منو سایت

مراجع سمی چیست؟ (جواب داد)

 تاریخ انتشار :
/
  آموزش سئو
مراجع سمی چیست؟ (جواب داد)


در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که بازخورد سمی چیست؟

اما ما همچنین بسیار عمیق تر از توضیح تعریف لینک سمی در سئو (بهینه سازی موتور جستجو) خواهیم بود.

همچنین با الگوهای رایج در مراجع سمی آشنا خواهید شد تا بتوانید به راحتی آنها را در طول ممیزی بازخورد تشخیص دهید.

هدف نهایی در اینجا این است که به شما کمک کند تا دریابید آیا پیوندهای سمی دارید یا خیر، و همچنین مراحل رفع آنها را با استفاده از کنسول جستجوی Google و سایر ابزارهای موجود درک کنید.

مراجع سمی چیست؟

مراجع سمی چیست؟

لینک های سمی لینک هایی هستند که نشانه هایی از کیفیت پایین را نشان می دهند و همچنین لینک های غیر طبیعی که برای رتبه بندی موتورهای جستجو در یک وب سایت مضر هستند. تعداد زیاد لینک های سمی می تواند سئو وب سایت شما را تضعیف کند، که می تواند منجر به جریمه های الگوریتم و کاهش ترافیک جستجوی ارگانیک شود.

آیا مراجع سمی بد هستند؟

لینک های سمی بد هستند زیرا نه تنها می توانند به رتبه بندی شما آسیب بزنند، بلکه منجر به جریمه موتورهای جستجو نیز می شوند. داشتن لینک های سمی می تواند برای رشد ترافیک وب سایت شما مضر باشد و منجر به مشکلاتی در نمایه سازی محتوای شما شود.

آیا باید پیوندهای سمی را حذف کنم؟

اگر پیوندهای سمی بر رتبه بندی موتور جستجوی شما تأثیر منفی بگذارند یا در کنسول جستجوی Google جریمه دستی دریافت کنند، باید آن را حذف کنید. حذف بازخورد سمی اولین قدمی است که باید برای اصلاح نقض دستورالعمل‌های وبمستر قبل از درخواست بازبینی بردارید.

چگونه می دانید که آیا مرجع سمی دارید؟

برای اینکه بفهمید لینک‌های سمی دارید، باید به هر یک از لینک‌هایی که به وب‌سایت شما اشاره می‌کنند نگاه کنید و بدانید از کجا آمده‌اند. می توانید لیستی از پیوندهای خود را در گزارش سایت های برتر کنسول جستجوی گوگل بیابید.

بازخورد سمی سئو نشانه هایی از کیفیت پایین و الگوهای غیر طبیعی مورد استفاده در تلاش برای دستکاری رتبه بندی موتورهای جستجو را نشان می دهد، از جمله:

  • پیوندهایی از وب سایت هایی که صرفاً با هدف پیوند دادن به سایت های دیگر ایجاد شده اند.
  • پیوندهایی از وب سایت هایی که شامل پیوندهای خروجی به سایت های تصادفی در هر صفحه وب هستند.
  • پیوندهایی از تعداد زیادی وب سایت در دامنه های جدید.
  • پیوندهایی از محتوایی که به صفحه فرود مرتبط نیست.
  • پیوندهایی از محتوای تکراری در سایر وب سایت های غیر متعارف.
  • پیوندهایی از وب سایت هایی که سایت شما نیز به آنها منتهی می شود (یعنی تبادل لینک).
  • پیوندهایی از وب سایت هایی که توسط گوگل ایندکس نشده اند.
  • لینک هایی که در نظرات وبلاگ قرار می گیرند.
  • پیوندهایی که در فوتر یا نوارهای کناری وب سایت قرار می گیرند.
  • پیوندهایی که شامل متن کلیدواژه لنگر با تطابق دقیق هستند.
  • پیوندهای محتوای حمایت شده که به عنوان حمایت شده علامت گذاری نشده اند یا nofollow

گوگل در اینجا بیان می کند: “تمامی پیوندهایی که برای دستکاری رتبه صفحه یا رتبه بندی یک سایت در نتایج جستجوی گوگل طراحی شده اند، ممکن است بخشی از یک طرح پیوند و نقض دستورالعمل های وب مستر گوگل در نظر گرفته شوند.”

اگر در طرح های پیوند نقش داشته اید، باید برای تصحیح این پیوندهای سمی، همانطور که در زیر توضیح داده شده است، تلاش کنید تا از وب سایت خود در برابر الگوریتم های دستی یا جریمه محافظت کنید.

چگونه مراجع سمی را تصحیح کنیم؟

1. مراجع سمی خود را شناسایی کنید

اولین قدم در نحوه تصحیح لینک های سمی، شناسایی لینک های بدی است که به وب سایت شما اشاره می کنند.

می‌توانید این کار را به‌صورت دستی با رفتن به منوی «گزارش پیوند» کنسول جستجوی Google و کلیک روی بخش «سایت‌های پیوند دهنده برتر» انجام دهید تا هر وب‌سایتی را که پیوندی به سایت شما دارد بررسی کنید.

همچنین می توانید این مرحله را به صورت خودکار با استفاده از ابزار ممیزی SEO مانند Ahrefs، Moz یا Semrush انجام دهید. هر یک از این ابزارها دارای ویژگی هایی هستند که روابطی را که با معیارهای آنها مطابقت دارد، علامت گذاری می کند، مانند بازخورد سمی.

2. فهرستی از مراجع اصلاحی سمی تهیه کنید

هنگامی که حساب بازخورد سایت خود را اسکن کردید تا پیوندهایی را پیدا کنید که برای سئو سمی به نظر می رسند، گام بعدی این است که لیستی از تمام پیوندهایی که شبیه هرزنامه هستند تهیه کنید.

می‌توانید این فهرست را در یک فایل اکسل یا Google Sheet دنبال کنید یا از ویژگی‌های برچسب‌گذاری و ردیابی موجود در ابزارهای مختلف ممیزی SEO استفاده کنید.

3. درخواست حذف بازخورد را به صاحب وب سایت ارسال کنید

گوگل صراحتاً بیان می کند که اگر از طریق طرح های پیوند، لینک های بدی به سایت خود ایجاد کرده اید، پس «اول و مهمتر از همه، توصیه می کنیم تا جایی که ممکن است هرزنامه یا لینک های بی کیفیت را از وب حذف کنید».

هنگامی که یک فایل انصراف را ارسال می کنید (در مرحله بعدی توضیح داده شد)، Google می خواهد در درخواست بازبینی شما ببیند که مدارک مستندی دارید که نشان می دهد این مرحله لازم را انجام داده اید. بنابراین باید سعی کنید با صاحبان وب‌سایت‌های پیوندهای سمی تماس بگیرید و از آنها بخواهید که پیوند سایت شما را حذف کنند و در عین حال تمام مکاتبات را ثبت کنید.

4. یک فایل انصراف به گوگل ارسال کنید

گام بعدی در تصحیح لینک های سمی خود استفاده از ابزار انصراف گوگل برای شناسایی آدرس های اینترنتی صفحات مشکوک یا دامنه هایی است که به وب سایت شما پیوند دارند تا موتور جستجو آنها را نادیده بگیرد.

به خاطر داشته باشید که این یک ابزار پیشرفته است و گوگل توصیه می کند که تنها در صورتی از پیوندهای سمی انصراف دهید که دو مورد زیر درست باشد:

  • شما تعداد قابل توجهی لینک های اسپم، مصنوعی یا با کیفیت پایین دارید که به سایت شما اشاره می کنند.
  • وپیوندها باعث عملکردهای دستی شده اند یا احتمالاً باعث اقدامات دستی در سایت شما می شوند.

اگر مراجع شما در این دو دسته قرار می گیرند، در اینجا مراحل ایجاد یک فایل انصراف معتبر، همانطور که توسط گوگل توضیح داده شده است، آمده است:

  1. لیست صفحات یا دامنه های خود را برای انصراف در یک فایل متنی برای آپلود در Google جمع آوری کنید.
  2. URL یا دامنه ای را برای انصراف مشخص کنید. شما نمی توانید کل مترو را رد کنید، مانند example.com/en/.
  3. برای رد یک دامنه (یا زیر دامنه)، یک پیشوند به آن اضافه کنید:domain:“، مثلا: domain:example.com.
  4. فایل باید یک فایل متنی با کد UTF-8 یا 7 بیتی ASCII باشد.
  5. نام فایل باید به .txt ختم شود.
  6. به صفحه ابزار انصراف بروید.
  7. ملک وب سایت مناسب را از لیست اموال انتخاب کنید.
  8. برای آپلود لیست خود روی دکمه کلیک کنید.
  9. طبق دستورالعمل، فایل انصراف را از رایانه محلی خود انتخاب کنید.

نمونه فایل انصراف برای مراجع سمی:

# One domain to disavow
domain:example.com

# Two pages to disavow
https://example.com/pagename/comments.html
https://example.com/blog/paid-links.html

اگر از گزارش Google Search Console Links برای یافتن لینک‌های سمی به وب‌سایت خود استفاده کرده‌اید، می‌توانید با کلیک روی دکمه صادرات، داده‌های این گزارش را برای سرعت بخشیدن به فرآیند دانلود کنید. اما مطمئن شوید که URL هایی را که نمی خواهید از دانلود رد کنید، از دانلود حذف کنید.

5. درخواست حذف خود را نظارت کنید

همانطور که در یک پست مرتبط در مورد نحوه حذف لینک های بد توضیح داده شد، آخرین مرحله این است که تمام پاسخ هایی را که از صاحبان وب سایت دریافت می کنید نظارت کنید و جزئیات را ثبت کنید.

اگر در حال ارسال درخواست بازبینی به Google برای یک تحریم دستی هستید، مطمئن شوید که در این نامه بازبینی تا حد امکان اطلاعاتی را در مورد مراحلی که برای تصحیح مراجع سمی خود انجام داده‌اید، از جمله ارسال فایل انصراف، لحاظ کنید.

هیچ مکاتبه ای از Google در مورد وضعیت فایل انصراف خود دریافت نخواهید کرد، و ممکن است چندین روز طول بکشد تا پردازش شود و حداکثر 2 تا 3 ماه طول بکشد تا شما نتایج را ببینید.

اگر پیوندهایی که رد کرده اید از حساب بازخورد در وب سایت شما حذف شوند، باید متوجه افزایش رتبه بندی یا ترافیک شوید تا نشان دهد که فایل توسط Google پردازش شده است.

خلاصه سمی بازخورد چیست؟

خلاصه منابع سمی

امیدوارم از این راهنما در مورد منابع سمی لذت برده باشید.

همانطور که متوجه شدید، لینک سمی در سئو لینکی است که مطابق با دستورالعمل های وبمستر گوگل، الگوهای خاصی از غیر طبیعی بودن را برآورده می کند. و اگر پیوندهای اسپم یا بدی مانند اینها دارید، باید اقدامات لازم را در مورد نحوه تصحیح پیوندهای سمی انجام دهید تا نمایه پیوند در وب سایت خود را پاک کنید.

انتشار منابع سمی چیست؟ (پاسخ) اولین بار در SEO Chatter ظاهر شد.