
در این مقاله با تفاوت بین روابط dofollow و nofollow آشنا خواهید شد.
همانطور که در زیر خواهید دید، روابط nofollow و dofollow بسته به اینکه چه کسی بازخورد ایجاد می کند یا کسب می کند اهداف متفاوتی دارند.
وقتی صحبت از بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) به میان می آید، درک تفاوت بین لینک های nofollow و dofollow مهم است تا بدانید چه زمانی از آنها در محتوای خود استفاده کنید، چه نوع هایی برای بهبود رتبه و ترافیک وب سایت شما مهم هستند و بهترین nofollow در مقابل dofollow بسیار مهم است. نسبت بازخورد

پیوندهای Dofollow در مقابل Nofollow
تفاوت اصلی بین لینکهای dofollow و nofollow این است که لینکهای dofollow به یک وبسایت اعتبار میدهند، در حالی که لینکهای nofollow سیگنالهای PageRank را منتقل نمیکنند. لینکهای Dofollow مستقیماً سئو را بهبود میبخشند زیرا پیوندها را به اشتراک میگذارند، در حالی که لینکهای nofollow فقط ارزش سئو غیرمستقیم دارند.
تفاوت بین جدول مقایسه Dofollow و لینک های Nofollow
در اینجا مروری کوتاه و مقایسه ای جانبی از روابط dofollow و nofollow آورده شده است. اگر به دنبال چیزی عمیق تر هستید، به خواندن ادامه دهید.
شاخص | Dofollow | Nofollow |
---|---|---|
هدف | برای عبور از PageRank | از پیج رنک عبور نکنید |
ارزش سئو | بالا | کم |
خزیده است | من همیشه خزیدم | ممکن است خزیده شود یا نباشد |
نمایه شده است | همیشه برای نمایه سازی استفاده می شود | همیشه برای نمایه سازی استفاده نمی شود |
ویژگی نشانگر لنگر | الزامی نیست | rel = “nofollow” |
بهترین نسبت بازخورد | 75 درصد یا بیشتر | 25 درصد یا کمتر |
اتصال Dofollow چیست؟
لینک dofollow پیوندی است که به وب سایت شما برای خزیدن و فهرست بندی گوگل و سایر موتورهای جستجو اشاره می کند. پیوندهای Dofollow با انتقال اعتبار سایت منبع به سایت هدف (یا صفحه وب) به بهینه سازی موتورهای جستجو کمک می کند.
همانطور که در این مقاله دیگر درباره چیستی پیوند dofollow توضیح داده شد، این نوع پیوندها به طور پیش فرض در اکثر ویرایشگرهای وب سایت HTML برای عنصر تگ anchor ساخته می شوند. نیازی به کدگذاری اضافی نیست.
انواع لینک های Dofollow
- پیوند به پست های مهمان
- لینک های تحریریه
- لینک های تایید
- پیوندهای نشان
- بیانیه های مطبوعاتی
- توصیه هایی برای پیوندها
- لینک ها را مرور کنید
- لینک های منابع
رابطه Nofollow چیست؟
لینک nofollow پیوندی است که معمولاً در محاسبات PageRank استفاده نمی شود. لینکهای Nofollow راهی برای ناشران برای علامتگذاری لینکها است تا موتورهای جستجو مانند Google آنها را به عنوان امتیاز (یا رای) برای تأثیرگذاری بر قرارگیری یک صفحه وب در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) حساب نکنند.
با این حال، محاسبات برای رتبه صفحه با استفاده از پیوندهای nofollow تغییر کرده است. از اول مارس 2020، گوگل شروع به برخورد با برچسب های لینک nofollow به عنوان یک اشاره برای اهداف خزیدن و نمایه سازی موتورهای جستجو کرد، نه به عنوان یک دستورالعمل. بنابراین، اگر الگوریتم برای اهداف رتبهبندی و نمایهسازی مفید بداند، پیوندهای nofollow میتوانند مقداری را به PageRank ارسال کنند.
همانطور که در این مقاله دیگر در مورد چیستی لینک nofollow توضیح داده شد، چندین روش مختلف وجود دارد که می توانید یک لینک را به عنوان nofollow علامت گذاری کنید تا به ربات های موتورهای جستجو کمک کنید تا پیوند به صفحه پیوند داده شده را درک کنند.
انواع اتصالات Nofollow
- پیوندهای پولی: این پیوندهای nofollow باید دارای ویژگی rel = “sponsored” باشند و برای تبلیغات یا مکانهای پولی استفاده شوند.
- پیوندهای UGC: این پیوندهای nofollow باید دارای ویژگی rel = ”ugc” باشند و به پیوندهای محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) مانند نظرات و پستهای انجمن اضافه شوند.
- لینکهای Nofollow: این مقدار پیشفرض nofollow با ویژگی rel = “nofollow” است که باید زمانی استفاده شود که مقادیر دیگر اعمال نمیشوند و نمیخواهید گوگل سایت شما را به صفحه پیوند داده شده پیوند دهد.
- چندین مقدار rel: همچنین میتوانید چندین مقدار rel را بهعنوان یک لیست جدا شده با فاصله یا کاما مشخص کنید، مانند: rel = “nofollow sponsored” یا rel = “ugc nofollow”.
زمان استفاده از پیوندهای Nofollow و Dofollow
زمانی که محتوایی که به آن پیوند میدهید غیرقابل اعتماد، حمایت مالی، تولید شده توسط کاربر یا هزینه پرداختی باشد، باید از پیوندهای nofollow استفاده کنید. زمانی که محتوای لینک شده قابل اعتماد است و می خواهید رتبه صفحه را از وب سایت خود به سایت مورد نظر منتقل کنید، باید از پیوندهای dofollow استفاده کنید.
اگر هنگام لینک دادن به وبسایت دیگری در انتخاب لینکهای nofollow در مقابل dofollow مشکل دارید، بهترین گزینه این است که به سادگی بازخورد nofollow ایجاد کنید. به این ترتیب، اگر سایت غیرقابل اعتماد باشد یا باید بر اساس دستورالعمل های فوق الذکر به عنوان لینک nofollow طبقه بندی می شد، توسط الگوریتم های موتورهای جستجو جریمه نمی شوید.
بهترین نسبت بین مراجع Nofollow و Dofollow
به گفته اکثر کارشناسان سئو و آژانس های لینک سازی، رابطه خاصی برای لینک های nofollow و dofollow وجود ندارد. با این حال، بر اساس دادههای رتبه الکسا در ایالات متحده، رایجترین نسبت برای مراجع nofollow و dofollow ترکیبی 25/75 است.
موفق ترین وب سایت هایی که بالاترین رتبه و ترافیک را دارند، لینک های dofollow بیشتری نسبت به لینک های nofollow در پروفایل بازخورد خود دارند. بنابراین، هنگام به دست آوردن بک لینک، باید حداقل نسبت 25/75 را برای لینک های nofollow و dofollow برای سایت خود در نظر بگیرید.

Dofollow در مقابل Nofollow خلاصه پیوندها
امیدوارم از این راهنمای پیوندهای dofollow در مقابل nofollow لذت برده باشید.
همانطور که متوجه شدید، تفاوت اصلی بین لینکهای dofollow و nofollow در این است که لینکهای dofollow همیشه توسط موتورهای جستجو خزیده میشوند و برای انتقال ارزش PageRank برای سئو استفاده میشوند، اما لینکهای nofollow همیشه خزیده نمیشوند یا برای اهداف نمایهسازی استفاده نمیشوند و ممکن است یا نباشند. برای ارزیابی محاسبات رتبه صفحه استفاده می شود.
با این حال، لینکهای nofollow و dofollow برای یک نمایه بازخورد قوی مهم هستند و میتوانند به شما در دریافت ترافیک هدفمند از وبسایتهای مرتبط کمک کنند. بنابراین ایده خوبی است که روی افزایش هر دو شکل لینک های سئو و آگاهی از برند کار کنید.
ارسال لینک های Dofollow در مقابل Nofollow: تفاوت سئو چیست؟ اولین بار در SEO Chatter ظاهر شد.