منو سایت

تبلیغات همسان چیست؟ آشنایی کامل با تبلیغات محلی

 تاریخ انتشار :
/
  آموزش سئو
تبلیغات همسان چیست؟ آشنایی کامل با تبلیغات محلی

تبلیغات همسان چیست؟ آشنایی کامل با تبلیغات محلی

احتمالاً برای به دست آوردن اطلاعات در مورد موضوعی مانند ارزهای دیجیتال به سایتی رفته اید، اما انواع تبلیغات، از خواص انبه گرفته تا فروش کاغذ دیواری، در سمت چپ و راست محتوای مورد نظر شما ظاهر می شود. طبیعتاً شخصی که برای آشنایی با ارزهای دیجیتال به سایتی مراجعه می کند، تمایلی به خواندن چنین موضوعات نامناسبی ندارد.

به همین دلیل است که تبلیغات مشابه 18 درصد موفق تر از تبلیغات بنری در تأثیرگذاری بر مخاطبان هستند. حتما می پرسید تبلیغات همسان چیست؟ در این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم و در نهایت یک سورپرایز ویژه برای شما در مورد استفاده اساسی از تبلیغات همسان داریم. پس در اسرع وقت به ادامه این مقاله بروید.

تبلیغات همسان؛ تبلیغات بدون ایجاد اختلال در تجربه کاربر

تبلیغات بومی به نوعی از تبلیغات اطلاق می شود که کاملاً با محتوای صفحه ای که در آن قرار دارد سازگار است. به طوری که مخاطب احساس کند مکان تبلیغ درست در همان جاست. تبلیغات همسان نوعی تبلیغات پولی است که در محتوای رسانه ای ادغام می شود. به این ترتیب چنین تبلیغاتی بدون شبیه به تبلیغات توجه مخاطب را به خود جلب می کند و اثربخشی آنها افزایش می یابد.

از آنجایی که مصرف‌کنندگان امروزی در برابر تبلیغات سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی یا تبلیغات بنری مقاومت نشان می‌دهند، تبلیغات همسان به خوبی با مخاطبان طنین‌انداز می‌شوند و کاملاً طبیعی به نظر می‌رسند. به همین دلیل است که بسیاری از برندهای معروف مانند علی بابا از تبلیغات همسان برای به دست آوردن موقعیت در گوگل و جذب مخاطب استفاده می کنند. انتظار می رود تا سال 2025، درآمد سالانه تبلیغات مسابقه در بازار جهانی به بیش از 402 میلیارد دلار برسد.

برای استفاده از Matched Ads، باید اصول و نکات انجام این کار را بدانید. یکی از مهم ترین چیزهایی که نتایج همسریابی شما را بهبود می بخشد داشتن یک سایت عالی است. اگر به دنبال طراحی سایت منحصر به فرد هستید، به صفحه سفارش در سایت فروشگاه مراجعه کنید.

با انواع مختلف تبلیغات منطبق آشنا شوید

تبلیغات همسان، مانند سایر اشکال تبلیغات، به اشکال مختلفی ارائه می شود که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. در زیر انواع تبلیغات مشابه را به شما می گوییم:

معرفی انواع تبلیغات همسان در بازاریابی

تبلیغات پولی در موتورهای جستجو

موتورهای جستجو مانند گوگل با پرداخت هزینه ای به صفحه شما با عبارت خاصی در بالای صفحه لینک می دهند. به این روش تبلیغات پولی، بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) نیز گفته می شود. چنین صفحاتی مانند لینک های اول گوگل، ترافیک ارگانیک دریافت می کنند. با این حال، اگر می خواهید سایت شما با روش های سئو در بالای نتایج جستجو قرار گیرد، حتما به صفحه سئوی سایت سر بزنید. تیم مجرب وبسیما با ایجاد استراتژی اصلی شما را از رتبه اول گوگل فراتر خواهد برد.

محتوای مشابه یا تبلیغات درون فید

در روش تبلیغات محتوای منطبق، متن آگهی شما در لیست مقالات بومی سایت میزبان قرار می گیرد. به این ترتیب کاربر ضمن مرور مقالات اصلی سایت می تواند محتوای تبلیغات شما را نیز ببیند و به سایت شما هدایت شود. اگرچه چنین محتوایی به عنوان حمایت مالی یا تبلیغاتی در سایت مشخص شده است، اما تأثیر منفی بر تجربه کاربر ندارد.

نمایش مطالب پیشنهادی در بخش های مختلف سایت

در این روش از سایت های تبلیغاتی، مخاطب در معرض بخش هایی مانند «محتوای پیشنهادی»، «از سراسر وب»، «شاید دوست داشته باشید» یا اصطلاحات دیگری که تبلیغات بومی است، قرار می گیرد. در چنین قسمت هایی لینک هایی وجود دارد که مخاطب را به سمت سایت آگهی دهنده هدایت می کند. اگر سایت فروشگاهی دارید، باید از تکنیک های سئو برای تبلیغ آن استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با این روش ها، حتما به صفحه سئو فروشگاه اینترنتی مراجعه کنید.

لیست های تبلیغاتی

در برخی از سایت‌ها، فهرستی از محصولات پیشنهادی را مشاهده می‌کنید که محصولات و خدمات شرکت تبلیغاتی در بالای صفحه نمایش داده شده است. همچنین گاهی اوقات صفحات دسته بندی سایت های فروشگاهی محصولات تبلیغاتی برای دریافت کلیک بیشتر در بالای صفحه قرار می گیرد. حتما این روش تبلیغات را در دیجی کالا و اپلیکیشن هایی مانند اسنپ مارکت دیده اید که کاملا از روش های بازاریابی آن ها جداست.

برای اطلاع از تفاوت های بازاریابی و تبلیغات حتما مقاله بازاریابی و تبلیغات از وبسیما را مطالعه کنید.

تبلیغات بنری مشابه

تبلیغات بنری منطبق تا حدودی شبیه همان بنرهای تبلیغاتی است که در سایت های مختلف مشاهده می کنید. با این حال، محتوای تبلیغات بنری منطبق دقیقاً متناسب با محتوایی است که می‌خوانید. بنابراین تأثیر بیشتری نسبت به تبلیغات بنری بی هدف دارد.

مزایای تطبیق تبلیغات چیست؟

تبلیغات همسان یک راه عالی برای نمایش خلاقانه تبلیغاتی است که کاربران در قالب قرار دادن محتوا دوست خواهند داشت. در زیر مهمترین مزایای تبلیغات منطبق ذکر شده است:

  • نرخ تبدیل (CTR) تبلیغات منطبق 40 برابر بیشتر از سایر تبلیغات تصویری است.
  • 53 درصد از مخاطبان بیشتر از سایر تبلیغات سنتی به تبلیغات منطبق توجه می کنند.
  • 70 درصد از مخاطبان بیشتر از تبلیغات سنتی علاقه مند به دریافت اطلاعات محصول از این طریق هستند.
  • 77 درصد از مخاطبان تبلیغات منطبق احساس نمی کنند که در حال تماشای تبلیغات هستند.
  • در 5 سال آینده 25 درصد از بازار تبلیغات دیجیتال متعلق به این روش بازاریابی خواهد بود.

برای بهره مندی از مزایای Matched Ads، ابتدا باید یک وب سایت اختصاصی برای خود داشته باشید. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم برای رونق کسب و کار خود به صفحه طراحی وبسیما مراجعه کنید تا از خدمات مجموعه ما بهره مند شوید.

مزایای تطبیق تبلیغات نسبت به سایر روش های تبلیغاتی

نکات منفی تبلیغات همسان را نادیده نگیرید!

متأسفانه تبلیغات منطبق در کنار مزایای بیشماری که دارد، دارای معایبی است که باید از آنها آگاه باشید. به عنوان مثال، قرار دادن کلماتی مانند AD یا Sponsored به مخاطب یادآوری می کند که تبلیغ کننده برای نمایش این محتوا هزینه پرداخت کرده است. این می تواند تأثیر ناخوشایندی بر ذهنیت کاربر نسبت به محتوای نمایش داده شده داشته باشد.

علاوه بر این، محتوای تبلیغاتی ممکن است با استانداردهای نمایش سایت مطابقت نداشته باشد و جلوه زیبایی برای مخاطب نداشته باشد. بنابراین در چنین شرایطی باید استانداردهای سایت میزبان را بررسی کنید تا تصویر برند در ذهن مخاطب مخدوش نشود.

آموزش پایه تبلیغات بومی

تحقیقات نشان می دهد که تبلیغات منطبق، حتی با برچسب AD یا Sponsored، موثرتر از سایر انواع تبلیغات هستند. مشروط بر اینکه آگهی مربوطه به درستی و اصولی اجرا شود. اگر تبلیغات مسابقه اشتباه را اجرا کنید نه تنها نتیجه ای نخواهید گرفت، بلکه هر پولی که خرج نشده است هدر خواهد رفت. بنابراین توصیه می شود برای استفاده از تبلیغات بومی به نکات زیر توجه کنید:

  • تعریف استراتژی: ابتدا باید هدف تطبیق تبلیغات خود را مشخص کنید و سایت و محتوای مناسب را انتخاب کنید.
  • مخاطبان هدف خود را بشناسید: قبل از اقدام برای مطابقت با تبلیغات، باید مواردی مانند سن، موقعیت جغرافیایی، علایق احتمالی، جنسیت و تحصیلات مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.
  • تعیین شرکت خدمات تبلیغات همسان: شرکت های مختلفی در ایران در زمینه تبلیغات همسان فعالیت می کنند و شما باید با توجه به نیاز خود بهترین را انتخاب کنید.
  • تعیین محتوای آگهی: تیترها و تصاویر آگهی را با دقت انتخاب کنید. این موارد به ظاهر کوچک تاثیر زیادی در جلب توجه مشتری دارند.
  • تنظیمات تبلیغات بومی: مواردی مانند هزینه به ازای هر کلیک، زمان نمایش آگهی و سایت ناشر تأثیر قابل توجهی بر نرخ تبدیل تبلیغات دارند.

در پایان به یاد داشته باشید که باید نتایج تبلیغات منطبق را به دقت بررسی کنید و حتی در صورت لزوم از تست A/B برای بهینه سازی آنها استفاده کنید.

چگونه از تبلیغات منطبق استفاده کنیم؟

ما بهترین خدمات تبلیغاتی در ایران را برای شما به ارمغان می آوریم

در ایران شرکت های زیادی برای تطبیق تبلیغات کلیکی کار می کنند که از معروف ترین آنها می توان به یکتان و مدیااد اشاره کرد. شما می توانید با مشاهده نمونه هایی از تبلیغات مشابه در هر یک از این شرکت ها بهترین را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. نرخ مناسب تبلیغات یکی از مهم ترین مواردی است که در انتخاب شرکت ارائه دهنده باید به آن توجه کنید.

از تبلیغات بومی استفاده کنید!

در این مقاله به تبلیغات منطبق، مزایا و معایب آنها و روش صحیح اجرای Native Ad پرداخته ایم. به یاد داشته باشید که برای گرفتن نتیجه بهتر از این روش بازاریابی و همچنین جلوگیری از هدر رفتن بودجه خود، باید به اصول و نکات آن از جمله طراحی استراتژیک، انتخاب محتوای مناسب و زمان بندی تبلیغات توجه کنید.

اگر تجربه یا دانش کافی برای اجرای صحیح تبلیغات بومی ندارید، پیشنهاد می کنیم از نکات بازاریابی دیجیتال وبسیما استفاده کنید. شما می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ دهند.

تبلیغات همسان چیست؟ معرفی کامل تبلیغات بومی اولین بار در وسیما پدیدار شد.