منو سایت

مراجع بد چیست؟ (جواب داد)

 تاریخ انتشار :
/
  آموزش سئو
مراجع بد چیست؟ (جواب داد)


در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که لینک های بد چیست؟

علاوه بر تعریف لینک‌های بد، رایج‌ترین انواع لینک‌های بد در بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) و نکاتی در مورد نحوه حذف آن‌ها از نمایه لینک در وب‌سایت خود را پوشش خواهیم داد.

این راهنمای کوتاه اما آموزنده به شما کمک می کند تا اصول لینک های بد در سئو را درک کنید تا بتوانید آنها را از سایت خود حذف کنید تا رتبه و ترافیک موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ را بهبود بخشید.

مراجع بد چیست

مراجع بد چیست؟

لینک های بد لینک هایی هستند که از یک وب سایت کمتر قابل اعتماد می آیند و داشتن لینک های بد زیاد می تواند به رتبه بندی موتور جستجوی شما آسیب برساند. اگر الگوریتم متوجه شود که شما برای به دست آوردن این پیوندها به ابزارهای غیرطبیعی یا مشکوک متوسل شده اید، ممکن است سایت شما جریمه یا از فهرست خارج شود.

انواع مراجع بد

  • پیوندهایی از دایرکتوری ها یا انجمن ها با کیفیت پایین.
  • پیوندهایی از محتوای چرخشی ارسال شده در سایر وب سایت ها.
  • پیوندهایی که با تبادل لینک ایجاد می شوند.
  • لینک های ایجاد شده توسط ریدایرکت های 301 را می توان به عنوان لینک های سمی بد برچسب گذاری کرد.
  • پیوندها در مقادیر زیاد با تطابق دقیق با متن لنگر کلمه کلیدی.
  • پیوندها در نظرات وبلاگ با متن لنگر غنی از کلمه کلیدی.
  • پیوندهایی از وب سایت های غیر گوگل.
  • لینک هایی از سایت های دیگر که تنها با هدف ایجاد بک لینک ایجاد می کنید.
  • پیوندهایی به محتوای بی کیفیت ارسال شده در وب سایت های دیگر.
  • پیوندهایی از صفحات وب غیر موضوعی به صفحه پیوند داده شده.
  • پیوندها در پاورقی در سراسر سایت یا نوارهای فرعی در سایت های دیگر.
  • پیوندهایی که خریداری شده‌اند اما به‌عنوان حمایت‌شده یا بدون مراقبت علامت‌گذاری نشده‌اند.
  • پیوندهای ایجاد شده از طریق چرخ های پیوند (سایت A به سایت B پیوند می دهد که به سایت C منتهی می شود و غیره)
  • پیوندهای پنهان در متن، HTML یا تصاویر، اشکال زشت اسپم با پیوندهای بد هستند.

پیدا کردن لینک های بد

دو راه اصلی برای یافتن لینک های بد وجود دارد:

  • کنسول جستجوی گوگل: این یک فرآیند دستی و رایگان است. به بخش «گزارش پیوندها» بروید، سپس روی کادر «معروف‌ترین سایت‌های پیوند دهنده» کلیک کنید تا گزارش کاملی از وب‌سایت‌هایی که دارایی شما را پیوند می‌دهند دریافت کنید. سپس هر سایت را یکی یکی بررسی کنید تا ببینید لینک بدی به نظر می رسد یا نه.
  • ابزار ممیزی بازخورد سئو: این یک فرآیند خودکار است که نیاز به پرداخت برای نرم افزارهایی مانند Ahrefs، Moz یا Semrush دارد. هر یک از این ابزارهای سئو دارای ویژگی‌هایی هستند که لینک‌هایی را که با معیارهایشان مطابقت دارند مشخص می‌کند، مانند لینک‌های بدی که ممکن است بخواهید از شر آنها خلاص شوید.

لینک های بد را از وب سایت خود حذف کنید

پنج مرحله برای حذف لینک های بد از پروفایل لینک وب سایت شما وجود دارد.

  • همه منابع بد بازخورد را پیدا کنید
  • لیستی از پیوندها برای حذف ایجاد کنید
  • درخواستی برای لغو پیوند مدیران وب سایت ارسال کنید
  • یک فایل انصراف به Google ارسال کنید
  • نظارت بر درخواست های حذف

راهنمای کامل حذف پیوندهای بد را ببینید تا در مورد هر مرحله اطلاعات بیشتری کسب کنید تا بتوانید پیوندهای بدی که به سایت شما اشاره می کنند را پاک کنید.

خلاصه لینک های بد

امیدوارم از این راهنما لذت برده باشید، که به این سوال پاسخ می دهد که چه مراجع بدی هستند.

همانطور که متوجه شدید، لینک های بد انواع مختلفی دارند و معمولاً هر بک لینکی هستند که از طریق ابزارهای غیرطبیعی دستکاری رتبه بندی موتورهای جستجو برای یک وب سایت خریداری می کنید یا به دست می آورید.

اگر لینک های بدی برای اهداف سئو ایجاد کرده اید یا تعداد زیادی لینک بی کیفیت در پروفایل بک لینک وب سایت خود پیدا کرده اید، باید سعی کنید آنها را حذف کنید تا از یکپارچگی سایت خود محافظت کنید.

نشریه لینک های بد چیست؟ (پاسخ) اولین بار در SEO Chatter ظاهر شد.