منو سایت

  • خانه
  • آموزش سئو
  • نحوه استفاده از کلمات کلیدی در لینک های سئو (راهنمای کامل)

نحوه استفاده از کلمات کلیدی در لینک های سئو (راهنمای کامل)

 تاریخ انتشار :
/
  آموزش سئو
نحوه استفاده از کلمات کلیدی در لینک های سئو (راهنمای کامل)


در این مقاله با نحوه استفاده از کلمات کلیدی در لینک ها آشنا خواهید شد.

هدف این راهنما کمک به شما برای بهبود تلاش‌های بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) است تا لینک‌سازی برای گوگل طبیعی به نظر برسد.

با استفاده صحیح از کلمات کلیدی سئو در لینک ها می توانید به دو چیز دست یابید:

پیوندهایی ایجاد کنید که به وب سایت شما کمک می کند تا در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای عباراتی که برای تجارت شما مهم هستند رتبه بالاتری پیدا کند.

و بدون ترس از مجازات احتمالی الگوریتم به دلیل بهینه سازی بیش از حد، اعتبار دامنه وب سایت خود را افزایش دهید.

نحوه استفاده از کلمات کلیدی در لینک ها

نحوه استفاده از کلمات کلیدی در لینک ها

1. صفحه فرود را برای پیوندها انتخاب کنید

اولین قدم در نحوه استفاده از کلمات کلیدی در بک لینک ها این است که تصمیم بگیرید کدام صفحه را می خواهید لینک ایجاد کنید (یعنی صفحه اصلی یا صفحه داخلی شما). این به شما امکان می دهد بهترین کلمات کلیدی را برای ایجاد پیوندها انتخاب کنید و اطمینان حاصل کنید که از نسبت لنگر صحیح استفاده می شود.

اگر صفحه اصلی وب سایت خود را هدف قرار داده اید، باید دستورالعمل های خاصی را برای استفاده از کلمات کلیدی در لینک ها دنبال کنید تا از بهینه سازی بیش از حد برای سئو جلوگیری کنید.

اگر در حال ایجاد پیوند به یک صفحه داخلی در یک دامنه هستید، همین امر صادق است. برای بدست آوردن حداکثر ارزش سئو از پیوندهایی که به صفحات داخلی اشاره می کنند، باید نسبت های لنگر متن خاصی را دنبال کرد.

2. بهترین کلمات کلیدی را برای استفاده در بازخورد خود انتخاب کنید

هر صفحه وب باید برای بهترین و مرتبط ترین کلمات کلیدی برای محتوا بهینه شود. و معمولاً می خواهید 3-4 کلمه کلیدی هدفمند را برای رتبه بندی این صفحه در موتورهای جستجو انتخاب کنید.

این استراتژی بازخورد شامل یک کلمه کلیدی اولیه و دو تا سه کلمه کلیدی ثانویه است.

اگر از قبل می‌دانید از چه کلمات کلیدی می‌خواهید برای بازخورد استفاده کنید، می‌توانید به مرحله بعدی بروید. با این حال، اگر مطمئن نیستید که کدام کلمات کلیدی را انتخاب کنید، می توانید کنسول جستجوی گوگل را باز کنید تا ببینید صفحه وب شما در حال حاضر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) چه جست و جوهایی رتبه بندی می کند تا به تصمیم گیری شما کمک کند.

با دنبال کردن این دستورالعمل‌ها می‌توانید بالاترین رتبه‌بندی‌ها را برای هر صفحه وب در سایت خود پیدا کنید:

  • به کنسول جستجوی گوگل وارد شوید.
  • اگر ملکی را در وب سایت خود انتخاب نکرده اید باز کنید.
  • روی «نتایج جستجو» در منوی نوار کناری سمت چپ کلیک کنید.
  • برای ایجاد فیلتر جدید، روی دکمه “جدید” در کنار “تاریخ: 3 ماه گذشته” کلیک کنید.
  • “صفحه” را انتخاب کنید.
  • آدرس اینترنتی را که می‌خواهید کلیدواژه‌های بازخورد خوبی برای آن پیدا کنید در کادر متن قرار دهید. می‌توانید کادر کشویی را روی «URLs Containing» بگذارید.
  • روی “اعمال” کلیک کنید.
  • صفحه را به پایین اسکرول کنید و روی ستون Queries در جدول کلیک کنید. با این کار تمام عبارت های جستجویی که گوگل URL را در SERP نمایش می دهد نشان می دهد.
  • روی عنوان ستون Impressions کلیک کنید تا پرس و جوهای خود را به ترتیب نزولی مرتب کنید. این به شما نشان می دهد که کدام کلمات کلیدی بیشترین تأثیر را در SERP دریافت می کنند.
  • 3-4 از این کلمات کلیدی را انتخاب کنید که بیشترین ارتباط را با صفحه فرود شما دارند. این کلمات کلیدی عباراتی هستند که در پیوندها استفاده می کنید.

در تصویر زیر، نمونه‌ای از یک فهرست جستجو را مشاهده می‌کنید که از همین فرآیند برای یافتن کلمات کلیدی خوب برای استفاده در پیوندهای صفحه مورد جستجوی من استفاده می‌کند:

کلمات کلیدی در پیوندها با استفاده از کنسول جستجوی گوگل

همانطور که می بینید، برخی از گزینه های خوب برای متن لنگر بهینه عبارتند از موارد SEO، موارد SEO، موارد SEO برتر، نمونه هایی از موارد SEO و موارد SEO.

3. نسبت انکر متن صحیح را برای سئو تنظیم کنید

هنگامی که فهرستی از کلمات کلیدی برای استفاده برای اهداف بازخورد دارید، باید نسبت متن لنگر صحیح را تنظیم کنید تا از بهینه سازی بیش از حد جلوگیری کنید.

اگر در هر بازخوردی که دریافت می‌کنید به سادگی از همان کلمات کلیدی مشابه استفاده کنید، ممکن است از تحریم الگوریتم بیش از حد بهینه‌سازی رنج ببرید یا یک اقدام دستی از تیم هرزنامه وب Google دریافت کنید.

برای ایمن نگه داشتن وب سایت خود، سه دسته اصلی از متن بازخورد لنگر وجود دارد که باید آنها را درک کنید:

  • تطابق دقیق انکر تکست: اینها لینک‌های ورودی هستند که یکی از کلیدواژه‌های هدف شما را به‌عنوان یک عبارت کلیدی با تطابق دقیق دارند. به عنوان مثال، “بهترین ابزار سئو”.
  • کلمات کلیدی ترکیب شده در انکر تکست: اینها پیوندهای ورودی هستند که یکی از کلمات کلیدی هدف شما را در متن لنگر دارند، اما همچنین کلمات دیگری که بخشی از عبارت نیستند. به عنوان مثال، “بهترین ابزارهای SEO بررسی شده”.
  • متن لنگر نشان‌داده‌شده، طبیعی و URL: اینها لینک‌های ورودی هستند که به کلمات کلیدی هدف شما پیوند نمی‌دهند و فقط شامل نام برند شما، هر عبارت یا نشانی اینترنتی خالی برای صفحه فرود می‌شوند. به عنوان مثال عبارتند از “SEO Chatter”، “SEO Website” و “https://seochatter.com”.

در حال حاضر، بر اساس توصیه کارشناسان سئو و آژانس های لینک سازی، استراتژی های مختلفی برای نسبت لنگر متن وجود دارد که باید بر اساس این که به کدام صفحه لینک ایجاد می کنید: صفحه اصلی یا صفحه داخلی، آنها را دنبال کنید.

نسبت بازخورد کلمات کلیدی صفحه اصلی

نمایه بازخورد برای صفحه اصلی شما باید تقریباً باشد:

  • 80-95% علامت‌گذاری شده، طبیعی و متن لنگر URL.
  • تا 10٪ از کلمات کلیدی در متن لنگر مخلوط می شوند.
  • تا 5% انکر متن با تطابق دقیق.

نسبت بازخورد کلمات کلیدی در صفحه داخلی

برای صفحات داخلی، نمایه بازخورد باید تقریباً باشد:

  • 35-45٪ علامت گذاری شده، متن لنگر طبیعی و URL.
  • 50-60٪ کلمات کلیدی را در متن لنگر مخلوط کنید.
  • تا 10٪ متن لنگر با تطابق دقیق.

4. با استفاده از متن لنگر بهینه شده بازخورد ایجاد کنید

اکنون که نسبت صحیح متن لنگر برای پیوندهای صفحه اصلی خود به صفحات داخلی را می دانید، گام بعدی خروج از سیستم و ایجاد پیوندهای ورودی جدید است.

در صورت نیاز به کمک در فرآیند ساخت لینک، می توانید نکات سئوی توضیح داده شده در این دو راهنما را دنبال کنید:

  • نحوه دریافت لینک به صورت رایگان (55 روش)
  • نحوه ایجاد بازخورد با کیفیت بالا (25 روش)

5. کلمات کلیدی استفاده شده در لینک ها را ردیابی کنید

همانطور که بازخورد ایجاد می کنید، مهم است که کلمات کلیدی هدف خود و نحوه استفاده از آنها در سایر وب سایت ها را پیگیری کنید. به این ترتیب، می توانید مطمئن شوید که دستورالعمل های نسبت متن لنگر در مرحله 3 را دنبال می کنید تا از جریمه بهینه سازی بیش از حد جلوگیری کنید.

ساده ترین راه برای ردیابی پیشرفت خود این است که یک کاربرگ Excel یا Google Sheet را تنظیم کنید تا هر پیوند ورودی را در حین ایجاد رکورد نگه دارید تا بتوانید درصدهای دقیق را برای هر نوع متن لنگر اندازه گیری کنید.

6. نسبت متن لنگر را برای بازخورد تنظیم کنید

اگر یک کمپین لینک دهی در مقیاس بزرگ اجرا می کنید، ممکن است متوجه شوید که نسبت متن لنگر برای استفاده از کلمات کلیدی در پیوندها به سرعت تغییر می کند.

به عنوان مثال، یک هفته ممکن است نسبت لنگر خوبی با تطابق دقیق 5% برای صفحه اصلی داشته باشید و سپس در هفته بعد یک عدد بیش از حد بهینه شده 10% داشته باشید. با ایجاد پیوندهای ورودی جدید، این نرخ ها ممکن است بدون کنترل شما متفاوت باشد.

به همین دلیل، ایده خوبی است که همیشه نحوه استفاده از کلمات کلیدی خود را در پیوندها پیگیری کنید و کمپین های تبلیغاتی خود را برای تبلیغ انواع دیگر متن لنگر تنظیم کنید تا بتوانید نمایه بازخورد وب سایت خود را طبیعی نگه دارید.

اگر در مورد چگونگی درخواست صحیح مراجع به کمک نیاز دارید، من نیز راهنمای آن را دارم.

کلمات کلیدی در خلاصه بازخورد

امیدوارم از این آموزش در مورد نحوه استفاده از کلمات کلیدی در لینک ها لذت برده باشید.

همانطور که متوجه شدید، نسبت‌های متن لنگر خاصی وجود دارد که بسته به اینکه به صفحه اصلی یا صفحات داخلی خود پیوند می‌دهید، می‌خواهید به آن‌ها پایبند باشید. و با بهینه سازی لینک های ورودی خود در این دستورالعمل ها، می توانید مطمئن باشید که از کلمات کلیدی خود در بک لینک ها به موثرترین روش ممکن برای سئو استفاده می کنید.

انتشارات نحوه استفاده از کلمات کلیدی در مراجع سئو (راهنمای کامل) اولین بار در SEO Chatter ظاهر شد.