منو سایت

بک لینک های DA چیست؟

 تاریخ انتشار :
/
  آموزش سئو
بک لینک های DA چیست؟

در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که “بازخورد DA چیست؟”

این موضوع مهمی است که باید پوشش داده شود زیرا سردرگمی زیادی در مورد معنای پیوندهای DA و نحوه کمک آنها در طول کمپین لینک بیلدینگ وجود دارد.

نه تنها تعریف بازخورد DA را به شما ارائه می دهد، بلکه متوجه خواهید شد که چه شاخص هایی با بازخورد DA بالا پیوند ایجاد می کنند و این نتیجه چقدر برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و رتبه بندی وب سایت مهم است.

بازخوردهای DA چیست؟

بک لینک های DA چیست؟

پیوندهای DA پیوندهایی به وب سایت شما از سایر سایت های معتبر با اعتبار دامنه بالا (DA) هستند. Domain Authority یک رتبه بندی SEO است که توسط Moz برای پیش بینی میزان احتمال رتبه یک دامنه در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) ایجاد شده است.

اصطلاح “بازخورد DA بالا” اغلب توسط سازنده‌های پیوند هنگام تلاش برای فروش مالک وب‌سایت برای استفاده از خدمات آنها استفاده می‌شود. آنها معمولاً می گویند که می توانند پیوندهایی را به وب سایت های با DA بالا برگردانند، که در تئوری عالی به نظر می رسد، اما همیشه آنطور که به نظر می رسد برای SEO خوب نیست، همانطور که بعداً در این راهنما خواهید آموخت.

بازخورد DA بالا چیست؟

بازخورد DA بالا یک پیوند وب سایت با امتیاز DA 60 یا بالاتر است. بازخورد DA بالا معمولاً از منابع بسیار قابل اعتماد بر اساس کیفیت نمایه بازخورد این سایت های پیوند دهنده می آید.

نمونه‌هایی از وب‌سایت‌هایی که بالاترین امتیاز DA را دارند عبارتند از Google، Facebook، Twitter، YouTube، Microsoft، WordPress و Wikipedia.

یک DA خوب برای بازخورد چیست؟

یک DA خوب برای بازخورد بین 50 تا 60 در مقیاس DA است. دریافت بازخورد خوب DA مانند این می تواند به بهبود اعتبار دامنه سایت شما کمک کند، تا زمانی که صفحه پیوند دهنده دارای اعتبار بالایی در صفحه باشد.

درک این قسمت آخر برای Page Authority بسیار مهم است، زیرا ارزش PageRank به سطح صفحه منتقل می شود، به این معنی که دریافت بازخورد DA بالا عملکرد SEO وب سایت شما را بهبود نمی بخشد مگر اینکه صفحه ارجاع دهنده دارای اعتبار بالایی باشد. (PA). پیوندها همچنین باید یک اتصال dofollow باشند تا بیشترین سرمایه را به اتصال منتقل کنند.

به عنوان مثال، اگر وب سایت شما از یک سایت DA 60 بازخورد دریافت کند، اما لینک لینک های خود را نداشته باشد، در این صورت رتبه PA پایینی خواهد داشت و انتقال رتبه صفحه خیلی خوب نخواهد بود.

علاوه بر این، اگر بازخورد یک لینک nofollow باشد، ممکن است به هیچ وجه سرمایه را به لینک منتقل نکند. (توجه: ویژگی rel = “nofollow” اکنون یک اشاره است، نه یک دستورالعمل Google، بنابراین اگر الگوریتم لازم بداند همچنان می تواند از رتبه صفحه عبور کند.)

بعلاوه، اگر صفحه پیوند در یک صفحه باقی بماند (یعنی هیچ پیوند داخلی به صفحه اشاره نکند)، می تواند بازخورد کم ارزشی باشد حتی اگر در سایتی با DA بالا باشد.

هدف شما در طول کمپین لینک بیلدینگ باید دریافت بک لینک به یک URL صفحه با رتبه بالا (PA) واقع در یک وب سایت با DA بالا باشد. این ترکیب از معیارهای سئو می تواند بیشترین مزیت را برای رتبه بندی بازخورد به سایت شما بدهد.

آیا لینک های DA برای سئو مهم هستند؟

لینک های DA تنها زمانی برای سئو مهم هستند که صفحه لینک دهنده در دامنه نیز دارای اعتبار بالایی در صفحه باشد. هر دو DA و PA نتایج قابل قبولی برای کارشناسان سئو و سازندگان لینک در هنگام اندازه گیری عملکرد وب سایت هستند.

همانطور که در این مقاله دیگر، که به سوال “Domain Authority چیست؟” اشاره شد، یک وب سایت با اعتبار دامنه بالا به طور کلی در SERP رتبه بهتری نسبت به سایتی با DA پایین دارد. اما باید به خاطر داشته باشید که DA یک شاخص عملکرد SEO است که توسط نرم افزار شخص ثالث (Moz) ایجاد شده است. اعتبار دامنه شاخصی نیست که گوگل از آن برای تعیین رتبه در الگوریتم خود استفاده کند.

DA به تنهایی تأثیر مستقیمی بر رتبه بندی محتوای شما در SERP ها ندارد. اما اگر نگاه دقیق تری به وب سایت های با رتبه بالا، به خصوص برای کلمات کلیدی رقیب بیندازید، اغلب خواهید دید که این URL ها علاوه بر اعتبار بالای صفحه، دارای رتبه دامنه بالایی نیز هستند.

علاوه بر این موارد سئوی زیادی وجود دارد که نشان می دهد ارزش صفحه را می توان به صورت داخلی در سراسر وب سایت منتقل کرد. این بدان معناست که اگر یک صفحه وب لینک های بسیار باکیفیت دریافت کند، می تواند با استفاده از پیوندهای متنی در محتوا، مقداری از سرمایه لینک ها را به URL های دیگر در همان سایت منتقل کند.

اگر در طول یک کمپین لینک بیلدینگ به دنبال بک لینک های با DA بالا هستید، بهترین استراتژی سئو این است که به صفحاتی که رتبه بندی صفحه بالایی دارند بر اساس Moz Link Explorer لینک دریافت کنید. همچنین می‌خواهید صاحب سایت را تشویق کنید که پیوندهای داخلی بیشتری به صفحه پیوند ایجاد کند تا سرمایه لینک داخلی خود را افزایش دهد.

پیروی از این تکنیک‌های لینک‌سازی سئو اغلب می‌تواند به محتوای شما کمک کند تا در SERP برای کلمات کلیدی هدف شما رتبه بالاتری داشته باشد، زیرا سرمایه بیشتری از لینک‌هایی به شکل لینک‌های خارجی و داخلی دریافت می‌کند.

اکنون که متوجه شدید که پیوندهای DA چگونه کار می کنند، دفعه بعد که یک آژانس سئو تلاش می کند شما را در مورد دریافت لینک DA بالا برای محتوای شما هیجان زده کند، می دانید که آنقدرها هم عالی نیست مگر اینکه خود بازخورد رتبه بالایی از PA نداشته باشد.

خلاصه بازخورد DA

امیدوارم از این راهنما لذت برده باشید، که به این سوال پاسخ می دهد که مراجع DA چیست.

همانطور که متوجه شدید، بک لینک های DA واقعاً چیزی در سئو نیستند که هنگام ارزیابی کیفیت لینک نگران آن باشید. در عوض، باید بر اعتبار صفحه URL پیوند تمرکز کنید، زیرا این صفحه بیشترین لینک ها را به وب سایت شما منتقل می کند تا به بهبود رتبه آن در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ کمک کند.

انتشارات بک لینک های DA چیست؟ اولین بار در SEO Chatter ظاهر شد.