منو سایت

رابطه Nofollow چیست؟ (انواع لینک های Nofollow در سئو)

 تاریخ انتشار :
/
  آموزش سئو
رابطه Nofollow چیست؟ (انواع لینک های Nofollow در سئو)


در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که nofollow Connection چیست؟

علاوه بر تعریف لینک‌های nofollow، همچنین به اهمیت لینک‌های nofollow در بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)، انواع مختلف ویژگی‌های nofollow rel که می‌توانید در HTML استفاده کنید، خواهیم پرداخت و توضیح خواهیم داد که آیا موتورهای جستجو مانند Google اکنون این پیوندها را ارزیابی می‌کنند یا خیر. مقدار PageRank SEO را محاسبه کنید.

در پایان این راهنما شما هر آنچه را که باید در مورد لینک های nofollow در سئو بدانید تا رتبه و ترافیک وب سایت خود را بهبود بخشید، خواهید فهمید.

اتصال nofollow چیست؟

رابطه Nofollow چیست؟

لینک nofollow پیوندی است که معمولاً در محاسبات رتبه بندی صفحه برای کمک به قرار دادن یک صفحه وب در SERP ها در نظر گرفته نمی شود. لینک‌های Nofollow یک روش قابل خواندن ماشینی برای ناشران برای علامت‌گذاری لینک‌ها به‌منظور افزایش رتبه آنها نیست. با این حال، موتورهای جستجو مانند گوگل ممکن است این دستورالعمل را نادیده بگیرند.

نمونه ای از تماس با Nofollow

<a rel="nofollow" href="https://domain.com">hyperlinked text</a>

برای اینکه یک لینک nofollow باشد، باید با ویژگی nofollow rel HTML در عنصر تگ anchor علامت گذاری شود.

چرا لینک های Nofollow در سئو مهم هستند؟

لینک‌های Nofollow در سئو مهم هستند زیرا ترافیک را به وب‌سایت شما هدایت می‌کنند، آگاهی از برند را افزایش می‌دهند و می‌توانند به ردیابی لینک‌ها منجر شوند. اهمیت لینک های nofollow فراتر از ارزش PageRank برای سئو است.

مزایای لینک های Nofollow

  • لینک های Nofollow ترافیک هدفمندی را از سایر وب سایت ها به سایت شما هدایت می کنند.
  • لینک های Nofollow با افزایش تعداد منشن های آنلاین برای کسب و کار شما، آگاهی برند را افزایش می دهند.
  • لینک های Nofollow نمایه بازخورد شما را طبیعی جلوه می دهند. داشتن تنها پیوندهای dofollow به وب سایت شما ممکن است برای الگوریتم های رتبه بندی مشکوک به نظر برسد.
  • لینک‌های Nofollow می‌توانند منجر به پیوندهای dofollow شوند و به کشف محتوای شما توسط وب‌مستران دیگری که می‌توانند به صفحات وب شما لینک دهند کمک کنند.
  • لینک های Nofollow می توانند اعتبار دامنه و جریان استناد را بهبود بخشند که می تواند به بهبود اعتبار و اعتبار وب سایت شما کمک کند.
  • لینک های Nofollow می توانند خزیده شوند و توسط گوگل برای اختصاص رتبه صفحه استفاده شوند. (جزئیات بیشتر در مورد تأثیر بازخورد nofollow بر SEO را می توانید در ادامه این راهنما پیدا کنید.)

اگر می‌خواهید در مورد لینک‌های dofollow و مزایای آنها بیشتر بدانید، به مقاله من در مورد اینکه لینک‌های dofollow چیست مراجعه کنید.

انواع اتصالات Nofollow

با توجه به دستورالعمل‌های Google برای پیوندهای خروجی واجد شرایط، چندین راه مختلف وجود دارد که می‌توانید یک پیوند را به عنوان nofollow برچسب بزنید تا به خزنده موتور جستجو کمک کند پیوند به صفحه پیوند داده شده را درک کند.

  • rel = “حمایت شده”: این پیوندهای nofollow باید برای تبلیغات یا قرار دادن پولی (یعنی پیوندهای پولی) استفاده شوند.
  • rel = “ugc”: این پیوندهای nofollow باید به پیوندهای محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) مانند نظرات و پست های انجمن اضافه شوند.
  • rel = “nofollow”: این مقدار پیش‌فرض nofollow است که برای زمانی که سایر مقادیر اعمال نمی‌شوند و نمی‌خواهید Google سایت شما را به صفحه پیوند داده شده پیوند دهد، استفاده می‌شود.
  • مجموعه مقادیر rel: همچنین می توانید چندین مقدار rel مانند یک فاصله یا لیست جدا شده با کاما را تعیین کنید، مانند: rel = “nofollow sponsored” یا rel = “ugc nofollow”.

چه زمانی باید از لینک های Nofollow استفاده کنم؟

زمانی که نمی‌خواهید پیوند از طریق یک پیوند عبور کند یا پیوندی در سایت شما وجود داشته باشد، باید از لینک‌های nofollow استفاده کنید. در این موارد باید لینک nofollow را اعمال کنید تا به عنوان صدای موتور جستجو حساب نشود.

چگونه یک اتصال Nofollow ایجاد کنیم

برای ایجاد پیوند nofollow، باید ویژگی پیوند rel = “nofollow” را به عنصر تگ anchor اضافه کنید. همچنین می‌توانید یک اتصال nofollow با استفاده از ویژگی‌های rel “sponsored” یا “ugc” طبق دستورالعمل‌های Google برای اتصالات خروجی واجد شرایط ایجاد کنید.

چگونه بفهمم که لینک Nofollow است؟

با مشاهده rel = “nofollow” در عنصر تگ anchor، پس از کلیک راست بر روی پیوند در مرورگر و انتخاب “Check”، می‌دانید که آیا پیوند nofollow است یا خیر. پیوندهای Nofollow همچنین می توانند ویژگی های rel “sponsored” یا “ugc” را در کد HTML شامل شوند.

در اینجا مراحل بررسی لینک های nofollow وجود دارد:

  1. روی یک لینک در مرورگر خود کلیک راست کنید.
  2. روی “تأیید” کلیک کنید.
  3. تگ anchor را در منبع HTML برای ویژگی rel بررسی کنید.
  4. اگر “nofollow”، “sponsored” یا “ugc” را در ویژگی rel مشاهده کردید، پیوند nofollow شده است. در غیر این صورت لینک dofollow است.

توجه داشته باشید: ویژگی rel رابطه بین سند جاری و سند پیوند شده را مشخص می کند. موتورهای جستجو از این ویژگی HTML برای دریافت اطلاعات بیشتر لینک استفاده می کنند. Feedback nofollow به موتورهای جستجو هشدار می دهد که از پیوند برای محاسبات رتبه بندی صفحه استفاده نکنند.

آیا لینک های Nofollow می توانند به شما آسیب برسانند؟

لینک های Nofollow نمی توانند به سایت شما آسیب بزنند. پیوندهایی که با ویژگی nofollow rel علامت گذاری شده اند معمولاً هنگام محاسبه رتبه صفحه ردیابی یا در برابر سایت شما گزارش نمی شوند. با این حال، الگوریتم‌های موتورهای جستجو در صورتی که تعداد زیادی لینک nofollow از سایت‌های با کیفیت بالا دریافت کند، می‌توانند به رتبه صفحه وب سایت شما مقداری اختصاص دهند.

آیا لینک های Nofollow برای سئو خوب هستند؟

لینک‌های Nofollow برای سئو مفید هستند، زیرا راهی عالی برای هدایت ترافیک به وب‌سایت شما هستند و می‌توانند عملکرد سئوی شما را بهبود بخشند. پیوندهای متنی برای nofollow می توانند به شما در بهره برداری از پتانسیل سئو کمک کنند، زیرا گوگل از آنها به عنوان راهنمایی برای گنجاندن در الگوریتم برای اهداف رتبه بندی استفاده می کند.

آیا گوگل لینک های Nofollow را می خزند؟

Google پیوندهای nofollow را از 1 مارس 2020 خزیده است. Google پیوندهای nofollow را به عنوان راهنمایی برای خزیدن و فهرست کردن محتوا در موتورهای جستجو در نظر می گیرد.

گوگل در 10 سپتامبر 2019 به روز رسانی به nofollow را اعلام کرد که تأثیر خزیدن و فهرست کردن بازخورد nofollow را تغییر داد. پیش از این، موتور جستجو لینک‌های nofollow را به عنوان یک دستورالعمل تلقی می‌کرد و زمانی که در سایت ایجاد یافت می‌شد آنها را نمی‌خزد یا فهرست نمی‌کرد.

با این حال، این فرآیند قبلاً برای الگوریتم سئو تغییر کرده بود، زمانی که گوگل اعلام کرد: «همه ویژگی‌های پیوند، حمایت‌شده، ugc و nofollow، اکنون به‌عنوان راهنمایی برای اهداف رتبه‌بندی کار می‌کنند. برای اهداف خزیدن و نمایه سازی، nofollow از 1 مارس 2020 به یک اشاره تبدیل می شود.

بنابراین، لینک‌های nofollow می‌توانند بخش مؤثری از کمپین سئوی شما باشند، زمانی که لینک‌هایی از وب‌سایت‌های با کیفیت بالا دریافت می‌کنید.

خلاصه بازخورد nofollow چیست

لینک Nofollow در رزومه سئو

امیدوارم از این راهنما که در پاسخ به این سوال که لینک nofollow در سئو چیست لذت برده باشید.

همانطور که متوجه شدید، تعریف اصلی لینک‌های نوفالو، لینک‌هایی است که توسط ماشین قابل خواندن هستند تا موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ ارزش صفحه رتبه سئو را از سایت اصلی به سایت مقصد منتقل نکنند.

با این حال، الگوریتم های موتورهای جستجو اکنون از پیوند nofollow فقط به عنوان یک اشاره استفاده می کنند، نه به عنوان یک دستورالعمل برای اهداف خزیدن و نمایه سازی.

پست لینک Nofollow چیست؟ (انواع لینک های Nofollow در سئو) اولین بار در SEO Chatter ظاهر شد.