
در این مقاله با بازخورد یوتیوب برای سئو آشنا خواهید شد.
پیوند در یوتیوب یک استراتژی بازاریابی دیجیتال قدرتمند است که می توانید از آن برای افزایش در معرض دید محتوای خود، ایجاد لینک های با کیفیت به وب سایت یا وبلاگ خود و ایجاد آگاهی بیشتر از برند در بین مخاطبان هدف خود استفاده کنید.
همانطور که می دانید، بک لینک ها یکی از بهترین فاکتورهای رتبه بندی برای گوگل، یاهو و بینگ هستند و این راهنما به شما نشان می دهد که چگونه از YouTube برای ایجاد لینک های با کیفیت بالا برای افزایش اعتبار دامنه و معیارهای اعتبار صفحه خود استفاده کنید. -جستجوی خوب بهینه سازی موتور

لینک های یوتیوب چیست؟
بک لینک های یوتیوب لینک هایی هستند که وب سایت شما را از یوتیوب هدف قرار می دهند و می توانند لینک های dofollow یا nofollow باشند. بازخورد یوتیوب را می توان در نمایه های کاربر، پیوندهای شخصی، توضیحات ویدئو، نظرات، نقشه ها و صفحه های پایانی ایجاد کرد.
اگر میخواهید توضیح عمیقتری داشته باشید، میتوانید درباره پیوندهای YouTube در اینجا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

راهنمای اتصال YouTube
1. یک حساب کاربری شخصی YouTube ایجاد کنید
اولین قدم در ساخت لینک های یوتیوب، ایجاد یک حساب شخصی است. این به شما امکان می دهد تا به کانال شخصی YouTube خود پیوند ایجاد کنید.
این مراحل را برای ایجاد یک حساب کاربری شخصی YouTube دنبال کنید:
- به حساب Google خود وارد شوید.
- به YouTube بروید.
- در گوشه سمت راست بالا، روی ورود کلیک کنید.
- روی “ایجاد حساب کاربری” کلیک کنید.
- برای خودت انتخاب کن
هنگامی که یک حساب کاربری جدید راه اندازی کردید، می توانید یک کانال YouTube برای ایجاد پیوندهایی به وب سایت خود ایجاد کنید، همانطور که در مراحل زیر در این راهنما توضیح داده شده است.
2. یک حساب نام تجاری YouTube ایجاد کنید
راه دوم برای دریافت بک لینک یوتیوب برای سئو، راه اندازی یک حساب تجاری است.
پروفایل های برند مختص برند شما و جدا از حساب شخصی شما هستند. این نوع حساب به شما امکان می دهد پیوندهایی را به عنوان نام تجاری خود بسازید و به عنوان راه دیگری برای دو برابر کردن تلاش های بازخورد شما عمل می کند.
علاوه بر این، اگر یک کانال YouTube با یک حساب برند مرتبط باشد، بسیاری از کاربران می توانند آن کانال را از حساب های شخصی گوگل خود مدیریت کنند. اگر یک تیم بازاریابی دیجیتال دارید یا سئو SEO را در آینده به YouTube برون سپاری خواهید کرد، این ویژگی مهم است.
این مراحل را برای ایجاد یک حساب کاربری نام تجاری YouTube دنبال کنید:
- به حساب Google خود وارد شوید.
- به YouTube بروید.
- به لیست کانال خود بروید.
- روی “ایجاد کانال جدید” کلیک کنید.
- برای نامگذاری اکانت برند و تایید حساب خود، مشخصات را وارد کنید.
- روی «ایجاد» کلیک کنید تا حساب نام تجاری جدید خود را ایجاد کنید که شامل کانال شخصی شما می شود.
3. لینک ها را در صفحه اطلاعات کانال خود قرار دهید
این مرحله از افزودن پیوند به YouTube هم برای کانال های شخصی و هم برای کانال های برند کار می کند.
- به کانال یوتیوب خود بروید.
- روی دکمه “Customize Channel” کلیک کنید.
- روی تب Basic Information کلیک کنید.
- به بخش “پیوندها” به پایین بروید.
- به هر صفحه وب که انتخاب می کنید حداکثر پنج لینک URL اضافه کنید.
4. لینک هایی را به بنر کانال خود اضافه کنید
پس از انجام مراحل ساخت لینک در نکته قبل، می توانید با افزودن این لینک ها به بنر کانال، ارزش بیشتری از این لینک ها استخراج کنید.
برای انجام این کار، به سادگی به بخش “پیوندهای بنر” بروید و تعداد پیوندهایی را که می خواهید (1-5) در بنر کانال YouTube خود نمایش دهید، انتخاب کنید. سپس این پیوندها به عنوان نمادهای بنر ظاهر می شوند.
5. یک لینک در توضیحات ویدیوی یوتیوب قرار دهید
توضیحات ویدیوی یوتیوب محبوب ترین مکان برای ایجاد پیوندهای وب سایت است. و می توانید هر تعداد لینک که می خواهید در هر قسمت توضیحات ویدیو قرار دهید، البته تا زمانی که از 5000 کاراکتر (حدود 800 کلمه) تجاوز نکنید.
با این حال، شما نمی خواهید فقط یک لیست طولانی از پیوندها ایجاد کنید. در عوض، برای SEO بهتر است که بک لینک های شما را با کلمات کلیدی مرتبط احاطه کند تا به بهبود ارتباط فعلی لینک های بهینه سازی موتور جستجو در خارج از صفحه کمک کند.
الگوریتم گوگل متن اطراف را می خواند و از آن برای فهرست کردن URL مقصد برای کلمات کلیدی مرتبط استفاده می کند. اصطلاح فنی این مفهوم «متن حاشیهنویسی» است که میتوانید در این راهنمای نمایهسازی متن لنگر توسط بیل اسلاوسکی، درباره آن بخوانید.
6. لینک ها را در نظرات ویدیو ارسال کنید
نظر دادن در مورد ویدیوهای خود و سایر افراد مکان دیگری است که می توانید برای ایجاد پیوندهای YouTube از آن استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که در نظرات با لینک هرزنامه ارسال نکنید وگرنه حساب شما علامت گذاری می شود.
اگر نظرات شما برای سایر کاربران مفید است، پس این می تواند یک راه قدرتمند برای بازگرداندن ترافیک هدفمند به یک صفحه خاص در وب سایت شما علاوه بر ایجاد بازخورد SEO باشد.
یک عادت خوب برای شروع این استراتژی بازخورد YouTube، ایجاد حداقل یک بازخورد جدید در روز یا 3 بار در هفته، یافتن ویدیوهای مرتبط برای اظهار نظر دقیق، همراه با پیوند به یک URL مناسب در وب سایت شما است.
7. پیوندهایی را به نقشه های یوتیوب اضافه کنید
نقشههای یوتیوب CTAهایی هستند که میتوانید آنها را به ویدیوهای خود اضافه کنید که بینندگان را به ویدیو، کانال یا وبسایت دیگری میبرد. میتوانید با افزودن پیوندهایی به ویدیوهای خود که به سایت شما بازمیگردند، از این ویژگی برای ایجاد پیوند استفاده کنید.
با این حال، ویژگی کارت یوتیوب فقط برای کانال هایی در دسترس است که برای برنامه شریک YouTube ثبت نام کرده اند. علاوه بر این، شما فقط می توانید به وب سایت مرتبط با حساب خود پیوند دهید. یک سایت در اینترنت نیست.
میتوانید نقشههای یوتیوب را در طول فرآیند آپلود یا با ویرایش یک ویدیوی موجود و کلیک کردن روی دکمه Maps که در سمت راست صفحه ویرایشگر در زیر «صفحههای نهایی» و منوی کشویی «لیستهای پخش» ظاهر میشود، به ویدیوهای خود اضافه کنید.
8. پیوندهایی را به صفحات نهایی YouTube اضافه کنید
یوتیوب همچنین دارای ویژگی به نام صفحه نهایی است که در 5-20 ثانیه آخر ویدیو ظاهر می شود. این مکان دیگری است که می توانید با افزودن یک لینک به وب سایت خود به یکی از جایگزین های صفحه پایانی، برای ایجاد پیوندهای SEO استفاده کنید.
با این حال، درست مانند ویژگی کارتهای YouTube که در نکته قبلی ذکر شد، فقط کانالهای YouTube Partner Program میتوانند به وبسایتهای دیگر در صفحه پایانی پیوند داده شوند و سایت باید به حساب کاربری مرتبط باشد.
اگر واجد شرایط این ویژگی هستید، میتوانید در طول فرآیند آپلود ویدیو یا با کلیک کردن روی دکمه «End Screens» که در سمت راست صفحه ویرایشگر در زیر لیستهای پخش نمایش داده میشود، صفحه پایانی را به پیوند به وبسایت خود اضافه کنید. منو.
9. در مورد ویدیوهای YouTube خود بازخورد ایجاد کنید
تا قبل از این بخش از راهنما، شما فقط یاد گرفتید که چگونه از YouTube پیوندهایی به وب سایت خود ایجاد کنید. و به طور پیش فرض، این لینک ها دارای قدرت سئو هستند زیرا از یک وب سایت با اعتبار بالا در دامنه می آیند.
اما لازم نیست در همین جا متوقف شوید.
همچنین برای افزایش اعتبار صفحات این URL ها باید به ویدیوها و/یا کانال یوتیوب خود بک لینک بسازید. URL که دارای اعتبار بالاتری در صفحه است، سرمایه لینک بیشتری را از طریق بک لینک های صفحه منتقل می کند تا ارزش صفحه لینک صفحه لینک شده را برای سئو بهبود بخشد.
به عبارت دیگر، هرچه URL ویدیوی یوتیوب بک لینک بهتری داشته باشد، تأثیر بیشتری بر صفحات وب که به آنها لینک می دهد، خواهد داشت. شما قویترین پیوندهای ممکن را به وبسایت خود میخواهید، و این راهنمای دیگر در مورد نحوه ایجاد بازخورد ویدیویی در YouTube همه مراحل را برای انجام این کار به شما ارائه میدهد.
همچنین میتوانید این راهنمای دیگر برای ایجاد پیوندهای رسانههای اجتماعی را برای نکاتی در مورد ایجاد پیوند در فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین، پینترست، ردیت و توییتر بخوانید.
10. در یوتیوب فعال بمانید
آخرین توصیه برای استفاده از بازخورد YouTube برای سئو این است که یکنواخت باشید. اگر واقعاً میخواهید بیشترین بهره را از تجربه پیوند YouTube خود ببرید، مهم است که در پلتفرم فعال بمانید و تا حد امکان بازخورد ایجاد کنید.
با این حال، باید روی ایجاد یک کانال یوتیوب خوب که محتوای ارزشمندی برای صنعت شما ارائه میکند نیز کار کنید، زیرا این امر به وبسایت شما کمک میکند بازخورد ارگانیک و ترافیک مستقیم بیشتری دریافت کند.
کانالهای محبوب یوتیوب میتوانند معدن طلایی برای بهبود سئو غیرفعال باشند، زیرا آگاهی از برند و تعداد دیگر صاحبان وبسایتهای مرتبط و وبلاگنویسانی را افزایش میدهند که طبیعتاً برای بهبود عملکرد به URL ویدیوها و صفحات وب شما پیوند میدهند.
آیا یوتیوب برای پیوند خوب است؟
یوتیوب برای پیوندها خوب است زیرا مکانهای زیادی وجود دارد که میتوانید لینکهایی را به پلتفرم YouTube اضافه کنید تا ترافیک جدیدی را به وبسایت خود هدایت کنید و امتیاز نمایه بازخورد حساب خود را برای سئو افزایش دهید. یوتیوب یک پلت فرم ارزشمند برای آگاهی از برند و شبکه سازی است.
آیا YouTube Dofollow بازخورد دارد؟
بک لینک های یوتیوب زمانی که در نمایه کانال یوتیوب، بخش پیوندهای سفارشی، کارت های ویدئویی و صفحه های پایانی درج شوند، به صورت dofollow هستند. اگر کد HTML این مناطق را بررسی کنید، ویژگی rel = “nofollow” را نمی بینید، که از نظر فنی آنها را به پیوندهای dofollow تبدیل می کند.
با این حال، این بک لینکها به dofollow نیز با تغییر مسیر URL کدگذاری میشوند، که میتواند بر ارزش کلی سئو لینک تأثیر بگذارد. پاسخ قطعی از اسناد کاربر گوگل یا یوتیوب را نمی توان به صورت آنلاین برای بررسی میزان سرمایه لینک از دست رفته در طول فرآیند تغییر مسیر پیدا کرد.
آیا لینک های یوتیوب به سئو کمک می کنند؟
پیوندهای یوتیوب به سئو کمک می کنند زیرا این پیوندها بخشی از نمایه بازخورد در وب سایت شما هستند. هر سایتی که بتوانید لینک های با کیفیت و مرتبط ایجاد کنید، مانند لینک های یوتیوب، برای عملکرد سئو، دیده شدن موتور جستجو و ترافیک ارجاع مناسب است.

بازخورد YouTube برای خلاصه SEO
امیدوارم از این راهنمای مرجع یوتیوب برای سئو لذت برده باشید.
همانطور که متوجه شدید، راه های مختلفی برای دریافت بازخورد YouTube برای وب سایت شما وجود دارد. و اگر نکات ذکر شده در این راهنمای ساخت لینک YouTube را دنبال کنید، می توانید دید کلی و دسترسی ارگانیک محتوای خود را برای اهداف سئو و برندسازی بهبود ببخشید.
انتشار بک لینک های یوتیوب برای سئو (راهنمای کامل ایجاد پیوندها) اولین بار در SEO Chatter ظاهر شد.