
بر روی تبلیغات کلیک کنید؛ رایج ترین راه برای معرفی کسب و کار به مخاطبان
آمازون هر ساله بیش از 50 میلیون دلار از بودجه بازاریابی خود را صرف تبلیغات کلیکی می کند. احتمالاً با تبلیغات کلیکی برندهای بزرگ ایرانی مانند دیجی کالا و علی بابا با کمی گوگلینگ مواجه شده اید. از سوی دیگر، فروشگاه ها و کسب و کارهای کوچکتر نیز تبلیغات کلیکی را در برنامه بازاریابی خود دارند.
تبلیغات کلیکی روی سایت نوعی از بازاریابی دیجیتال است که در آن تبلیغکننده به ازای هر کلیک روی تبلیغ خود هزینه پرداخت میکند. در این مقاله به بررسی انواع تبلیغات کلیکی می پردازیم و در نهایت بهترین سایت تبلیغات کلیکی را به شما معرفی می کنیم. به شما این اطمینان را می دهیم که تنها با مطالعه این مقاله می توانید به طور کامل با تبلیغات کلیکی آشنا شوید و تصمیم بگیرید که از آنها در کسب و کار خود استفاده کنید.
تبلیغات کلیکی چیست؟ آشنایی با ماهیت و عملکرد NPC
PPC مخفف Pay Per Click است. در این روش تبلیغاتی، هر بار که مخاطب بر روی لینک تبلیغاتی کلیک می کند، تبلیغ کننده باید هزینه ای را به ارائه دهنده خدمات تبلیغاتی بپردازد.
تبلیغات کلیکی معمولاً برای هدف قرار دادن بازدیدهای وب سایت، به ویژه صفحات فرود (خرید یک محصول یا استفاده از یک سرویس) یا دانلود یک برنامه استفاده می شود.
اگر تبلیغات کلیکی با هدف و استراتژی درست انجام شود، هزینه آنها بسیار ناچیز خواهد بود. زیرا ارزش یک کلیک بسیار چشمگیرتر از مبلغی است که برای آن پرداخت می کنید. به عنوان مثال یک کلیک 3000 تومانی می تواند منجر به فروش 300000 تومانی برای کسب و کار شما شود.
همچنین با افزایش نرخ کلیک (CTR)، احتمال خرید یا دریافت خدمات نیز افزایش می یابد. اگر می خواهید در مورد CTR بیشتر بدانید، در یک مقاله مرتبط نرخ کلیک وبسیما را بخوانید.
مزایای استفاده از PPC چیست؟ کسب و کار خود را متحول کنید!
تبلیغات کلیکی یکی از متداول ترین روش های تبلیغات دیجیتال است که اثربخشی آن به مرور زمان توسط تمامی فعالان این حوزه به اثبات رسیده است. اگر می خواهید از PPC برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید، باید بدانید که چرا روی این روش سرمایه گذاری می کنید. از مهمترین مزایای استفاده از تبلیغات کلیکی در سایت می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- تبلیغات کلیکی اگر درست انجام شود می تواند بسیار سودآور باشد.
- ممکن است تبلیغات در سایتها یا برنامههایی که تمهای آنها با موضوع سایت شما همپوشانی دارند ظاهر شوند.
- تبلیغات کلیکی، ترافیک را به صورت هدفمند به سایت شما هدایت می کند.
- افزایش کارایی تبلیغات کلیکی با استفاده از تست های a و b امکان پذیر است.
- تبلیغات کلیکی باعث افزایش نرخ کلیک، نرخ تبدیل و درآمد بیشتر برای مشاغل می شود.
تبلیغاتی که روی آنها کلیک می شود را می توان با ابزارهای ویژه آنالیز کرد. UTM یکی از مفیدترین ابزار برای ردیابی رفتار کاربران است. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه استفاده از این ابزار، این مقاله را ببینید utm چیست حتما بخوانید
تبلیغات کلیکی برای چه مشاغلی مناسب است؟
تبلیغات PPC برای مشاغل کوچک ایده آل است. زیرا چنین کسب و کارهایی می توانند بودجه دید دقیق برای هر کلمه کلیدی را تعیین و مدیریت کنند. اگر شما هم کسب و کار کوچکی دارید، بهتر است از این روش تبلیغاتی استفاده کنید.
با کمک این روش بازاریابی مطمئن خواهید بود که پولی که صرف تبلیغات می شود هدر نخواهد رفت. البته داشتن استراتژی متمرکز برای رسیدن به این روش بسیار ضروری است.
اگر هنوز استراتژی بازاریابی دقیقی برای کسب و کار خود ندارید، ما از صفحه پیشنهاد می کنیم استراتژی بازاریابی به وب سایت وبسیما مراجعه کنید. برای انتخاب بهترین استراتژی برای استفاده از تبلیغات کلیکی می توانید از خدمات وبسیما استفاده کنید.
با انواع تبلیغات کلیکی آشنا شوید
احتمالاً هنگام جستجو در اینترنت، تبلیغات آنلاین مختلفی را در قسمت های مختلف وب سایت ها، برنامه ها یا موتورهای جستجو دیده اید. هر کدام از این نوع تبلیغات از روش های پرداخت خاصی استفاده می کنند. از مهم ترین انواع تبلیغات کلیکی مورد استفاده در دنیای امروز می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- روی تبلیغات موتور جستجو کلیک کنید: با استفاده از این نوع تبلیغات می توانید سایت خود را روی کلمه کلیدی خاصی در لینک اول قرار دهید. این تبلیغات بیشتر به عنوان تبلیغات گوگل شناخته می شوند.
- روی تبلیغات نمایشی کلیک کنید: این نوع تبلیغات در وسط یا گوشه های محتوای وب یا در فضای اپلیکیشن نمایش داده می شوند.
- تبلیغات کلیکی موبایل: تبلیغات کلیکی موبایل به عنوان بازاریابی موبایلی طبقه بندی می شوند. با استفاده از این روش می توانید محتوای هدف خود را به مخاطبان خود نشان دهید و از دکمه های فراخوان سریع استفاده کنید.
- تبلیغات ویدیویی کلیکی: ویدئوها در ترغیب مشتریان به خرید محصولات یا خدمات بسیار موثر هستند. برای این کار می توانید از تبلیغات کلیکی در یوتیوب، تلویزیون های اینترنتی مختلف یا شبکه های تبلیغاتی موبایلی در اپلیکیشن ها استفاده کنید. در ایران آپارات و خارج از ایران یوتیوب جزو بهترین پلتفرم ها برای تبلیغات کلیکی ویدیویی است.
اجرای یک کمپین بازاریابی و تبلیغات دقیق نیازمند دانش و تجربه عمیق است. اگر برای طراحی کمپین های خود به کمک نیاز دارید، پیشنهاد می کنیم از صفحه بازدید کنید مشاوره دیجیتال مارکتینگ به وب سایت مراجعه کنید. در این صفحه می توانید با نحوه عملکرد وبسیما، نمونه های موفق و تاثیرات دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار خود آشنا شوید.
نکات مهم برای اجرای موفقیت آمیز تبلیغات کلیکی در سایت شما
تبلیغات کلیکی یکی از موثرترین روش ها برای افزایش نرخ کلیک و نرخ تبدیل است. با این حال، همه تبلیغات لزوما موفق نیستند و باید با یک استراتژی دقیق طراحی و اجرا شوند. از جمله مهمترین نکات برای موفقیت در تبلیغات کلیکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- مخاطبان هدف خود را بشناسید و برنامه ها و کمپین های تبلیغاتی خود را با توجه به نیاز مشتری طراحی کنید.
- از همان ابتدای طراحی کمپین تبلیغاتی باید هدف تبلیغات را مشخص کنید. تعیین هدف به شما کمک می کند تا بهترین مدل را از بین انواع تبلیغات کلیکی انتخاب کنید.
- منابع مالی و محدودیت های خود را مشخص کنید و بر اساس آن پیش بروید.
- نحوه اجرای کمپین های تبلیغاتی خود را با تست A/B بهینه کنید و میزان دستیابی به اهداف خود را با شاخص های کلیدی عملکرد تعیین کنید.
توجه داشته باشید که تبلیغات کلیکی تنها یک راه برای افزایش بازدید سایت است. این روش اگرچه مزایای خود را دارد، اما به تنهایی نمی تواند به تمام سوالات مخاطب پاسخ دهد.
علاوه بر استفاده از تبلیغات کلیکی، با استفاده از سئو می توانید ترافیک سایت خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. برای آشنایی بیشتر با تاثیر سئو در کسب و کار اینترنتی، صفحه به صفحه را توصیه می کنیم سئو سایت فروشگاهی بازدید. این صفحه 10 سال همکاری وبسیما با برندهای مختلف فروشگاهی در ایران است و می تواند نظر شما را نسبت به بهینه سازی موتورهای جستجو تغییر دهد.
بهترین سایت کلیکی در ایران
اگر قصد انجام تبلیغات کلیکی در ایران را دارید، بهتر است با انواع شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند آشنا شوید. بهترین بسترهای تبلیغاتی برای کلیک در ایران عبارتند از:
- ساباویژن
- شما تنها هستید
- رسانه ها
- سنجاق
- روی موتور جستجو کلیک کنید
- کاپریلا
- یافت
- رایکا
با مشاهده نمونه تبلیغات کلیکی در هر یک از پلتفرم های فوق می توانید بهترین سایت را با توجه به هدف و استراتژی خود انتخاب کنید.
بر روی تبلیغات کلیک کنید؛ شما بپرسید ما پاسخ می دهیم
در این مقاله به بررسی تبلیغات کلیکی و نحوه استفاده از آن پرداختیم و با مزایای استفاده از این روش های جدید بازاریابی آشنا شدیم. به یاد داشته باشید که برای به دست آوردن بهترین نتیجه از تبلیغات PPC، باید هدف مشخصی داشته باشید و یک استراتژی را دنبال کنید. آیا تا به حال از پرداخت به ازای کلیک برای افزایش نرخ کلیک و فروش خود استفاده کرده اید؟
اگر تجربه یا سوالی در مورد تبلیغات کلیکی دارید، می توانید نظر خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید. ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.
تبلیغات کلیکی متنی؛ رایج ترین روش ارائه کسب و کار به مخاطب اولین بار در وبسیما پدیدار شد.