منو سایت

  • خانه
  • آموزش سئو
  • تجزیه و تحلیل موقعیت موتور جستجو (بررسی موقعیت وب سایت)

تجزیه و تحلیل موقعیت موتور جستجو (بررسی موقعیت وب سایت)

 تاریخ انتشار :
/
  آموزش سئو
تجزیه و تحلیل موقعیت موتور جستجو (بررسی موقعیت وب سایت)

در این مقاله با تجزیه و تحلیل موقعیت موتور جستجو آشنا خواهید شد.

همانطور که در زیر خواهید دید، سه راه برای انجام تجزیه و تحلیل موقعیت وب سایت برای بررسی رتبه کلمات کلیدی SEO در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) وجود دارد.

روش اول شامل فرآیند تأیید دستی است، در حالی که دو تکنیک دیگر از ابزارهای تأیید رتبه استفاده می کنند که برای هر صاحب وب سایت و متخصص سئو در دسترس است.

در پایان این راهنما، لیستی از منابع اضافی را نیز دریافت خواهید کرد که می توانید پس از تکمیل تجزیه و تحلیل موقعیت برای کمک به بهبود رتبه وب سایت خود در گوگل، یاهو و بینگ بر اساس فاکتورهای مهم رتبه بندی SEO استفاده کنید. جستجو.

تجزیه و تحلیل موقعیت موتور جستجو

تجزیه و تحلیل موقعیت موتور جستجو

تجزیه و تحلیل موقعیت موتور جستجو فرآیند تجزیه و تحلیل موقعیت کلمات کلیدی برای صفحات وب منفرد یا کل وب سایت ها در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) است. انجام تجزیه و تحلیل موقعیت موتور جستجو می تواند به شما کمک کند تا تلاش های سئوی خود را برای بهبود بیشتر موقعیت وب سایت خود در SERP ها بررسی کنید.

سه روش اصلی برای انجام تجزیه و تحلیل موقعیت موتور جستجو وجود دارد:

  • دست
  • از طریق کنسول جستجوی گوگل
  • با ابزارهای تحلیل موقعیت یابی کلمات کلیدی پولی

هر روش برای تجزیه و تحلیل موقعیت وب سایت در زیر توضیح داده شده است.

تجزیه و تحلیل موقعیت دستی

اولین تکنیکی که می توانید برای بررسی رتبه بندی یک وب سایت در موتورهای جستجو استفاده کنید، بررسی دستی در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو یا بینگ است.

با این روش، عبارت کلیدواژه مورد نظر خود را در موتور جستجو وارد کرده و سپس به صورت دستی SERP ها را مرور می کنید تا موقعیت رتبه بندی وب سایت خود را پیدا کنید. برای این کار لازم است که در هر صفحه SERP پیمایش کنید تا ببینید آدرس وب سایت شما در کجا فهرست شده است.

مزیت اصلی استفاده از تجزیه و تحلیل موقعیت دستی این است که می توانید هر کلمه کلیدی را که می خواهید بدون هیچ محدودیتی جستجو کنید. می توانید یک کلمه کلیدی را در موتور جستجو وارد کنید و در لیست ها حرکت کنید تا زمانی که وب سایت خود را پیدا کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که صفحات فرود شما ممکن است در 10 یا 100 برتر برای هر عبارت جستجو قرار نگیرند. شما می توانید بدون یافتن URL که به وب سایت شما منتهی می شود، یک بررسی دستی SERP انجام دهید.

در زیر نمونه ای از تصویر است که فرآیند تحلیل موقعیت دستی برای وب سایت SEO Chatter را نشان می دهد. همانطور که می بینید، صفحه اصلی در رتبه 3 برای عبارت “سئو اخبار” قرار دارد.

نمونه ای از تحلیل موقعیت دستی

اگرچه اجرای روش دستی هم آسان و هم رایگان است، اما زمان‌برترین تکنیک برای ممیزی موقعیت‌های وب سایت در موتورهای جستجو نیز می‌باشد. بنابراین، اغلب بهتر است از یکی از دو استراتژی زیر استفاده کنید.

تجزیه و تحلیل کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل یک ابزار تجزیه و تحلیل وب سایت رایگان است که اطلاعات مهمی در مورد رتبه بندی موتورهای جستجو در اختیار شما قرار می دهد. همچنین کار دستی مورد نیاز برای یافتن موقعیت در رتبه بندی SERP سایت شما برای کلمات کلیدی خاص را حذف می کند.

در داشبورد کنسول جستجوی گوگل، می‌توانید فهرستی از تمام جستارهایی که سایت شما برای آنها در موتور جستجوی گوگل رتبه‌بندی می‌شود، مشاهده کنید. همچنین می توانید این لیست را محدود کنید تا داده های موقعیت یابی یک صفحه وب را در سایت خود مشاهده کنید.

علاوه بر این، کنسول جستجوی گوگل به شما امکان می دهد داده های موتور جستجو را بر اساس کل کلیک ها، کل نمایش ها، میانگین CTR و میانگین موقعیت مرتب کنید. ستون موقعیت میانی مهمترین شاخص برای تجزیه و تحلیل رتبه موتور جستجوی شما برای کلمات کلیدی خاص است. میانگین موقعیتی را در نظر می گیرد که وب سایت شما به عنوان یک کل یا یک صفحه وب مجزا در یک دوره زمانی در گوگل رتبه بندی شده است.

در زیر یک تصویر نمونه از داشبورد کنسول جستجوی گوگل با این معیارهای سئو نشان داده شده است که در هر ستون از جدول نشان داده شده است.

نمونه ای از تجزیه و تحلیل موقعیت کنسول جستجوی گوگل

مزیت اصلی استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای تجزیه و تحلیل موقعیت وب سایت این است که شما فوراً می دانید که گوگل چه کلمات کلیدی را در موتور جستجو رتبه بندی می کند. لازم نیست SERP را حدس بزنید یا به صورت دستی بررسی کنید تا ببینید آیا URL های موجود در صفحات وب شما لیست شده اند یا خیر. شما فوراً متوجه خواهید شد که کدام کلمات کلیدی تحت تأثیر قرار می گیرند و میانگین موقعیت آنها در SERP.

با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که این داده‌ها تنها موقعیت وسط آدرس‌های وب سایت شما هستند. مکان مناسبی در رتبه بندی برای هر برداشت یا جستجوگر نیست. همانطور که در مستندات گزارش کنسول جستجوی گوگل توضیح داده شده است، موقعیت وسط “[t]میانگین رتبه بندی URL های وب سایت شما برای پرس و جو یا پرس و جوها. به عنوان مثال، اگر URL سایت شما در موقعیت 3 برای یک پرس و جو و موقعیت 7 برای پرس و جوی دیگر ظاهر شود، میانگین موقعیت 5 (3 + 7) / 2 خواهد بود. “این برای جستجوهای سراسر جهان نیز صدق می کند. Google ممکن است URL شما را در موقعیت 5 برای یک کاربر و موقعیت 10 را برای کاربر دیگر نشان دهد و میانگین موقعیت 7.5 (10 + 5) / 2 را به شما بدهد.

ابزار تحلیل موقعیت کلمات کلیدی

آخرین روش برای بررسی موقعیت موتور جستجو، استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی ویژه است. این ابزار SERP ها را به صورت روزانه تجزیه و تحلیل می کند و رتبه بندی کلمات کلیدی ردیابی شده شما را گزارش می دهد.

اساسا، تنها کاری که باید انجام دهید این است که وارد داشبورد شوید، ردیاب موقعیت‌یابی کلمه کلیدی خود را دانلود کنید و موقعیت‌هایی را ببینید که هر ترم برای آنها در SERP رتبه‌بندی می‌شود. همچنین می توانید ببینید که چگونه این موقعیت ها در طول زمان تغییر کرده اند (یعنی افزایش یا کاهش رتبه بندی).

مزیت اصلی استفاده از ردیاب موقعیت یابی کلمه کلیدی این است که داده های بلادرنگ را بر اساس اندازه گیری دقیق رتبه بندی در SERP به شما می دهد. به عنوان مثال، با کنسول جستجوی گوگل، همانطور که در بالا ذکر شد، فقط گزارشی از میانگین موقعیت ها در رتبه بندی ها بر اساس داده های انباشته دریافت می کنید. اما با ابزار تجزیه و تحلیل موقعیت کلمات کلیدی، نتایج رتبه بندی خاصی را از یک مکان IP خاص دریافت می کنید.

فرآیند بررسی با این ابزار شبیه به جستجوی دستی گوگل از همان رایانه برای یافتن عبارت کلیدی هر روز برای یافتن رتبه وب سایت در بین 100 سایت برتر است. با این حال، همه چیز برای شما خودکار است.

برخی از بهترین ابزارهای تحلیل موقعیت کلمات کلیدی عبارتند از:

  • SERPWatcher (آن را به صورت رایگان با شرکت وابسته من امتحان کنید)
  • سمروش
  • اهرفس
  • ربات SERP
  • Ubersuggest

در تصویر زیر، می‌توانید ببینید که چگونه SERPWatcher موقعیت رتبه‌بندی روزانه مجموعه‌ای از کلیدواژه‌های ردیابی شده، تغییر در زمان، میانگین موقعیت برای آن رتبه‌بندی‌ها، بهترین موقعیتی که تاکنون به دست آمده، کل حجم جستجوی ماهانه، و بازدیدهای تخمینی بر اساس را نشان می‌دهد. در این موقعیت ها

تجزیه و تحلیل موتورهای جستجو SERPWatch

پس از تجزیه و تحلیل رتبه بندی موتورهای جستجو چه باید کرد؟

تجزیه و تحلیل رتبه بندی موتورهای جستجو اولین قدم در هر کمپین سئوی خوب است. هنگامی که بررسی کامل شد، باید روی راه هایی کار کنید تا رتبه کلمات کلیدی خود را در گوگل، یاهو و بینگ افزایش دهید.

همانطور که در این راهنمای سئو داخلی و خارج از صفحه توضیح داده شد، تعدادی تکنیک وجود دارد که می توانید برای بهبود بهینه سازی موتور جستجو برای وب سایت خود به طور کلی و صفحات وب جداگانه استفاده کنید.

برای کمک به شروع، این لیست از مقالات زیر را برای نکات مفیدی که می توانید امروز برای بهبود رتبه وب سایت و عملکرد موتور جستجو استفاده کنید، بررسی کنید:

  • روی چند کلمه کلیدی در هر صفحه باید تمرکز کنید
  • چگونه کلمات کلیدی را به یک وب سایت برای سئو اضافه کنیم
  • بهترین روش ها برای برچسب های H1 SEO
  • چگونه به صورت رایگان بازخورد ایجاد کنیم
  • نحوه دریافت لینک به Dofollow

خلاصه موقعیت موتور جستجو

امیدوارم از این راهنمای موقعیت یابی موتور جستجو لذت برده باشید.

همانطور که متوجه شدید، سه راه اصلی برای تجزیه و تحلیل موقعیت وب سایت در SERP ها وجود دارد. شما می توانید این کار را به صورت دستی، از طریق کنسول جستجوی گوگل یا با ابزار تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی پولی انجام دهید. اما صرف نظر از روشی که برای تجزیه و تحلیل موقعیت وب سایت در موتورهای جستجو انتخاب می کنید، داده هایی که نشان می دهید برای کمپین های سئوی آینده شما بسیار ارزشمند خواهد بود.

انتشارات تجزیه و تحلیل موقعیت موتور جستجو (بررسی موقعیت وب سایت) برای اولین بار در SEO Chatter ظاهر شد.