منو سایت

لینک های یوتیوب چیست؟ (انواع بازخورد YT برای SEO)

 تاریخ انتشار :
/
  آموزش سئو
لینک های یوتیوب چیست؟ (انواع بازخورد YT برای SEO)

در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که “بازخورد یوتیوب چیست؟”

(همچنین به عنوان مراجع YT شناخته می شود.)

اما ما همچنین از تعریف بازخورد YouTube فراتر خواهیم رفت و در مورد انواع مختلف پیوندهای YT که می‌توانید ایجاد کنید و مزایایی که می‌توانند برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) و ترافیک وب‌سایت ارائه کنند، بحث خواهیم کرد.

در پایان این راهنما، همه چیز را در مورد دریافت و استفاده از بک لینک های سئو YouTube در بازاریابی دیجیتال خواهید دانست.

لینک های یوتیوب چیست؟

لینک های یوتیوب چیست؟

بک لینک های یوتیوب لینک هایی هستند که وب سایت شما را از یوتیوب هدف قرار می دهند و می توانند لینک های dofollow یا nofollow باشند. بازخورد یوتیوب را می توان در نمایه های کاربر، پیوندهای شخصی، توضیحات ویدئو، نظرات، نقشه ها و صفحه های پایانی ایجاد کرد.

بازخوردها را در YouTube دنبال کنید

چهار مکان در YouTube وجود دارد که می‌توان پیوند dofollow را در آن درج کرد: نمایه کانال، پیوندهای کانال سفارشی، کارت‌های ویدیویی و صفحه‌های پایانی ویدیو. اگر کد HTML این مناطق را بررسی کنید، ویژگی rel = “nofollow” را نمی بینید، که از نظر فنی آنها را به پیوندهای dofollow تبدیل می کند.

با این حال، این بک لینک‌های YT نیز با تغییر مسیر URL کدگذاری می‌شوند، که می‌تواند بر ارزش کلی سئو لینک تأثیر بگذارد. (پاسخ نهایی از طرف Google به صورت آنلاین یافت نشد.) URL تغییر مسیر مشابه تصویر زیر به نظر می رسد:

بازخورد YT تغییر مسیر دهد

اگر ویژگی Google Search Console را در وب سایت خود باز کنید و به Links> Best Linking Sites بروید، باید Youtube.com را در این گزارش مشاهده کنید. این نشان می دهد که کدام پیوندها به نمایه بازخورد شما گزارش می شوند.

پیوندهای NoFollow به YouTube

دو مکان در یوتیوب وجود دارد که می توان پیوند nofollow را در آن درج کرد: توضیحات ویدیو و نظرات ویدیو. اگر کد HTML این مناطق را بررسی کنید، ویژگی rel = “nofollow” را مشاهده خواهید کرد که آنها را به عنوان پیوندهای بدون نظارت طبقه بندی می کند.

با این حال، با توجه به این سند گوگل در مورد لینک‌های نوفالو در حال تکامل، این نوع ویژگی‌های بازخورد فقط یک اشاره هستند، نه دستورالعملی برای عدم انتقال ارزش سئو توسط الگوریتم گوگل.

انواع لینک به یوتیوب

لینک های پروفایل

حساب YouTube شما منبع اصلی پیوندهای YouTube شما خواهد بود. پیوندهای حساب، پیوندهایی هستند که در صفحه اطلاعات کانال YouTube شما ظاهر می شوند، جایی که می توانید تعدادی پیوند، از جمله بک لینک ها را به وب سایت خود اضافه کنید.

شما با رفتن به YouTube Studio> Personalization> Basics tab> Links به حساب YT خود بک لینک اضافه می کنید.

اتصالات سفارشی

پیوندهای سفارشی نوع دیگری از بازخوردهایی هستند که می توانید در YouTube ایجاد کنید. این لینک ها در بنر کانال یوتیوب به صورت آیکون نمایش داده می شوند و مستقیماً از لینک های حساب کاربری گرفته می شوند. در زیر قسمت اطلاعات پایه، بخشی به نام «پیوندهای بنر» وجود دارد که می توانید از آن برای نمایش حداکثر پنج مورد از این پیوندهای سفارشی استفاده کنید.

با رفتن به YouTube Studio > Customization > Basics > Links در بخش بنر، می توانید بک لینک های سفارشی را به YT اضافه کنید.

لینک های توضیحات ویدیو

شرح ویدیوی YouTube متن خلاصه زیر هر یک از ویدیوهای شما است. این بخش برای جاسازی اطلاعات مهمی که ممکن است برای مخاطبان مفید باشد، از جمله پیوندهایی به وب سایت شما استفاده می شود.

اگر به درستی از توضیحات ویدیوی YouTube استفاده کنید، می‌توانید تلاش‌های تبلیغاتی شما را افزایش داده و اشتراک کانال، زمان مشاهده و مشاهده ویدیو را به میزان قابل توجهی افزایش دهید و ترافیک هدفمندی را از طریق پیوندهای YT داخلی به سایت شما ارسال کنید.

فقط به خاطر داشته باشید که محدودیت این بخش 800 کلمه (5000 کاراکتر) است. این بدان معناست که شما می‌توانید هر تعداد لینک را که می‌خواهید پیوست کنید، تا زمانی که در آن حد باقی بمانید. برای به حداکثر رساندن مزایای SEO از توضیحات ویدیو، مطمئن شوید که پیوندهای خود را با کلمات کلیدی مرتبط و صفحات فرود احاطه کرده اید.

لینک برای نظرات

بخش نظرات مکان دیگری برای افزودن لینک به YouTube است. چه در حال اظهار نظر در مورد ویدیوهای خود یا محتوای ایجاد کننده دیگری باشید، می توانید با افزودن یک پیوند مناسب به هدایت ترافیک هدفمند به صفحه خاصی در وب سایت خود کمک کنید.

پیوندهای نظر همچنین می توانند در معرض دید کانال یوتیوب شما فراتر از ویدیوهایی که پست می کنید، بیشتر شود. به طور خاص، اظهار نظر مداوم در مورد پست‌های دیگر سازندگان، می‌تواند فرصتی برای ارتباط با پایگاه مشترک آنها و جایگاه خود را به عنوان کانالی که ارزش دنبال کردن دارد، فراهم کند.

فقط به یاد داشته باشید که به خوبی به گفتگو کمک کنید، نه اینکه فقط به بخش نظرات با پیوندها هرزنامه ارسال کنید. با این کار نظرات شما حذف می‌شود و احتمالاً حساب شما را علامت‌گذاری می‌کند و هرزنامه می‌کند، که می‌تواند منجر به بسته شدن حساب شود.

لینک های کارت

اگر برای برنامه وابسته YouTube ثبت نام کرده اید، نقشه های یوتیوب ابزار پیوندسازی دیگری است که ارزش امتحان کردن دارد. اینها نقشه های تعاملی هستند که در ویدیوهای YouTube ظاهر می شوند در حالی که بیننده محتوا را تماشا می کند. فقط شرکای YouTube می توانند URL های خروجی ایجاد کنند که به یک سایت تأیید شده متصل به حساب منتهی می شود.

نقشه‌های یوتیوب می‌توانند برای ایجاد پیوند مفید باشند، زیرا به شما امکان می‌دهند پیوندهایی را به ویدیوهای خود اضافه کنید که به محتوای وب‌سایت شما بازمی‌گردند.

پیوندهایی به صفحه نهایی

صفحه پایانی یک ویژگی YouTube است که در 5 تا 20 ثانیه آخر یک ویدیو ظاهر می شود. این ویژگی می تواند برای رشد کانال شما مفید باشد، زیرا به شما امکان می دهد توجه بینندگان خود را جلب کنید و وب سایت های خارجی، لیست های پخش و سایر ویدیوها را تبلیغ کنید.

به جای اینکه بعد از اتمام تماشای ویدیو از برند خود دور شوید، صفحه پایانی باعث می شود بینندگان مدت بیشتری بمانند، ویدیوهای شما را بیشتر تماشا کنند و در نهایت مشترک شوند. همچنین مکان خوبی برای قرار دادن بازخورد در وب سایت شما است. اما درست مانند کارت‌های YouTube، پیوندهای خروجی YT صفحه پایانی فقط برای اعضای برنامه شریک YouTube در دسترس هستند.

مزایای لینک های یوتیوب

نمایه بازخورد بهتر

نمایه بازخورد به سادگی به مجموعه ای از پیوندها اشاره دارد که بازدیدکنندگان را به سایت شما هدایت می کند. به طور معمول، نمایه بازخورد ویژگی های این پیوندها، از جمله انواع پیوند، متن لنگر، کیفیت دامنه، و ارتباط را تعیین می کند.

چرا به یک نمایه بازخورد قوی نیاز دارید؟

به نظر می رسد که یک نمایه بازخورد غنی می تواند به افزایش رتبه وب سایت شما و افزایش ترافیک توصیه شده به محتوای شما کمک کند. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که یک نمایه بازخورد قوی تنها به داشتن پیوندهای بیشتر نیست. در عوض، باید مطمئن شوید که لینک ها از سایت های با کیفیت بالا و مرتبط هستند، نه سایت های اسپم. می‌توانید این راهنما را در مورد نحوه ایجاد بازخورد با کیفیت بالا بخوانید تا نکاتی در مورد نحوه انجام این کار برای SEO به خوبی انجام دهید.

افزایش رتبه

به طور خاص، لینک های dofollow می توانند به وب سایت شما کمک کنند تا رتبه بالاتری نسبت به لینک های nofollow داشته باشد و ترافیک ارگانیک بیشتری را از موتورهای جستجو مانند Google، Yahoo و Bing هدایت کند.

بازخورد از یک منبع معتبر و محبوب با رتبه صفحه بالا یک سیگنال مثبت قوی به الگوریتم‌ها می‌فرستد که محتوای شما نیز برای دیده شدن بیشتر در موتورهای جستجو ارزش در نظر گرفتن دارد.

موتورهای جستجو ممکن است پیوندهای یوتیوب را از چنین منابعی به عنوان معتبر، قابل اعتماد و معتبر تفسیر کنند، به خصوص اگر آن URL پیوند YouTube دارای پیوندهای با کیفیت بالا باشد. این به نوبه خود می تواند منجر به افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک برای محتوای وب سایت شما شود.

قابلیت تشخیص

بازخورد یوتیوب می‌تواند حضور آنلاین شما را افزایش دهد و مدت زمانی را که مخاطبان هدف شما را به صورت آنلاین پیدا می‌کنند کاهش دهد. بک لینک های یوتیوب به کاربران کمک می کند تا با کلیک بر روی پیوندهای مربوطه در توضیحات، نظرات، نقشه ها و صفحه های پایانی، یک جایگاه یا موضوع خاص را عمیق تر بررسی کنند.

ترافیک توصیه شده

ترافیک توصیه شده به بینندگانی اشاره دارد که از دامنه های دیگر به صفحه شما آورده می شوند بدون اینکه آنها شما را در سیستم عامل هایی مانند Google جستجو کنند. از نظر فنی، زمانی که شخصی روی پیوند شما از شبکه های اجتماعی یا وب سایت دیگری کلیک می کند، گوگل آن را به عنوان یک توصیه ثبت می کند. این باعث می شود کانال یوتیوب شما منبع خوبی برای ترافیک ارجاع باشد که می تواند بازدیدکنندگان بیشتری را به وب سایت شما خارج از گوگل هدایت کند.

آیا لینک های یوتیوب به سئو کمک می کنند؟

پیوندهای یوتیوب به سئو کمک می کنند زیرا این پیوندها بخشی از نمایه بازخورد در وب سایت شما هستند. هر سایتی که بتوانید لینک های با کیفیت و مرتبط ایجاد کنید، مانند لینک های یوتیوب، برای عملکرد سئو، دیده شدن موتور جستجو و ترافیک ارجاع مناسب است.

پیوندهای یوتیوب همچنین راهی عالی برای سایر سازندگان محتوا برای یافتن مقالات شما هستند. و این می تواند منجر به پیوندهای ارگانیک بیشتری از YouTube و سایر وب سایت هایی شود که به محتوای شما پیوند می دهند.

خلاصه بازخورد YouTube

امیدوارم از این راهنما لذت برده باشید، که به این سوال پاسخ می دهد که پیوندهای یوتیوب چیست.

همانطور که متوجه شدید، تعریف اولیه بازخورد یوتیوب هر پیوندی در پلتفرم است که به وب سایت شما اشاره می کند، از جمله مکان هایی مانند نمایه ها، پیوندهای شخصی، توضیحات ویدیو، نظرات، نقشه ها و صفحه های پایانی. و بک لینک های YT می توانند برای سئو مفید باشند زیرا به افزودن لینک به وب سایت شما کمک می کنند و به سایر سازندگان محتوا کمک می کنند مقالات شما را برای لینک سازی ارگانیک پیدا کنند.

پست لینک های یوتیوب چیست؟ (YT Backlink Types for SEO) اولین بار در SEO Chatter ظاهر شد.