منو سایت

بهینه سازی نسبت لنگر (نسبت بازخورد SEO)

 تاریخ انتشار :
/
  آموزش سئو
بهینه سازی نسبت لنگر (نسبت بازخورد SEO)


در این مقاله همه چیز را در مورد نسبت انکر تکست و نحوه استفاده از آن برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) خواهید آموخت.

ابتدا تعریف انکر تکست را توضیح می دهیم سپس به سراغ بهترین توزیع انکر تکست برای اهداف سئو می رویم. در نهایت لیستی از نکات بهینه سازی انکر تکست برای موفقیت در ساخت لینک دریافت خواهید کرد.

با پیروی از دستورالعمل های این صفحه، می توانید بدون ترس از جریمه شدن توسط الگوریتم برای به دست آوردن لینک های غیر طبیعی، اعتبار دامنه و رتبه بندی کلمات کلیدی وب سایت خود را افزایش دهید.

نکات نسبت متن و بهینه سازی

نسبت انکر تکست چقدر است؟

نسبت انکر تکست توزیع انواع مختلف انکر تکست ها در نمایه بازخورد شما است. بهینه‌سازی نسبت متن لنگر خوب شامل چندین نوع متن لنگر است، از جمله کلمات کلیدی سئو با تطبیق دقیق، کلمات کلیدی ترکیب شده در متن لنگر، لنگرهای مارک، لنگرهای طبیعی و URL.

با نسبت متوازن انکر تکست، می توانید بدون ترس از جریمه کردن الگوریتم بهینه سازی بیش از حد، افزایش اعتبار دامنه وب سایت و رتبه بندی کلمات کلیدی در گوگل، یاهو و بینگ را تجربه کنید.

توزیع نسبت متن لنگر

به گفته بسیاری از کارشناسان سئو و آژانس های لینک سازی، بهترین توزیع برای بهینه سازی انکر تکست در سئو به صفحه ای که به آن لینک می دهید بستگی دارد. اگر در حال ایجاد لینک به صفحه اصلی خود هستید، باید نسبت لنگر متفاوتی را از صفحه داخلی دنبال کنید.

نسبت لنگر متن در صفحه اصلی

  • 80-95% علامت‌گذاری شده، طبیعی و متن لنگر URL.
  • تا 10٪ کلمات کلیدی در متن لنگر مخلوط شده است.
  • تا 5% انکر متن با تطابق دقیق.

نسبت لنگر متن در صفحه داخلی

  • 35-45٪ علامت گذاری شده، متن لنگر طبیعی و URL.
  • 50-60٪ کلمات کلیدی مخلوط شده در متن لنگر.
  • تا 10٪ متن لنگر با تطابق دقیق.

توضیح انواع انکر تکست

لنگرها با تطابق دقیق

انکرهای تطبیق دقیق پیوندهایی هستند که دارای یک کلمه کلیدی هدف مانند عبارت تطبیق دقیق در متن لنگر هستند. به عنوان مثال، “بهترین کتاب های سئو” یا “سئو خارج از صفحه”.

کلمات کلیدی مخلوط شده در لنگرها

کلمات کلیدی مخلوط شده در لنگرها هستند بازخورد که دارای یک کلمه کلیدی هدف در انکر تکست هستند و همچنین کلمات دیگری که بخشی از عبارت کلیدواژه نیستند. به عنوان مثال، “لیستی از پیوندهای انجمن“یا” SEO ارگانیک “.

لنگرهای مارک دار

آنها لنگرهای مارک دار هستند بازخورد که فقط نام شرکت یا شرکت را در انکر تکست دارند. به عنوان مثال، “چت SEO”.

لنگرهای طبیعی

لنگرهای طبیعی بازخوردهایی هستند که شامل عبارت کلیدواژه مورد نظر شما نیستند. به عنوان مثال، “اینجا را کلیک کنید” یا “این وب سایت”.

لنگر URL

لنگرهای URL، بک لینک ها هستند که آدرس وب خالی برای صفحه فرود هستند. به عنوان مثال، “https://seochatter.com” یا “seochatter.com”.

بهینه سازی متن لنگر

نکاتی برای بهینه سازی انکر تکست

برای به دست آوردن بهترین ارزش برای SEO از توزیع متن لنگر در طول کمپین ساخت لینک، نکات زیر را برای بهینه سازی متن لنگر دنبال کنید:

متن اطراف را از نظر موضوعی مرتبط کنید

بیل اسلاوسکی، که پتنت های گوگل را تجزیه و تحلیل می کند، اطلاعات جالبی در مورد متن حاشیه نویسی در پتنت به روز شده گوگل برای نمایه سازی متن لنگر پیدا می کند.

بیل در این پست در وبلاگ Go Fish Digital می‌گوید: «یکی از موارد قابل توجه که در ادعاهای این پتنت برای ادامه جدید است، ذکر متن حاشیه‌نویسی با فاصله کمی از متن لنگر پیوند است. ، که می تواند روی صفحه ای که به آن پیوند داده شده است تأثیر بگذارد.”

تئوری SEO در اینجا برای بهینه سازی متن لنگر در سئو این است که کلمه کلیدی بازخورد تنها سیگنالی نیست که الگوریتم هنگام انتقال رتبه صفحه به یک صفحه وب به آن توجه می کند. به نظر می رسد کلماتی که در فاصله معینی از انکر تکست هستند نیز برای درک بهتر معنای صفحه لینک شده ایندکس می شوند.

بر اساس این یافته، شما فقط نمی خواهید پیوندهای شما در هر پاراگراف یک صفحه وب قرار گیرد. در عوض، می‌خواهید مطمئن شوید که متن اطراف این پیوند شامل عبارات و اصطلاحات مرتبط با متن لنگر است، زیرا متن حاشیه‌نویسی اطراف را می‌توان با آن در فهرست Google ذخیره کرد.

متن را در لنگر جایی که کاربران روی آن کلیک می کنند قرار دهید

در حالی که داشتن متن لنگر به خوبی بهینه شده برای سئو خوب است، شما فقط مجبور نیستید برای رتبه بندی کلمات کلیدی لینک ایجاد کنید. همچنین باید سعی کنید از این لینک ها ترافیک ایجاد کنید تا تعداد بازدیدکنندگان هدفمندی که به وب سایت شما می آیند را افزایش دهید.

این تاکتیک آگاهی برند، مشتری و فروش را بهبود می بخشد.

اگر می‌توانید روی جایی که متن لنگر در صفحه قرار می‌گیرد تأثیر بگذارید، حتماً این کار را انجام دهید. اغلب، هرچه محتوای صفحه بالاتر باشد، نرخ کلیک بهتری دارد.

برای سئو به نسبت متن لنگر طبیعی پایبند باشید

دستورالعمل‌های Google Webmaster چنین می‌گوید: «هر پیوندی که برای دستکاری رتبه صفحه یا رتبه‌بندی یک سایت در نتایج جستجوی Google طراحی شده باشد، ممکن است بخشی از یک طرح پیوند و نقض دستورالعمل‌های Google Webmaster در نظر گرفته شود. این شامل هر رفتاری می‌شود که لینک‌های سایت شما یا لینک‌های خروجی از سایت شما را دستکاری می‌کند.”

بنابراین، بهتر است از نسبت بهینه سازی متن لنگر طبیعی برای لینک های خود پیروی کنید. قبلاً در این راهنما، ما به این نسبت ها برای هر دو صفحه اصلی و صفحه اصلی نگاه کردیم.

از بهینه سازی بیش از حد انکر تکست خودداری کنید

ممکن است وسوسه شوید که یک کمپین برای ایجاد لینک های لنگر غنی از کلمات کلیدی راه اندازی کنید زیرا می خواهید از تلاش های خود بیشترین بهره را از SEO ببرید.

با این حال، این همیشه بهترین استراتژی سئو برای موفقیت نیست، زیرا نمایه بازخورد شما ممکن است برای مجریان با تطابق دقیق بیش از حد بهینه شده باشد. و داشتن لنگرهای بیش از حد بر اساس کلمات کلیدی با تطابق دقیق می تواند به الگوریتم گوگل در مورد دستکاری احتمالی پیوند هشدار دهد که می تواند منجر به جریمه رتبه بندی شود.

همیشه باید کمپین های پیوندی خود را کنترل کنید تا نسبت های متن لنگر مورد استفاده را ردیابی کنید. به این ترتیب، می توانید لنگرهای هدف خود را برای حفظ توزیع صحیح متن لنگر، که برای الگوریتم طبیعی به نظر می رسد، تنظیم کنید.

از لینک های سایت های بی کیفیت خودداری کنید

یک لینک از یک سایت با کیفیت بالا بیش از 100 لینک به سایت های با کیفیت پایین هزینه دارد. بنابراین همیشه باید تلاش کنید تا از سایت هایی با اعتبار دامنه بالا و اعتماد نشان داده شده به کاربران، لینک دریافت کنید.

الگوریتم گوگل ردیابی می کند که کدام سایت ها به یکدیگر پیوند دارند و اگر وب سایت شما همچنان در سایت های با کیفیت پایین نمایش داده می شود، سایت شما نیز بی کیفیت در نظر گرفته می شود.

واقعیت این است که سایت های خوب با سایت های خوب دیگر ارتباط برقرار می کنند. و اگر فقط می‌توانید از سایت‌هایی با کیفیت پایین لینک دریافت کنید، ممکن است سایت شما آنچه را که برای گرفتن بازخورد از یک سایت با کیفیت بالا لازم است نداشته باشد و باید اقدامات لازم برای بهبود آن انجام شود.

انکر تکست را در صفحات داخلی قرار دهید

نکته خوب دیگر برای بهینه سازی متن لنگر این است که پیوندهای خود را در صفحات داخلی سطح عمیق قرار دهید، نه فقط در صفحات سطح بالا مانند صفحه اصلی. داشتن لینک های سطح بالا بیش از حد یک خطای SEO برای مبتدیان است که اگر سایت شما توسط تیم اسپم وب گوگل بررسی شود، می تواند منجر به جریمه های الگوریتمی یا دستی شود.

نمایه Anchor Text که دارای تعداد زیادی لینک سطح بالا است، برای گوگل و سایر موتورهای جستجو طبیعی به نظر نمی رسد، زیرا صاحبان وب سایت ها به طور طبیعی پیوندها را در صفحاتی مانند صفحه اصلی قرار نمی دهند، به خصوص اگر متن لنگر بیش از حد باشد. برای کلمه کلیدی هدف بهینه شده است.

خلاصه ای برای بهینه سازی نسبت متن لنگر

امیدوارم از این راهنمای نسبت انکر تکست به سئو لذت برده باشید.

همانطور که متوجه شدید، نسبت های توزیع متن لنگر خاصی وجود دارد که باید بسته به صفحه وب که به آن پیوند می دهید، آنها را دنبال کنید. برای مثال، صفحه اصلی به نسبت لنگر متفاوتی با تطابق دقیق با صفحه داخلی یک وب سایت نیاز دارد.

برای ایمن نگه داشتن حساب بازخورد خود، حتماً نکات بهینه سازی متن لنگر ارائه شده در بالا را دنبال کنید. به این ترتیب، لینک های شما بدون برافراشتن پرچم قرمز برای الگوریتم های موتورهای جستجو، طبیعی به نظر می رسند.

نشریه بهینه سازی نسبت متن لنگر (نسبت ارجاع SEO) برای اولین بار در SEO Chatter ظاهر شد.