منو سایت

تکنیک پیوند داخلی مقالات جدید

 تاریخ انتشار :
/
  آموزش سئو
تکنیک پیوند داخلی مقالات جدید

مقالات جدید را با پیوندهای داخلی تقویت کنید

لینک سازی داخلی بهترین و مطمئن ترین راه برای تقویت صفحه سایت و بهبود موقعیت آن در نتایج جستجو است.

بسیاری از وب سایت ها به دلیل سطح رقابت و سختی کلمات کلیدی هدف، نیازی به لینک خارجی ندارند و با رعایت استانداردهای فنی سئو، ارائه محتوای با کیفیت و توجه به لینک های داخلی می توانند جایگاه خوبی در نتایج جستجو داشته باشند.

ربات های گوگل از پیوندها برای درک ارتباط موضوعی صفحات و تعیین اهمیت و اعتبار صفحات استفاده می کنند. زمانی که ربات ها وارد یکی از صفحات سایت شما می شوند، تمامی لینک های آن صفحه را بررسی می کنند و با توجه به متن مرتبط (Anchor Text) ارزش و قابلیت اطمینان آن ها را افزایش می دهند.

معمولا وقتی محتوای جدیدی به سایتی اضافه می کنیم، سعی می کنیم با لینک دادن به مقالات قدیمی یا صفحات ارزشمند سایت به آنها کمک کنیم جایگاه خود را افزایش دهند، اما این مقالات جدید باید لینک کنند و اعتماد را نیز افزایش دهند. راه حل آنها چیست؟

در گذشته مقاله ای برای بهبود سئو سایت با کمک مقالات قدیمی منتشر کرده بودیم، اما در این مقاله شما را با تکنیکی بسیار کاربردی و البته ساده آشنا می کنیم تا شانس خود را برای کسب فضای جدید افزایش دهید. مقالات موجود در سایت

مقالات جدید چه پیوندهایی دریافت می کنند؟

با انتشار هر محتوای جدید در سایت، بخشی از فرآیند لینک سازی داخلی عملا به صورت خودکار انجام می شود. مهمترین فضاهایی که در آنها مقالات جدید نمایش داده می شود و ارتباطات داخلی ایجاد می شود عبارتند از:

1- صفحه اصلی سایت

معمولا صفحه اصلی هر سایتی مهم ترین و با ارزش ترین صفحه از نظر اعتبار برای ساخت لینک های داخلی است. بسیاری از سایت ها محلی برای نمایش آخرین مقالات در صفحه اصلی دارند و هر محتوای جدیدی به محض انتشار یک لینک داخلی از آن صفحه دریافت می کند.

لینک های داخلی مقالات جدید در صفحه اصلی سایت

لینک های داخلی مقالات جدید در صفحه اصلی سایت

مشکل اصلی زمانی پیش می‌آید که این بخش با انتشار مقالات جدید به‌روزرسانی می‌شود و دیگر لینک داخلی برای این مقاله وجود ندارد. در نتیجه نمی توان آن را یک راه حل دائمی در نظر گرفت.

2- صفحات دارای دسته بندی یا برچسب

هر محتوای جدید احتمالاً در یک یا چند دسته و برچسب مختلف قرار می گیرد. این صفحات معمولا به دلیل لینک های داخلی و خارجی از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار بوده و تاثیر مستقیمی بر سرعت ایندکس خواهند داشت و باعث افزایش اعتبار مقالات جدید خواهند شد.

مقالات جدید را در صفحه دسته و برچسب قرار دهید

مقالات جدید را در صفحه دسته و برچسب قرار دهید

صفحات آرشیو تعداد محدودی مقاله جدید را نشان می دهد و پس از انتشار هر مقاله جدید یکی از موضوعات موجود در آن به صفحه دوم منتقل می شود. مقالاتی که در صفحه اول این دسته یا برچسب قرار دارند، بیشترین ارزش و اعتبار را از نظر پیوند داخلی دارند. بنابراین این فضا در هنگام انتشار مقاله نیز بسیار مهم است، اما به مرور زمان ارزش و تاثیر خود را از دست می دهد.

3- نمایش مقالات مرتبط در صفحه با مقالات دیگر

بسیاری از سایت ها مانند وب سیما فضایی برای نمایش مقالات مرتبط دارند. در برخی از سایت ها این قسمت آخرین مقالات سایت را نشان می دهد و در برخی دیگر آخرین مقالات در همین دسته نمایش داده می شود.

پیوندهای داخلی در بخش مقالات مرتبط در صفحات دیگر

پیوندهای داخلی در بخش مقالات مرتبط در صفحات دیگر

در عمل با انتشار مطالب جدید می توان تعداد زیادی لینک از سایر صفحات سایت ایجاد کرد. اما مانند صفحه اصلی و صفحات دسته بندی، این فضا نیز با گذشت زمان تغییر می کند و با مقالات جدید جایگزین می شود.

نتیجه

به طور کلی می توان گفت؛

ارتباط داخلی در فضاهای ثابت ارزش و تاثیر زیادی دارد اما به مرور زمان و با انتشار مقالات جدید این کارایی کاهش می یابد.

در نتیجه ممکن است این روش ها کافی نباشد و باید راه حلی پایدار و عملی برای این مشکل پیدا کنیم. به نظر شما بهترین راه حل این مشکل چیست؟ درست می دانستی؛ محتوای مقالات دیگر را به این مقاله جدید پیوند دهید.

لینک هایی که در متن مقاله تعبیه شده اند همیشه باقی خواهند ماند و ارزش و تاثیر آنها به مرور زمان از بین نخواهد رفت. سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که یک مقاله جدید باید به کدام مقاله ها و صفحات لینک دهد؟ در ادامه شما را با یک راه حل کاملا کاربردی و استاندارد آشنا می کنیم.

لینک داخلی مقالات قدیمی در سایت مرتبط با موضوع

وقتی محتوای جدیدی را در سایت منتشر می کنیم، بهترین راه برای تقویت آن، شناسایی صفحات مرتبط و ایجاد لینک های داخلی از محتوای آنها به این مقاله است. البته این می تواند بسیار سخت و زمان بر باشد زیرا:

  1. بسیاری از سایت ها چندین نویسنده دارند و نویسندگان از محتوای مقالات دیگران اطلاع دقیقی ندارند.
  2. ممکن است مقاله ای مرتبط با موضوع وجود داشته باشد، اما به دلیل گذشت زمان طولانی از انتشار آن، از شما پنهان می ماند.
  3. تجزیه و تحلیل تمام صفحات سایت و یافتن بخش های مربوطه ممکن است بیشتر از زمانی که صرف نوشتن یک مقاله جدید کرده اید طول بکشد.

صرف زمان زیادی برای یافتن فرصت هایی برای ساخت لینک های داخلی منطقی نیست، به نظر شما بهترین راه برای یافتن منابع مناسب در سایت چیست؟

پاسخ به این سوال ساده است; گوگل سرچ کن

صفحات و مقالات موجود در سایت شما توسط ربات های گوگل ایندکس و مشاهده می شوند، الگوریتم های گوگل بر اساس محتوای این صفحات موضوع و مفهوم آنها را درک می کنند و جایگاه آنها را در نتایج جستجو مشخص می کنند. هر مقاله جدید بر یک مفهوم یا عبارت کلیدی جدید تمرکز دارد.

احتمالاً وقتی در گوگل جستجو می کنیم، صفحه دیگری را پیدا نخواهیم کرد که موقعیت خوبی با این عبارت داشته باشد. یک راه حل ساده برای یافتن بهترین صفحات وجود دارد. کافیست آدرس سایت خود را با اپراتور: site در گوگل جستجو کنید و کلمه کلیدی مقاله جدید را در زیر قرار دهید.

به این ترتیب گوگل بهترین صفحات سایت شما را که مرتبط با این موضوع هستند را نشان می دهد.

تصویر زیر را بررسی کنید. مطلب جدیدی با عنوان ریدایرکت 301 در سایت آکادمی وبسیما منتشر شده است و قصد داریم بهترین صفحات لینک داخلی را شناسایی کنیم. با استفاده از همین تکنیک به نتایج زیر می رسیم.

جستجوی مقالات مرتبط در گوگل با استفاده از سایت:

بدین ترتیب 4 مقاله یافتیم که از نظر محتوایی کاملاً با مبحث تغییر مسیر 301 مرتبط هستند و در برخی از مطالب آنها به این مفهوم اشاره شده است.

اکنون که صفحات پیوند داده شده را پیدا کردیم، تنها کاری که باید انجام دهیم این است که یک تحلیل ساده روی آنها انجام دهیم و یک لینک داخلی ایجاد کنیم که در آن موضوع مقاله جدید ذکر شده است.

به خاطر داشته باشید که ما مجبور نیستیم این کار را در همه صفحات یا تعداد زیاد انجام دهیم. کافی است برای هر مقاله جدید 3 تا 5 مقاله مرتبط و فرصت ایجاد لینک در سایت خود پیدا کنیم.

این باعث می شود دو چیز مهم اتفاق بیفتد:

1- مقالات قدیمی سایت به روز شده و کاربران می توانند در حین مطالعه منابع جدید را بیابند.

2- مقالات جدید لینک های داخلی ارزشمندی به دست خواهند آورد و شانس بیشتری برای کسب موقعیت خواهند داشت.

نقطه بحرانی!

موفقیت در سئو مستلزم توجه به جزئیات و البته رضایت مشتری است. قبل از ایجاد پیوند به این صفحات، مراقب باشید که کاربران شما با دیدن این لینک روی آن کلیک کنند؟ اگر این لینک برای کاربران مفید نباشد، احتمالا برای ربات های گوگل ارزشی نخواهد داشت.

پیوند ناخواسته نه تنها به بهبود موقعیت این صفحه کمکی نمی کند، بلکه می تواند درک گوگل از محتوای قدیمی را نیز گمراه کند.

حالا امتحان کن

ما مقالات زیادی را در زمینه آموزش سئو منتشر می کنیم که اجرای اکثر آنها ممکن است دشوار باشد یا زمان زیادی طول بکشد تا تاثیر خود را نشان دهند. اما اجرای این تکنیک بسیار ساده است و تحلیل تاثیر آن زمان زیادی نمی برد.

برای درک بهتر تاثیر و ارزش این تکنیک، پیشنهاد می کنیم همین کار را برای آخرین مقاله ای که در سایت خود ارسال کرده اید نیز انجام دهید. صفحات پیوند داده شده را به همان روشی که گفتیم پیدا کنید و لینک مقاله جدید را در جای مناسب قرار دهید.

برای مشاهده تاثیر این روش سریعتر، با استفاده از ابزار تایید URL در پانل کنسول جستجوی گوگل وارد صفحات به روز شده شده و درخواست فهرست بندی مجدد را ارسال کنید.

احتمالاً یک هفته دیگر نتیجه این تست را روی موقعیت مقاله جدید خود خواهید دید. لطفاً نتایج این روش را به اشتراک بگذارید و رتبه مقالات جدید را در قسمت نظرات همین صفحه تغییر دهید تا بتوانیم از تجربه طرف مقابل برای ارائه راه حل های ساده تر و کاربردی تر استفاده کنیم.

تکنیک پیوند داخلی مقالات جدید اولین بار در وب سیما پدیدار شد.