرکز زیاد روی تلاش برای رتبه بندی یک صفحه برای یک کلمه کلیدی خاص، شاید بهتر باشد از زمان خود برای انتشار صفحات بیشتر استفاده کنید. هرچه محتوای بیشتری تولید کنید، شانس بیشتری برای کسب رتبه بالا در SERP دارید، بدون اینکه برای موفقیت فقط به چند صفحه وب متکی باشید.
و اگر نکات سئوی توضیح داده شده در بالا را دنبال کنید، شانس دستیابی مقالات خود به بالای SERP را بدون نیاز به ایجاد پیوندهای زیاد افزایش خواهید داد.

رتبه بندی بدون بازخورد خلاصه
امیدوارم از این راهنمای در مورد نحوه رتبه بندی بدون مرجع لذت برده باشید.
همانطور که متوجه شدید، راز واقعی نحوه رتبهبندی یک وبسایت بدون لینک، تمرکز بر تکنیکهای کلیدی SEO است که کیفیت محتوای شما را بهبود میبخشد، بنابراین برای تأیید به Google به هشدارهای بهینهسازی خارج از صفحه نیاز ندارید. به این نکته توجه کنید که محتوای شما شایسته رتبه بندی برتر است.
نشریه How to Rank without links (10 روش برای هر وب سایت) برای اولین بار در SEO Chatter ظاهر شد.