منو سایت

  • خانه
  • آموزش سئو
  • نحوه ایجاد بک لینک به وب 2.0 برای سئو (راهنمای گام به گام)

نحوه ایجاد بک لینک به وب 2.0 برای سئو (راهنمای گام به گام)

 تاریخ انتشار :
/
  آموزش سئو
نحوه ایجاد بک لینک به وب 2.0 برای سئو (راهنمای گام به گام)

در این مقاله، نحوه ایجاد بک لینک به وب 2.0 برای بهبود بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را یاد خواهید گرفت.

همانطور که در زیر خواهید دید، مراحل ساخت بک لینک به وب 2.0 دشوار نیست. با این حال، شما می خواهید این ویژگی وب سایت جدید را به عنوان یک دارایی دیجیتال ارزشمند ایجاد کنید.

با ایجاد مالکیت قوی، با استفاده از نکات زیر، می توانید قدرت پیوند وب 2.0 خود را تقویت کنید تا بیشترین رتبه صفحه را برای اهداف سئو کسب کنید.

اتصال وب 2.0 چیست؟

پیوند به web 2.o بازخوردی از پلتفرم های خودنشر، سایت های رسانه های اجتماعی یا هر وب سایت دیگری است که به محتوای تولید شده توسط کاربر اجازه می دهد. لینک های وب 2.0 شکلی از ایجاد لینک هستند که در آن شما برای ایجاد بک لینک برای اهداف سئو در این سایت ها ثبت نام می کنید.

نحوه ایجاد بازخورد وب 2.0

نحوه ایجاد بازخورد وب 2.0

1. برای پلتفرم Web 2.0 ثبت نام کنید

اولین قدم در نحوه ایجاد بازخورد وب 2.0 ثبت نام در یک پلتفرم است.

محبوب ترین سایت های وب 2.0 برای ایجاد بک لینک عبارتند از:

  • وبلاگ نویس
  • وردپرس
  • Wix
  • وبلاگ Tumblr
  • Weebly
  • Sites.Google.com
  • یولا
  • متوسط
  • دفتر خاطرات زنده

2. URL صحیح را برای Web 2.0 انتخاب کنید

هنگامی که سایت جدید وب 2.0 خود را ایجاد می کنید، در زیر دامنه لیست می شود، نه دامنه اصلی، و از شما خواسته می شود که URL سایت خود را نام ببرید.

این قسمت از زیر دامنه URL جایی است که می خواهید کلمه کلیدی اصلی خود را وارد کنید. مثلا:

  • keyword.wordpress.com

اگر بیش از یک ویژگی Web 2.0 برای پیوندها ایجاد می کنید، باید کلمه کلیدی را در URL های خود تغییر دهید. یک کلمه کلیدی را در هر سایت وب 2.0 تکرار نکنید. انتخاب کلمه کلیدی تصادفی باعث می شود ساخت لینک های شما طبیعی تر به نظر برسد.

3. صفحات لازم را ایجاد کنید

هر سایت Web 2.0 که ایجاد می کنید باید دارای چهار صفحه مورد نیاز باشد: اطلاعات، تماس، شرایط استفاده و سیاست حفظ حریم خصوصی.

با ساختن این صفحات، اعتماد و اقتدار بیشتری را برای سایت وب 2.0 به طور کلی ایجاد خواهید کرد. وب‌سایت‌هایی که فاقد این صفحات مهم هستند، علامت قرمزی هستند که نمی‌توان به آن سایت اعتماد کرد، زیرا فقط سایت‌های غیر معتبر این نوع اطلاعات را برای خواندن کاربران منتشر نمی‌کنند.

4. یک وبلاگ در وب 2.0 بسازید

گام بعدی در مورد نحوه ساخت بک لینک به وب 2.0 این است که محتوای وبلاگ خود را پر کنید.

شما می خواهید این کار را قبل از رفتن به مرحله 5 انجام دهید، جایی که در واقع شروع به ارسال بازخورد در سایت خود خواهید کرد.

انتشار 10 تا 20 پست وبلاگ با محتوای منحصر به فرد و عمیق، که همه آنها دارای ارتباط موضوعی یکسانی هستند، به شما کمک می کند تا حوزه تخصصی وب 2.0 جدید خود را شناسایی کنید. همچنین می تواند به ایندکس سریع سایت در گوگل، یاهو و بینگ کمک کند.

در این مقاله دیگر در مورد ایجاد یک استراتژی محتوا برای یک خوشه موضوعی برای سئو، او توضیح می دهد که چگونه می توانید رتبه وب سایت خود را برای مجموعه ای از کلمات کلیدی با انتشار چندین مقاله در مورد یک موضوع در سایت خود افزایش دهید.

این استراتژی سئو برای سایت های وب 2.0 نیز ارزشمند است زیرا به موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ کمک می کند تا بفهمند وب سایت در کدام موضوع معتبر است. بنابراین یک موضوع را انتخاب کنید و قبل از رفتن به مرحله بعدی، حداکثر 10 پست وبلاگ، که هر کدام بین 500 تا 1000 کلمه است، بنویسید.

5. بازخورد وب 2.0 خود را ایجاد کنید

پس از ارسال تعداد زیادی پست وبلاگ، می توانید بازخورد وب 2.0 خود را ایجاد کنید.

نمی‌خواهید در این فرآیند عجله کنید، زیرا اگر بازخورد خود را به اولین پست در سایت وب 2.0 خود یا درست در همان روز ایجاد آن اضافه کنید، برای الگوریتم‌های رتبه‌بندی غیرطبیعی به نظر می‌رسد.

بنابراین صبر برای این نوع ایجاد رابطه بسیار مهم است.

همچنین بهتر است منتظر بمانید تا سایت وب 2.0 در موتور جستجوی گوگل ایندکس شود. به این ترتیب، مطمئناً می دانید که وب سایت مورد اعتماد است و URL ها خزیده شده و ایندکس می شوند تا کاربران بتوانند آن را ببینند.

ایجاد بازخورد وب 2.0 در سایتی که در SERP ایندکس نشده است، فایده ای ندارد. پس صبور باش شما می خواهید پیوندهای جدید شما دائمی باشند و ارزش صفحه را برای بهبود سئو به سایت شما منتقل کنند.

در مورد جایی که باید بازخورد ایجاد کنید، می‌توانید به یک پست وبلاگ جدید بروید یا در یک پست موجود که توسط موتورهای جستجو ایندکس شده است، درج شود. از هر روشی که برای بازخورد استفاده می کنید، باید این سه نکته اضافی را دنبال کنید:

  • از نسبت متن لنگر خوب پیروی کنید تا نمایه بازخورد خود را بیش از حد بهینه نکنید.
  • اطمینان حاصل کنید که این یک اتصال dofollow برای ارسال مقدار PageRank است.
  • حداقل 3 تا 5 لینک داخلی به صفحه بک لینک خود اضافه کنید تا اعتبار لینک داخلی را بهبود ببخشید.

6. مقالات بیشتری را برنامه ریزی کنید

هنگامی که بازخورد خود را به سایت Web 2.0 اضافه کردید، ممکن است فکر کنید که می توانید از آن فاصله بگیرید. با این حال، به سه دلیل این ایده خوبی نیست.

اولاً، پلتفرم‌های وب 2.0 برای بستن حساب‌های جدید که محتوای جدید را طبق یک برنامه منظم منتشر نمی‌کنند، شناخته می‌شوند. در صورتی که به نظر می‌رسد سایت را رها کرده‌اید، این سایت‌ها حساب شما را غیرفعال می‌کنند که منجر به از دست رفتن این بازخورد می‌شود.

دوم، شما می خواهید قدرت کلی وب 2.0 را با جذب بازدیدکنندگان ارگانیک و افزایش اعتبار صفحه رنک برای صفحه ای که حاوی لینک شما است، بهبود بخشید. و شما فقط می توانید این کار را با افزودن مداوم محتوای جدید و ایجاد لینک های داخلی بیشتر به صفحه فرود با بازخورد انجام دهید.

سوم، سایت‌های وب 2.0 با محتوای نازک و/یا فقط چند صفحه هرزنامه محسوب می‌شوند و می‌توانند با الگوریتم گوگل کاهش یابند یا بدتر از آن جریمه‌ای برای رتبه‌بندی ایجاد کنند. در مصاحبه ساعات کاری Google Webmaster با جان مولر، تحلیلگر Google Webmaster Trends، سوالی در مورد دریافت لینک از سایت های پست رایگان پرسیده شد:

سئوی قدیمی چقدر مانند ایجاد بک لینک موثر است؟ بسیاری از آژانس‌ها زمان زیادی را صرف انجام فعالیت‌های قدیمی خارج از سایت می‌کنند، مانند اشتراک‌گذاری تصاویر با لینک، ارسال مقاله به سایت‌هایی مانند Tumblr، سایت‌های تبلیغاتی و سایر سایت‌های پست رایگان که در آن افراد به سختی هیچ یک از پست‌ها را می‌خوانند، اما این پلتفرم‌های پیوند متنی اساسا بیشتر سایت آنها دارای انتشارات با کیفیت پایین است.”

بخشی از پاسخ جان مولر این بود:

“این به وب سایت شما کمکی نخواهد کرد، فقط به عنوان هرزنامه در نظر گرفته می شود، بنابراین این ایده واقعا بدی است.”

بر اساس همه اینها، شما باید با سایت های وب 2.0 خود مانند هر وب سایت دیگری که دارید رفتار کنید. با انتشار منظم مقالات جدید و تبدیل آنها به دارایی های آنلاین ارزشمند که ارزش ایندکس شدن در گوگل را دارند.

حداقل، باید برنامه ریزی کنید که 1 مقاله جدید در ماه اجرا کنید تا حساب خود را فعال نگه دارید. و اگر واقعاً در مورد ایجاد اعتبار صفحه رنک برای این سایت جدی هستید، ایجاد 1 تا 2 پست وبلاگ جدید در هفته می تواند یک مزیت بزرگ برای افزایش این اعتبار باشد.

7. برای وب سایت 2.0 خود بک لینک ایجاد کنید

مرحله دیگری که باید پس از ایجاد بک لینک به وب 2.0 انجام دهید، ایجاد پیوندهایی به ویژگی های وب 2.0 خود است.

هدف شما از ساخت این نوع لینک‌ها باید قوی‌تر کردن آنها برای اهداف سئو و رتبه‌بندی باشد. و برای انجام این کار، باید پیوندهایی با کیفیت بالا به صفحه اصلی و صفحه فردی که پیوند شما در آن قرار می گیرد ایجاد کنید.

می توانید این راهنما را در مورد نحوه ایجاد لینک به صورت رایگان بخوانید و مراحل این پست دیگر را در مورد نحوه دریافت لینک های با کیفیت بالا برای بهبود سئو سایت های وب 2.0 خود دنبال کنید.

8. برای ایجاد لینک های بیشتر، محتوا را به اشتراک بگذارید

هنگامی که ساخت وب سایت 2.0 خود را به پایان رساندید و چند لینک dofollow با کیفیت برای آن ایجاد کردید، مرحله نهایی این فرآیند این است که محتوای آن سایت ها را در اینترنت به اشتراک بگذارید تا پیوندهای بهتری ایجاد کنید.

ایجاد یک سایت وب 2.0 خوب زمان و تلاش زیادی را می طلبد و برای افزایش ترافیک ارگانیک و تعداد لینک های طبیعی باید دنیا را از مقالاتی که در سایت منتشر کرده اید آگاه کنید.

یک استراتژی خوب در اینجا ایجاد حساب‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی و ارسال پیوند به هر صفحه جداگانه در وب 2.0 است. همچنین می‌توانید هر گرافیکی را که در پست‌های وبلاگ استفاده کرده‌اید، مجدداً اختصاص دهید، یا تکه‌هایی از متن بگیرید تا حجم بی‌پایانی محتوای جدید برای این حساب‌های رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید.

اساساً، شما می‌خواهید به جذب بازدیدکنندگان جدید به سایت‌های وب 2.0 ادامه دهید تا مقالات بتوانند لینک‌ها و اشتراک‌گذاری‌های رسانه‌های اجتماعی خود را برای بهبود ارزش صفحه رتبه سئو دریافت کنند. شما باید با این ویژگی های وب 2.0 به گونه ای رفتار کنید که گویی یکی از مهم ترین دارایی های شما هستند، نه چیزی که یک بار ایجاد شده و سپس رها شده است.

چند لینک وب 2.0 باید ایجاد کنم؟

شما باید 5 تا 10 بک لینک به وب 2.0 از پلتفرم های مختلف علاوه بر سایر روش های لینک بیلدینگ بسازید. بک لینک های وب 2.0 باید تنها بخش کوچکی از حساب بازخورد شما باشد و نباید شامل کل لیست دامنه های ارجاع دهنده باشد.

آیا بازخورد وب 2.0 برای سئو خوب است؟

بک لینک های وب 2.0 برای سئو خوب هستند زیرا می توانند به تنوع بخشیدن به نمایه بازخورد وب سایت کمک کنند. لینک های با کیفیت بالا به وب 2.0 نیز مقرون به صرفه ترین لینک هایی هستند که برای کلمات کلیدی با اندازه کم تا متوسط ​​برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو استفاده می شوند.

گنجاندن سایت های وب 2.0 به عنوان بخشی از استراتژی ایجاد لینک های سئو می تواند برای وب سایت های جدیدی که بودجه یا توانایی به دست آوردن لینک های با کیفیت بالا را ندارند مفید باشد. با این حال، تأثیر آنها بر SEO خارج از صفحه و انتقال ارزش به PageRank بر اساس محبوبیت و قدرت خود ویژگی Web 2.0 محدود است.

نحوه ساخت خلاصه وب 2.0 از بازخورد

ایجاد خلاصه بازخورد وب 2.0

امیدوارم از این راهنمای نحوه ایجاد بازخورد وب 2.0 لذت برده باشید.

همانطور که متوجه شدید، فرآیند ایجاد بک لینک به وب 2.0 بسیار ساده است، اما کلید موفقیت با این نوع پیوندهای سئو این است که این ویژگی ها را دارایی های دیجیتال ارزشمندی کنید که می توانند ارزش بلندمدت را برای رتبه پیج فراهم کنند.

هرچه زمان و تلاش بیشتری برای این سایت های وب 2.0 صرف کنید، لینک های وب سایت شما قدرتمندتر خواهند بود.

نشریه How to create Web 2.0 links for SEO (راهنمای گام به گام) برای اولین بار در SEO Chatter ظاهر شد.