منو سایت

اعتبار دامنه چیست؟ (تعریف DA در سئو)

 تاریخ انتشار :
/
  آموزش سئو
اعتبار دامنه چیست؟ (تعریف DA در سئو)

در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که دامنه اتوریتی چیست؟

که در سئو (بهینه سازی موتور جستجو) با نام DA نیز شناخته می شود.

اما ما فقط از تعریف دامنه اتوریتی فراتر خواهیم رفت. همچنین خواهید فهمید که یک اعتبار دامنه خوب که باید برای وب سایت شما به دست آید، و همچنین معیارهای مختلفی که بر نتیجه DA تأثیر می گذارد، خواهید یافت.

در نهایت، لیستی از نکاتی را دریافت خواهید کرد که چگونه DA وب سایت خود را بهبود بخشید تا رتبه دامنه خود را افزایش دهید تا رتبه های بالاتری در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ کسب کنید.

اقتدار دامنه چیست

اعتبار دامنه چیست؟

Domain Authority یک رتبه بندی موتور جستجو است که ارزیابی می کند یک وب سایت چقدر در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بندی می کند. Domain Authority (یا DA) توسط Moz توسعه یافته است و امتیازات آن از 1 تا 100 متغیر است، با نمرات DA بالاتر شانس بهتری برای رتبه بندی را نشان می دهد.

چه چیزی DA بالا در نظر گرفته می شود؟

امتیاز بالای DA 60 یا بیشتر در مقیاس اعتبار دامنه است. نتایج DA بالا احتمال بیشتری دارد که یک وب سایت در صفحات نتایج موتور جستجو برای کلمات کلیدی هدف خود رتبه بالایی داشته باشد.

وب سایت هایی که بالاترین امتیاز DA را دارند عبارتند از گوگل، فیس بوک، توییتر، یوتیوب، مایکروسافت، وردپرس و ویکی پدیا.

یک اعتبار دامنه خوب چیست؟

اعتبار دامنه خوب بین 50 تا 60 در مقیاس DA است. اعتبار دامنه خوب اعتبار دامنه خوب مربوط به رتبه بندی وب سایتی است که می تواند در صفحات نتایج موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی با رقابت متوسط ​​رقابت کند.

آیا DA برای سئو مهم است؟

اعتبار دامنه برای سئو مهم است، زیرا از نزدیک گزینه های رتبه بندی یک وب سایت را ارائه می دهد. Domain Authority یک ارزیابی پذیرفته شده برای کارشناسان سئو و سازندگان لینک در هنگام اندازه گیری عملکرد وب سایت است.

یک وب سایت با DA بالا معمولاً از وب سایت هایی با DA پایین با سئو رتبه بهتری دارد. اما به خاطر داشته باشید که DA نشانگر اثربخشی SEO از نرم افزارهای شخص ثالث (Moz) است. DA شاخصی نیست که گوگل از آن برای تعیین رتبه در الگوریتم خود استفاده کند.

بنابراین DA فقط در سئو تاثیر مستقیمی بر SERP ندارد. اما اگر نگاه دقیق‌تری به وب‌سایت‌های با رتبه بالا بیندازید، متوجه می‌شوید که رتبه دامنه بسیار خوبی دارند. بنابراین، باید برای افزایش اعتبار دامنه و اعتبار صفحه وب سایت خود (یکی دیگر از شاخص های Moz) تلاش کنید، زیرا این امر اغلب به رتبه بالاتر محتوای شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی هدف شما کمک می کند.

چه چیزی بر اعتبار دامنه تأثیر می گذارد؟

سن دامنه

سن دامنه اغلب بر اعتبار دامنه تأثیر می گذارد. اگر دامنه ای برای مدت طولانی ثبت شده باشد، احتمالاً از اقتدار بیشتری نسبت به رقبا برخوردار خواهد بود. با این حال، آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نیست.

دامنه باید فعال باشد تا تأثیری بر DA داشته باشد. به عنوان مثال دامنه ای که در سال 2016 ثبت شده است، اما تا سال 2020 مورد استفاده قرار نگرفته است، به سن می رسد، اما به اعتبار دامنه نمی رسد.

درست است که متخصصان سئو و وبلاگ نویسان ترجیح می دهند به وب سایتی با امتیاز و سن دامنه بالاتر لینک دهند، زیرا این نشان دهنده کیفیت بالاتر سایت است. اغلب، Domain Age در خدمت ایجاد اعتماد و اعتباری است که برای به دست آوردن بازخورد مناسب به آن نیاز دارید.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد سن دامنه یک عامل رتبه بندی بین رتبه بندی DA و کلمات کلیدی است. اما ممکن است در مقایسه با سایر معیارهای دامنه، شاخص مفیدی نباشد. استفاده از استراتژی سئوی طولانی مدت برای افزایش DA به جای میانبرها موثرتر است.

به عنوان مثال، خرید دامنه‌های غیرفعال قدیمی به رتبه‌بندی سریع‌تر وب‌سایت شما کمک نمی‌کند. مدت زمانی که دامنه ثبت شده دارید نیز بر تصمیمات رتبه بندی گوگل تأثیری ندارد. در عوض، شما یک دامنه سنی می خواهید که از زمان ثبت و جمع آوری ارجاعات از طریق دامنه های ارجاع دهنده نیز فعال بوده است.

تعداد دامنه های ارجاع دهنده

دامنه های ارجاع دهنده (یا دامنه های پیوند دهنده) وب سایت هایی هستند که به وب سایت شما پیوند دارند. اساسا، اینها دامنه ها یا سایت هایی هستند که وب سایت شما حداقل یک URL (یا بک لینک) از آنها دارد.

پس از تجزیه و تحلیل یک میلیارد صفحه در اینترنت، Ahrefs پیوند جالبی بین دامنه های ارجاع دهنده و SEO پیدا می کند. 90.63 درصد از محتوا، ترافیک ارگانیک صفر را از گوگل دریافت می کند، که بسیاری از آنها دامنه های اتصالی ندارند.

بنابراین، هر چه دامنه های ارجاع دهنده صفحات وب شما بیشتر باشد، ترافیک جستجوی وب سایت شما بیشتر خواهد شد. در دراز مدت، دامنه های ارجاع دهنده DA وب سایت شما را افزایش می دهد.

به همین دلیل است که باید با پیروی از آخرین دستورالعمل های سئو، روی به دست آوردن تعداد زیادی از دامنه های ریشه که به وب سایت خود پیوند داده می شوند تمرکز کنید. اطمینان حاصل کنید که از ابزار تأیید اعتبار دامنه استفاده می کنید تا ایده روشنی از اعتبار فعلی وب سایت خود داشته باشید و نحوه تغییر آن در طول زمان با ایجاد دامنه های پیوند دهنده بیشتر را پیگیری کنید.

با ابزارهای تحلیل بازخورد زیر می توانید بررسی کنید که چند دامنه ارجاع دهنده دارید: Ahrefs، Semrush یا LinkMiner. و برای افزایش تعداد دامنه های پیوند دهنده، می خواهید از منابعی مانند HARO، SourceBottle، Buzzstream و سایر خدمات روزنامه نگاری استفاده کنید، همچنین محتوای مرتبط بنویسید، به سایت های دیگر کمک کنید، و مهمتر از آن از شبکه های روابط عمومی استفاده کنید. ارتباطات کلی خود را افزایش دهید

تعداد کل مراجع

پیوندهای بیشتر می توانند اعتبار دامنه شما را برابر کنند، حتی اگر از همان دامنه های ارجاع دهنده باشند. بنابراین، باید روی ایجاد تعداد زیادی لینک از وب‌سایت‌های DA بالا که مربوط به جایگاه شما هستند تمرکز کنید. اگر تعداد زیادی لینک از وب سایت های معتبر دارید، می توانید امتیاز بالاتری نیز داشته باشید.

وقتی صحبت از جمع آوری بازخورد می شود، بازاریابان اغلب بحث می کنند که کدام مهم تر است: کیفیت یا کمیت بازخورد؟ پاسخ این است که لینک های با کیفیت بالا تفاوت بسیار بیشتری در بازخورد و نمایه رتبه بندی شما ایجاد می کنند.

به عنوان مثال، زمانی که یک وب سایت پرمخاطب به محتوای شما پیوند دارد، ممکن است سایت شما را در نتایج جستجو بالا بکشد، حتی اگر فقط یک لینک دریافت کنید. اما وقتی یک وب سایت با اسپم DA کم همین کار را در مقادیر زیاد انجام می دهد، می تواند تأثیر صفر داشته باشد و/یا سایت شما را از گوگل جریمه کند. بنابراین باید لینک های مضر را از حساب ارجاع خود حذف کنید و در عین حال لینک های سطح بالای DA را به صفحه خود داشته باشید تا اعتبار دامنه خود را افزایش دهید.

نحوه بهبود اعتبار دامنه

با مقامات بالاتر ارتباط بیشتری برقرار کنید

بازخورد با اقتدار بالا شما را یک قدم به بهبود اعتبار دامنه خود نزدیکتر می کند. یک راه عالی برای ایجاد اعتبار بیشتر صفحه، دریافت لینک از وبلاگ های DA بالا، پست های بزرگ و وب سایت های صنعتی مرتبط است.

در اینجا HARO با پیوندهای سرمقاله می آید. HARO که به عنوان “Tinder” برای لینک ها و منابع تبلیغ می شود، یک معدن طلا برای ساخت بک لینک های سئو کلاه سفید از کانال های بسیار معتبر است.

یکی دیگر از راه های مطمئن برای جمع آوری بازخورد معتبر، ایجاد محتوای با کیفیت بالا با استفاده از ابزارهای سئو و رتبه بندی محتوا است. هدف شما در اینجا باید ایجاد بهترین محتوای ممکن در مورد یک موضوع باشد تا سایت‌های معتبرتر بتوانند به صفحات وب شما لینک دهند و راهی برای بهبود اعتبار دامنه شما و افزایش ترافیک ایجاد کنند.

برای راهنمایی در مورد ساخت این نوع پیوندهای قدرتمند DA، این آموزش‌ها را در مورد نحوه دریافت پیوند به ویکی‌پدیا، نحوه دریافت پیوندهای .gov و نحوه دریافت پیوندهای .edu ببینید.

همچنین، بررسی هفتگی پیوندهای محبوب ترین پست ها را برای کلمات کلیدی و جایگاه مورد نظر خود دنبال کنید. همانطور که رند فیشکین، کارشناس سئو یک بار گفت: “لینک های سایت شما باعث ایجاد لینک به سایت شما می شود. بنابراین ارزش دارد که سایر وبلاگ نویسان و اینفلوئنسرها را در محتوای خود ذکر کنید و به آنها اطلاع دهید تا بتوانند به شما در یافتن لینک کمک کنند.

همچنین ممکن است بخواهید این راهنما را در مورد نحوه دریافت بازخورد با کیفیت بالا، که شامل تعدادی راه های مختلف برای ایجاد پیوندهای خوب در طول کمپین ساخت لینک است، مرور کنید.

لینک های هرزنامه کمتری دریافت کنید

به عنوان بخشی از استراتژی ساخت لینک خود، باید لینک های بد را در اسرع وقت شناسایی و حذف کنید، زیرا لینک های سمی مانند این می توانند رتبه شما را کاهش دهند.

و اگر گوگل متوجه شود که شما این پیوندهای هرزنامه را به عنوان راهی برای دستکاری رتبه ایجاد کرده اید، می توانید یک جریمه دستی دریافت کنید. یا فقط در حین به روز رسانی الگوریتم، یک تنزل رتبه در SERP دریافت کنید.

بنابراین، باید عادت کنید که حساب بازخورد را در وب سایت خود به صورت فصلی بارگیری کنید و با استفاده از ابزار SEO مانند Moz امتیاز اسپم خود را تجزیه و تحلیل کنید. هنگامی که مقصران را شناسایی کردید، از شر لینک های بد مستقیماً از کنسول جستجوی Google خلاص شوید. بهتر است با مدیر وب سایت تماس بگیرید و از او بخواهید خودتان لینک را حذف کند.

در پایان روز، ایده خوبی است که از تاکتیک های سئو کلاه سیاه خودداری کنید. دلیل شماره یک: آنها هرگز در دراز مدت کار نمی کنند و دلیل شماره دو: کاهش رتبه سئوی وب سایت.

پیوندهای بیشتری برای هدایت ترافیک دریافت کنید

بنابراین، شما تحقیق کلمات کلیدی انجام داده اید، چندین لینک با مشخصات بالا داشته اید، و آماده هستید که ببینید اعتبار دامنه خود در حال افزایش است. اما نکته اینجاست که شما یکی از مهمترین چیزها را در مورد بهبود اعتبار دامنه برای مبتدیان فراموش کرده اید.

جذب لینک‌هایی که ترافیک واقعی را هدایت می‌کنند، مهم‌تر از دریافت یکسری URLهای بی‌فایده از وب‌سایت‌های دیگر است. هدف شما باید این باشد که هم یک لینک DA بالا و هم ذکری که ترافیک را به صفحه لینک شده شما ارائه می دهد، باشد.

پس چگونه می توان فهمید که یک رابطه بهتر از رابطه بعدی است؟ یک روش ساده وجود دارد که می توانید از آن برای شناسایی لینک های با مشخصات بالا استفاده کنید که می تواند اعتبار صفحه شما را افزایش دهد و ترافیک واجد شرایط را برای شما ارسال کند.

به لینک های ورودی و خروجی در صفحه اتصال دقت کنید. اگر تعداد زیادی لینک ورودی وجود داشته باشد، احتمالاً در SERPS رتبه بالاتری خواهد داشت و بازخورد شما را در معرض دید بیشتری قرار می دهد. اما اگر صفحه دارای تعداد زیادی لینک خروجی باشد، ممکن است روی پیوند شما کمتر کلیک شود تا ترافیک ایجاد شود.

در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید به یک URL که در یک وب‌سایت پرمخاطب با دامنه‌ای با تعداد زیادی لینک ورودی و تعداد کمی لینک‌های خروجی است، بک لینک داشته باشید.

DA در رزومه سئو چیست؟

Domain Authority (DA) در رزومه سئو

امیدوارم از این راهنما که به این سوال که دامنه Authority چیست، لذت برده باشید.

همانطور که متوجه شدید، Domain Authority به معنای امتیاز 1 تا 100 است و اغلب با رتبه بندی یک وب سایت در صفحات نتایج موتور جستجو مرتبط است. بنابراین، DA بالا در سئو می تواند دید موتور جستجو را برای کل وب سایت بهبود بخشد. به همین دلیل مهم است که با استفاده از نکاتی که در بالا توضیح داده شد، روی به دست آوردن اعتبار دامنه خوب برای سایت خود کار کنید.

انتشارات اعتبار دامنه چیست؟ (تعریف DA در سئو) اولین بار در SEO Chatter ظاهر شد.