منو سایت

  • خانه
  • آموزش سئو
  • برای رتبه بندی به چند لینک نیاز دارم؟ (و آیا یک وب سایت وجود دارد)

برای رتبه بندی به چند لینک نیاز دارم؟ (و آیا یک وب سایت وجود دارد)

 تاریخ انتشار :
/
  آموزش سئو
برای رتبه بندی به چند لینک نیاز دارم؟ (و آیا یک وب سایت وجود دارد)

در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که “چند لینک را باید رتبه بندی کنم؟”

همانطور که در زیر خواهید دید، پاسخ به تعداد لینک هایی که یک وب سایت باید داشته باشد به چندین عامل داخلی و خارجی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) بستگی دارد.

با این حال، هدف نهایی در اینجا این است که به شما پاسخی قطعی در مورد تعداد بک لینک های مورد نیاز برای رتبه بندی در گوگل بدهیم تا بتوانید یک استراتژی سئوی قوی برای وب سایت خود داشته باشید.

در نهایت، شما یاد خواهید گرفت که چگونه با لینک های کمتر از آنچه فکر می کنید، نتایج بهتری در رتبه بندی کسب کنید.

برای رتبه بندی به چند لینک نیاز دارم

برای رتبه بندی به چند لینک نیاز دارم؟

برای رتبه بندی کلمات کلیدی کم رقابت به 0 تا 25 لینک و برای کلمات کلیدی با رقابت بالا به طور متوسط ​​بین 50 تا 100 لینک نیاز دارید. با این حال، تعداد دقیق لینک هایی که برای رتبه بندی یک صفحه وب نیاز دارید، به اعتبار دامنه وب سایت شما و رتبه صفحه لینک های ورودی بستگی دارد.

در نیمه دوم این راهنما به جزئیات مربوط به اینکه چه مقدار بازخورد باید رتبه بندی کنید، خواهیم پرداخت. اما در حال حاضر، اجازه دهید این موضوع را به دو بخش مهم تقسیم کنیم:

  • یک وب سایت باید چند لینک برای صفحه اصلی داشته باشد.
  • هر صفحه باید چند لینک داشته باشد؟

یک وب سایت باید چند لینک داشته باشد؟

یک وب سایت باید به طور متوسط ​​بین 40 تا 50 لینک صفحه اصلی داشته باشد تا اعتبار دامنه را تا سطح رقابتی برای سئو افزایش دهد. با این حال، نتایج رتبه این لینک ها مهم است، زیرا هر چه ارزش آنها بیشتر باشد، لینک های کمتری برای افزایش رتبه کلی مورد نیاز است.

اکنون، به خاطر داشته باشید که این محدوده فقط برای سئوی خوب متوسط ​​است و همیشه به تعداد زیادی لینک برای رقابت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) نیاز ندارید. به عنوان مثال، دریافت یک بازخورد PR10 از یک وب سایت با اعتبار بسیار بالا برای سئو و رتبه بندی بسیار ارزشمندتر از سه لینک PR5 از سایت هایی با اعتبار پایین تر است.

هدف شما برای رقابت طولانی مدت کلمات کلیدی و رتبه های بالاتر باید دریافت بالاترین بازخورد PageRank باشد که می توانید دریافت کنید. وقتی صحبت از ایجاد بازخورد می شود، کیفیت همیشه بهتر از کمیت است. اگر به ایده هایی برای ساخت لینک نیاز دارید، این مقاله را در مورد نحوه ایجاد لینک های با کیفیت بالا ببینید.

هر صفحه باید چند لینک داشته باشد؟

هر صفحه باید 0 تا 100 پیوند داشته باشد تا در SERP برای کلمات کلیدی مورد نظر خود رتبه بندی شود. اعتبار دامنه وب سایت، میزان سختی کلمات کلیدی و تعداد لینک های داخلی تعیین کننده میزان دقیق لینک هایی است که هر صفحه برای کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو باید داشته باشد.

تاثیر بر اعتبار دامنه

ابزارهای سئوی زیادی وجود دارد که به نوعی از اعتبار دامنه برای یک وب سایت در نظر گرفته می شود. رایج ترین آنها Moz، Ahrefs و Semrush هستند.

Domain Authority (DA) یک معیار SEO است که برای اولین بار توسط Moz توسعه یافته است که قدرت کلی یک دامنه را اندازه گیری می کند. رتبه بندی دامنه (DR) نسخه Ahrefs DA است که قدرت نمایه بازخورد در وب سایت را نشان می دهد. و امتیاز اعتبار (AS) اقتباس DA از DA برای اندازه گیری کیفیت کلی و اثربخشی SEO برای یک وب سایت است.

DA، DR و AS در یک مقیاس 100 امتیازی رتبه‌بندی می‌شوند که اعداد بالاتر نشان‌دهنده دامنه قوی‌تر با احتمال دستیابی به نتایج SERP بهتر است.

در شرایط مساوی از نظر کیفیت محتوا، هدف جستجوی کاربر، سئوی صفحه و سئو فنی، یک وب سایت با اعتبار دامنه بالاتر باید برای کلمه کلیدی هدفمند در گوگل رتبه بالاتری داشته باشد. (اما این همیشه درست نیست، همانطور که در بخش بعدی در مورد دشواری کلمات کلیدی خواهید دید.)

دلیل این امر این است که الگوریتم گوگل فاکتورهای سئو خارج از صفحه مانند لینک ها را در نظر می گیرد تا مشخص کند که یک وب سایت باید در چه رتبه ای در ایندکس قرار گیرد. و سایتی با اعتبار دامنه بالاتر بدیهی است که اعتماد بیشتری به اینترنت دارد، زیرا سایت‌هایی با کیفیت بالا وجود دارند که با پیوند دادن به صفحه اصلی یا یک صفحه وب، رای می‌دهند (یعنی پیوندها).

تاثیر بر دشواری کلمه کلیدی

دشواری کلمات کلیدی شاخص دیگری است که ابزارهای سئو برای ارزیابی میزان دشواری رتبه بندی یک صفحه وب برای یک کلمه کلیدی هدف استفاده می کنند. و مانند اعتبار دامنه، بر اساس یک مقیاس 100 امتیازی است که اعداد بالاتر رقابت قوی تری را نشان می دهد.

چهار عامل وجود دارد که بر درجه سختی کلمه کلیدی تأثیر می گذارد، از جمله:

  • اختیارات دامنه: قدرت کل دامنه.
  • درست در صفحه: قدرت هر صفحه وب
  • جریان استناد: تعداد پیوندهای هر صفحه وب
  • جریان اعتماد: کیفیت پیوندها به صفحه وب مجزا.

همانطور که می بینید، اعتبار دامنه تنها یک عنصر در ارزیابی این است که رتبه بندی یک صفحه وب در SERP برای یک عبارت کلیدی چقدر می تواند برای شما دشوار باشد. شاخص هایی مانند جریان استناد و جریان اعتماد نیز مهم هستند، زیرا تنها میزان بازخورد مهم نیست، بلکه کیفیت پیوندهای ورودی نیز مهم است.

معمول است که یک سایت با DA بالا توسط یک سایت DA پایین تر سبقت بگیرد، فقط به این دلیل که پیوندهای بهتری به صفحه وب جداگانه وجود دارد. علاوه بر این، یک چیز دیگر وجود دارد که این معیارهای سئو هنگام قضاوت URL ها در نظر نمی گیرند: کیفیت سئو در صفحه.

برای برخی از کلمات کلیدی، سئوی صفحه ممکن است از تعداد بک لینک هایی که صفحه وب دارد بیشتر باشد، زیرا سیگنال های مناسبی را به الگوریتم گوگل می دهد که برای رتبه بندی محتوا برای مجموعه ای از کلمات کلیدی نیاز دارد. سئوی خارج از صفحه به عنوان بک لینک همیشه قوی ترین عامل برای رتبه بندی سئو نیست، به خصوص زمانی که سئوی صفحه به خوبی در صفحه بهینه شده باشد.

حقیقت این است که یک وب سایت می تواند در 10 جایگاه برتر گوگل برای کلمات کلیدی مورد نظر خود بدون داشتن پیوندی به یک صفحه وب، زمانی که شما روی بهینه سازی موتور جستجوی خوب تمرکز می کنید، رتبه بندی شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه استفاده از قدرت سئو در صفحه ای مانند این، به این مقاله در مورد نحوه افزودن کلمات کلیدی به یک وب سایت SEO مراجعه کنید.

تاثیر اتصال داخلی

یکی دیگر از عواملی که بر تعداد لینک های هر صفحه تاثیر می گذارد، تعداد لینک های داخلی است که یک صفحه دریافت می کند.

موارد بسیاری از سئو توسط کارشناسانی مانند Spencer House و Kyle Ruf وجود دارد که ثابت می کنند پیوندهای داخلی می توانند رتبه وب سایت را در SERP افزایش دهند. تست سئو نشان می دهد که 3 لینک داخلی به طور متوسط ​​برابر با 1 لینک خارجی است.

حتی گوگل گزارش می دهد که هر چه یک صفحه لینک های داخلی بیشتری داشته باشد، مهم تر است که به ربات موتور جستجو بگویید که برای کاربر است. بنابراین، صفحه باید در SERP دید بیشتری داشته باشد.

تکنیک SEO که باید در اینجا استفاده کنید این است که هنگام پیوند داخلی به صفحه فرود، متن لنگر غنی از کلمات کلیدی را درج کنید. شما همچنین می خواهید به سایر محتوای مرتبط در سایت پیوند دهید، نه فقط به صورت تصادفی، زیرا متن حاشیه نویسی در اطراف پیوند داخلی نیز توسط الگوریتم نمایه سازی گوگل قابل مشاهده است.

با لینک های کمتر به موفقیت بیشتری دست یابید

برای گردآوری همه چیزهایی که در این مقاله آموخته‌اید تا بتوانید از یک استراتژی سئوی خوب برای ایجاد بک لینک خلاص شوید، در اینجا چند نکته در مورد چگونگی کسب نتایج بهتر در رتبه‌بندی با لینک‌های کمتر وجود دارد:

  • حداقل 3-5 کلمه کلیدی را برای بهینه سازی صفحه انتخاب کنید و عباراتی را انتخاب کنید که نمرات دشواری کلمات کلیدی پایینی دارند.
  • با قرار دادن کلمات کلیدی خود در مکان های HTML مناسب برای خزیدن گوگل، بهترین سئو را از صفحه خود دریافت کنید.
  • مطمئن شوید که محتوای شما با هدف جستجوی کاربر مطابقت دارد. به سایت های برتر گوگل برای عبارت کلید واژه اصلی خود نگاهی بیندازید تا متوجه شوید چه نوع محتوایی پاداش می گیرد تا بتوانید چیزی مشابه ایجاد کنید.
  • پس از انتشار مقاله، حداقل 5 پیوند داخلی متنی به صفحه انکر تکست غنی از کلمات کلیدی ایجاد کنید.
  • در صورت امکان از صفحه اصلی خود به صفحه وب خود پیوند دهید. صفحه اصلی معمولاً درونی‌ترین مقدار PageRank را نشان می‌دهد.
  • برای افزایش اعتبار کلی دامنه، نه صفحات منفرد، روی ایجاد پیوندهای با کیفیت بالاتر به صفحه اصلی کار کنید.

پیروی از استراتژی فوق به صفحات وب شما بهترین شانس ممکن را برای رتبه بندی بالا در SERP برای کلمات کلیدی هدف شما می دهد. و در بسیاری از موارد می توانید بدون ایجاد بک لینک به وب سایت به 10 رتبه برتر در رتبه بندی ها دست پیدا کنید.

با این حال، ممکن است کلمات کلیدی رقابتی سخت تری وجود داشته باشد که به لینک های بیشتری برای رتبه بندی بالا در SERP نیاز دارند. هنگامی که تمام تلاش خود را برای به حداکثر رساندن قدرت عوامل سئو که می توانید در سایت خود کنترل کنید، انجام دادید، و تنها پس از آن باید به دنبال پیوندهای بیشتری به یک صفحه وب باشید.

ممکن است متوجه شوید که برای رتبه‌بندی کلمات کلیدی خود پس از بهینه‌سازی صحیح هشدارهای سئوی داخلی و وب‌سایت خود، به لینک‌های کمتری از آنچه تصور می‌کردید نیاز دارید.

به طور خلاصه یک وب سایت باید چند لینک داشته باشد

برای رتبه بندی رزومه خود به چند مرجع نیاز دارید

امیدوارم از این راهنما لذت برده باشید و به این سوال پاسخ دهید که به چند لینک برای رتبه بندی در گوگل نیاز دارم.

همانطور که متوجه شدید، پاسخ به تعداد بک لینک‌هایی که یک وب‌سایت باید داشته باشد به عوامل مختلفی از جمله اعتبار دامنه، اعتبار صفحه، جریان استناد و جریان اعتماد لینک‌های ورودی بستگی دارد.

با این حال، شاخص های بازخورد تنها بخشی از پازل رتبه بندی هستند. شما اغلب می توانید با انجام سئو بهتر در صفحه و لینک سازی داخلی نسبت به رقبای خود، نتایج خوبی در SERP کسب کنید.

پست چند لینک باید رتبه بندی کنم؟ (و باید یک وب سایت داشته باشد) اولین بار در SEO Chatter ظاهر شد.