
در این مقاله به این سوال پاسخ میدهیم که ارجاعات PBN چیست؟
اما ما فقط از تعریف مراجع PBN فراتر خواهیم رفت.
همچنین خواهید فهمید که آیا پیوند PBN برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) خوب است یا خیر و آیا ساخت پیوندهای PBN هنوز هم برای بهبود رتبه در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ کار می کند.
در پایان این راهنما، متوجه خواهید شد که پیوندهای PBN چیست، چگونه ساخته می شوند و چگونه وب سایت هایی را که از این پیوندهای PBN برای SEO برای افزایش ترافیک استفاده می کنند، شناسایی کنید.

مراجع PBN چیست؟
پیوندهای PBN پیوندهایی هستند که از شبکهای از سایتها و وبلاگهای مرتبط تشکیل شدهاند که معمولاً به عنوان شبکه وبلاگ خصوصی شناخته میشوند. پیوندهای PBN برای انتقال قدرت به وب سایت به منظور دستکاری رتبه بندی موتورهای جستجو استفاده می شود.
آیا بازخورد PBN خوب است؟
پیوندهای PBN برای سئو خوب نیستند زیرا این نوع پیوندها دستورالعمل های وب مستر را نقض می کنند. اگرچه پیوندهای PBN در معیارهای خاص سئو عملکرد خوبی دارند، اما در صورت یافتن توسط رباتهای وب، میتوانند منجر به تحریم یا فهرستزدایی وبسایت توسط موتورهای جستجو شوند.
بک لینک به PBN نوعی سئو سئو است که باید از آن برای ایجاد لینک و بهینه سازی خارج از صفحه برای وب سایت هایی که برای شما مهم هستند اجتناب کنید. با این حال، برای وبسایتهای انحرافی و سوزاندن، یک شبکه وبلاگ خصوصی میتواند راه خوبی برای رتبهبندی سریعتر سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) بدون دسترسی یا ایجاد لینک فعال باشد.
آیا PBN ها هنوز کار می کنند؟
تا زمانی که بک لینک ها عاملی در رتبه بندی موتورهای جستجو باشند، PBN ها هنوز کار می کنند و به کار خود ادامه خواهند داد. PBN در تلاش است تا رتبه وب سایت مورد نظر را افزایش دهد، بنابراین به نظر می رسد محبوبیت بیشتری نسبت به دستکاری الگوریتم اعتبار پیوند دارد.
واقعیت این است که PBN ها هنوز هم یک راه موثر برای رتبه بندی یک وب سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ هستند، اگرچه آنها نوعی اسپم لینک در نظر گرفته می شوند. یک شبکه PBN خوب از سایت ها یک استراتژی ساخت لینک مقرون به صرفه است که می تواند در مقیاس انجام شود و به شما امکان می دهد کنترل کاملی بر پیوندهای خود داشته باشید، از جمله نسبت انکر تکست به بهینه سازی سئو.
با این حال، اگرچه بک لینک های PBN افزایش رتبه وب سایت خود را در SERP ها برای شما آسان تر می کند، هیچ تضمینی برای نتایج طولانی مدت وجود ندارد. الگوریتم پنگوئن گوگل در زمان واقعی به عنوان بخشی از الگوریتم رتبه بندی اولیه کار می کند و هدف آن شناسایی این نوع طرح های پیوند و کاهش ارزش رتبه وب سایت شما در نتیجه تشخیص PBN است.
موارد گزارش شده زیادی در صنعت سئو شبکههای PBN وجود دارد که تحت تأثیر بهروزرسانیهای الگوریتم گوگل و جریمههای اعمال دستی قرار گرفتهاند که در نهایت تمام سایتهای وبلاگ خصوصی، از جمله وبسایت هدف دریافت لینکهای PBN را تحریم کردهاند.
بنابراین، اثرات مثبت ارجاعهای PBN اغلب برای بهبود رتبهبندی موتورهای جستجو موقتی است و نباید به عنوان تنها منبع برای کمپین لینکسازی یا حتی برای وبسایتهایی که شما را در موفقیت بلندمدت در رتبهبندی علاقهمند هستند، استفاده کرد.
یک استراتژی بهتر ایجاد پیوندهای روابط عمومی بالا در وب سایت های قابل اعتمادی است که دارای پیوندهای پیگیری دائمی هستند. و از استراتژی های اثبات شده در مورد نحوه رتبه بندی بدون بک لینک استفاده کنید، مانند سئوی بهتر در صفحه، هدف قرار دادن کلمات کلیدی کم رقابت، بهبود لینک های داخلی و ایجاد دسته هایی از موضوعات.
چگونه پیوندهای PBN ایجاد می کنید؟
برای ایجاد پیوندهای PBN، باید دامنه های منقضی شده را با اعتبار موجود خریداری کنید و حساب های بک لینک خود را بدون هرزنامه پاک کنید. سپس یک وبلاگ در این سایتهای PBN ایجاد میکنید و محتوای با کیفیت بالا را منتشر میکنید که شامل بک لینکهایی به وبسایت شما میشود، و هر دامنه شامل تنها یک بک لینک PBN است.
صفحه وب حاوی بازخورد شما باید دارای لینک های داخلی زیادی باشد که به آن اشاره می کنند تا بتوانند لینک داخلی را ارسال کنند. همچنین باید به طور فعال پیوندهایی به این صفحه از سایر سایت های روابط عمومی بالا ایجاد کنید تا به افزایش اعتبار صفحه کمک کنید.
این استراتژی بازخورد PBN به افزایش ارزش صفحه رتبه ارسال شده به وب سایت شما از طریق بازخورد کمک می کند، به این امید که رتبه جستجوی شما برای کلمات کلیدی هدف شما افزایش یابد.
برخی افراد انتخاب میکنند که فقط پیوندهای PBN را به صفحه اصلی یک وبسایت ارسال کنند تا اعتبار آن را در دامنه افزایش دهند، در حالی که سایر سئوکاران به صفحه اصلی و صفحات وب جداگانه پیوند میدهند تا رتبه صفحه را در سراسر سایت توزیع کنند.
نحوه شناسایی اتصالات PBN
میتوانید یک PBN را با اثر انگشت بینسایتی شناسایی کنید، جایی که بسیاری از دادههای فنی سایت در شبکهای از وبلاگهای خصوصی، از جمله ارائهدهنده میزبانی، مالکیت سایت، موضوعات، محتوای تکراری، نمایه بازخورد، تصاویر و ویدیوها یکسان هستند.
Search Engine Land این چک لیست را برای شناسایی مراجع PBN ارائه می دهد:
- میزبانی: هنگام استفاده از همان ارائه دهنده میزبانی یا آدرس IP، PBN ها را می توان به سرعت شناسایی کرد.
- مالکیت سایت: وقتی چندین سایت اطلاعات تماس یکسانی داشته باشند، PBN ها به راحتی با اطلاعات عمومی WHOIS شناسایی می شوند. و پنهان کردن داده های WHOIS در یک شبکه PBN فرضی می تواند یک پرچم قرمز باشد.
- طراحی سایت: PBN ها اغلب دارای طرح، مسیریابی و طرح های رنگی یکسان هستند.
- محتوای تکراری: PBN ها اغلب از محتوای یکسان در چندین سایت برای کاهش هزینه های عملیاتی استفاده می کنند. می توانید یک پاراگراف را در جستجوی گوگل کپی کنید تا ببینید آیا محتوا در سایت های دیگر وجود دارد یا خیر.
- نمایه بازخورد: PBN ها معمولاً بارها و بارها به سایت های مشابه پیوند می دهند. میتوانید نمایه بازخورد PBN ادعایی را در Ahrefs یا Majestic بررسی کنید تا ببینید چقدر ارتباط بین سایتها اتفاق میافتد.
- تصاویر و فیلم ها: PBN ها اغلب از تصاویر و ویدیوهای مشابه در وب استفاده می کنند، زیرا این دارایی های دیجیتال گران هستند یا بازتولید آن دشوار است. میتوانید از جستجوی تصویر یا جستجوی ویدیوی Google برای یافتن محتوای مشابه در سایتهای دیگر استفاده کنید.
آیا بازخورد PBN ارزشش را دارد؟
اگر پیوندهای شبکه وبلاگ خصوصی خود را بین 5 تا 20 درصد کل نمایه بازخورد خود حفظ کنید و PBN شما توسط روبات های موتورهای جستجو یا تیم هرزنامه وب شناسایی نشود، PBN ارزش دارد. وقتی به درستی انجام شود، PBN ها می توانند در مراحل اولیه لینک سازی ارزش داشته باشند.
با توجه به سئوی Gotch، “۸۰ تا ۹۰ درصد دیگر لینکهای شما باید از صفحات داخلی مانند لینکهای سرمقاله، فهرستهای کسبوکار، ویژگیهای برند، یا نظرات وبلاگ/فرومهای خاص باشد.” این نوع پیوندها به دلیل پیروی از دستورالعملهای گوگل وبمستر، روشهای سئوی کلاه سفید در نظر گرفته میشوند.

خلاصه مراجع PBN
امیدوارم از این راهنما لذت برده باشید و به این سوال پاسخ دهید که مراجع PBN چیست.
همانطور که متوجه شدید، پیوندهای PBN برای دستکاری رتبه بندی موتورهای جستجو با انتقال رتبه صفحه از یک سایت با دامنه بالا به وب سایتی که نیاز به افزایش ترافیک دارد، استفاده می شود. و اتصالات PBN یک استراتژی ایجاد پیوند رایج است که هنوز هم کار می کند. با این حال، این یک روش سئو کلاه سیاه در نظر گرفته میشود که دستورالعملهای وبمستر گوگل را نقض میکند و باید در سایتهایی که ممکن است برای موفقیت طولانیمدت پیدا کنید، از آن اجتناب کنید.
انتشار منابع PBN چیست؟ (تعریف و نحوه عملکرد پیوندهای PBN) اولین بار در SEO Chatter ظاهر شد.