منو سایت

الگوریتم کافئین گوگل چیست؟

 تاریخ انتشار :
/
  آموزش سئو

گوگل این روزها محبوب ترین موتور جستجو برای کاربران اینترنت است. این موفقیت حاصل تلاش مستمر مهندسین این شرکت است که دائماً با الگوریتم هایی مانند: الگوریتم پاندا، الگوریتم برای پنگوئن ها، الگوریتم رتبه بندی برین و .. ایجاد کنید. در واقع وظیفه اصلی الگوریتم های گوگل این برای تجزیه و تحلیل عبارت جستجو شده توسط کاربر در سریع ترین و بهترین شکل ممکن و نشان دادن صفحاتی است که دارای محتوای مورد نیاز کاربر با کمترین خطا هستند.

این آپدیت همچنین یک آپدیت برای موتور جستجوی گوگل است که تاثیرات قابل توجهی در نمایش نتایج کاربران دارد.

ادامه دادن با ویکی دمی با ما همراه باشید تا تمامی جنبه های این آپدیت را بررسی کنیم.

ظهور الگوریتم کافئین

در آگوست 2009، گوگل اولین آپدیت خود را با نام الگوریتم کافئین معرفی کرد. این به روز رسانی به قدری گسترده و مهم بود که شرکت در ابتدا تصمیم گرفت سیستم را تنها در یکی از مراکز داده خود راه اندازی کند و از توسعه دهندگان وب خواست تا در عرض چند ماه هر گونه مشکلی را در مورد آن گزارش دهند.

در نهایت پس از رفع تمامی مشکلات این سیستم، سرانجام در ژوئن 2010 به صورت رسمی در تمامی مراکز داده گوگل و در سراسر جهان شروع به کار کرد.

هدف گوگل راه اندازی یک الگوریتم کافئین است

این شرکت آمریکایی قبلاً سیستمی به نام داشت فهرست گوگلبر اساس آن هر صفحه با توجه به کلمات کلیدی خود ثبت می شد و در لایه های جداگانه گروه بندی می شد، سپس زمانی که کاربر کلمه ای مناسب با موضوع مورد نظر را جستجو می کرد، گوگل به سراغ این گروه ها می رفت و تعدادی از صفحات مرتبط را از لایه ها به صورت متفاوت انتخاب می کرد و به آنها نشان می داد. به او.

یکی از معایب روش ایندکس این بود که سرعت و حجم آپدیت ها در لایه های مختلف محدود و متفاوت بود به طوری که مهم ترین و بالاترین لایه تقریبا هر دو هفته یک بار آپدیت می شد و لایه های پایین بسیار بدتر بودند. برخی از وب سایت های تازه ایجاد شده و صفحات جدید حتی ممکن است ماه ها طول بکشد تا توسط سیستم قدیمی شناسایی شوند.

به همین دلیل، کاربران هر بار که موضوعات مورد نظر خود را جستجو می کردند، با صفحات قدیمی و محدودی مواجه می شدند، زیرا گوگل برای به روز رسانی هر گروه ابتدا باید اطلاعاتی را که از صفحات ورودی دریافت می کرد، تجزیه و تحلیل می کرد. همچنین زمان متفاوتی را صرف کرد، بنابراین نتیجه به روز رسانی صفحات جستجو به طور همزمان اتفاق نیفتاد و در نتیجه صفحات کمتری در نتایج نمایش داده شد.

مسائلی که ما بررسی کردیم گوگل را مجبور کرد که به الگوریتم کافئین روی بیاورد.

نحوه کار و عملکرد الگوریتم کافئین

با این به روز رسانی، گوگل این توانایی را به دست آورده است که در هر زمان حجم زیادی از داده های زنده را جمع آوری کرده و در چند ثانیه به فهرست خود اضافه کند، بنابراین اطلاعات جدیدتر را به صورت گسترده و سریعتر ارائه می کند. بیشتر در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت.

کافئین به قدری خوب کار می کند که می تواند حدود 100 میلیون گیگابایت داده را ذخیره کند و هر روز تا 100000 گیگابایت داده اضافه کند.

مزایای الگوریتم کافئین

نظارت فوری: به صورت زنده کار می کند و تمام تغییرات صفحات وب را در یک لحظه فهرست می کند و به مدیران وب اجازه می دهد تا محتوای خود را به صورت زنده در صفحه نتایج گوگل نمایش دهند. بنابراین مطالب جدیدتر (Fresher) برای عموم نمایش داده می شود.

سرعت بیشتر: مهمترین ویژگی سیستم جدید سرعت آن است، زیرا از یک طرف سرعت نمایش نتایج دو برابر شده و از طرف دیگر یافتن صفحات جدید و تغییر محتوای صفحات قدیمی تا 2 برابر سریعتر است. سریعتر).

افزایش سایز: هرچه صفحات بیشتری ایندکس شوند، طبیعتاً نتایج بهتری به کاربر نشان داده می شود. از طریق الگوریتم کافئین، حجم ایندکس در صفحه نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافت، به طوری که حتی در برخی از جستجوها این افزایش به 50 درصد می رسد.

متصل: سیستم جدید سعی کرده است تا حد امکان عبارت جستجوی کاربر را با نتایجی که نشان می دهد مرتبط کند. اون جرقه بود الگوریتم مرغ مگس خوار برای به حداکثر رساندن این ارتباط.

تاثیر الگوریتم کافئین بر روی سایت ها

پاسخ گوگل به صاحبان وب سایت هایی که معتقدند کافئین در رتبه بندی افت کرده است این است که «هیچ سایتی پس از الگوریتم کافئین سقوط نکرده است.» این گونه سایت ها احتمالاً مشکلات سئو دارند.

راه حل مشکل آنها در درجه اول تولید و انتشار محتوای جدید مطابق با ارزش های سئو است که پس از راه اندازی این سیستم جدید می توانند ایندکس شوند و رتبه خوبی کسب کنند.

تاثیر الگوریتم کافئین بر مصرف کنندگان

زمانی که کاربر عبارتی را جستجو می‌کند، انتظار دارد نتایجی را ببیند که با نیازهایش مرتبط است و با سرعت بالا. بنابراین در صورت عدم رعایت هر یک از این ویژگی ها باعث دلسردی کاربر می شود و البته به مرور زمان از تعداد کاربران این موتور جستجو کاسته خواهد شد.

بنابراین، این سیستم جدید را در درجه اول باید یک مزیت برای گوگل نسبت به سایر رقبا مانند یاهو، بینگ و زیرا تلقی کرد، زیرا با راه اندازی آن تاثیر مستقیمی بر بهبود صفحات SERP و به همین ترتیب روز به روز داشته است. مخاطبان خود را محبوب تر کنید.

نتایجی که اظهار شده

سیستم جدید یک تغییر عمده بود که در واقع جایگزین سیستم فهرست قبلی شد تا نتایج بهتری را در صفحات جستجو برای کاربران نشان دهد. این به روز رسانی مستقیماً بر رتبه سایت ها تأثیر نمی گذارد و نخواهد داشت. بنابراین نگران تنبیه شدن با کافئین نباشید و فقط بر آنچه که ما تولید و انتشار محتوا را توصیه می کنیم تمرکز کنید. سئو بوده است.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت ببرید. مقالات دیگر ما را از دست ندهید.

اگر سوال یا نظری در مورد این مقاله دارید، حتما در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

الگوریتم کافئین گوگل چیست؟ برای اولین بار در ویکی دمی. به نظر می رسد.