منو سایت

اصول بازاریابی نظری؛ قلب مصرف کنندگان را تسخیر کنید

 تاریخ انتشار :
/
  آموزش سئو
اصول بازاریابی نظری؛ قلب مصرف کنندگان را تسخیر کنید

به نظر شما تعامل با کاربران در قسمت نظرات محدود به شبکه های اجتماعی است؟ اگر چنین ایده ای دارید، به شما تبریک می گویم! با خواندن این مقاله، احتمالاً صدها فرصت را برای دستیابی به مخاطبان وسیع تری از دست داده اید!

کاربران اینترنت به طور متوسط ​​حدود 2 دقیقه و 17 ثانیه را برای مرور هر صفحه وب صرف می کنند. حال تصور کنید که می توانید این زمان را با استفاده از یک تکنیک کاربر پسند ضرب کنید.

نظرات سرگردان در شبکه فارسی نشان می دهد که بازاریابی کامنت ها هنوز در بین مدیران سئو و وب سایت ناشناخته یا کم اهمیت است. با این حال می توان گفت که کامنت مارکتینگ یکی از بهترین و در عین حال ساده ترین ابزارهای موجود برای تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتریان وفادار است.

اگر می خواهید خوانندگان مقالات خود را به مشتری تبدیل کنید، توصیه می کنیم به خواندن این مقاله ادامه دهید. در مقاله بعدی ابتدا تاثیرات صوتی بازاریابی کامنت بر سئو را می خوانیم. سپس یاد خواهیم گرفت که چگونه با انجام 3 گام عملی و آسان از انتظارات گوگل و کاربران خود فراتر برویم.

اگر زمان کافی برای مطالعه این مقاله ندارید، پیشنهاد می کنیم ویدیوی 5 دقیقه ای بعدی را مشاهده کنید تا با مهم ترین تاثیرات بازاریابی کامنت بر سئو سایت آشنا شوید.

بازاریابی کامنت چگونه می تواند در سئوی سایت ما نقش داشته باشد؟

با ظهور الگوریتم Rank Brin، رضایت مشتری دیگر یک ارزش افزوده نیست، بلکه عاملی کلیدی در تولید محتوا است. الگوریتم Rank Brain از هوش مصنوعی استفاده می کند، عبارات جستجو شده توسط کاربر را درک می کند و با توجه به نیاز او بهترین نتیجه را نشان می دهد.

با اهمیت روزافزون ایجاد محتوای ارزشمند برای کاربران، بازاریابی کامنت به طور فزاینده ای توجه متخصصان سئو را به خود جلب می کند. همانطور که بخش نظرات به محلی برای پاسخگویی به سوالات اضافی کاربران تبدیل شد. در نتیجه کاربر وب بیش از آنچه از ما انتظار دارد نیاز دارد.

توصیه می کنیم مقاله Rank Brain Algorithm را مطالعه کنید تا متوجه شوید که چگونه گوگل این روزها پاسخگویی به نیازهای کاربران موتور جستجوی خود را در اولویت قرار داده است.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با 3 مورد از مهمترین تاثیرات بازاریابی کامنت بر سئو سایت آشنا شوید.

1. با بررسی قسمت پرسش و پاسخ، زمان حضور کاربر را افزایش دهید

بازاریابی کامنت اطلاعات بیشتری را ارائه می دهد که کاربر می تواند بدون آسیب رساندن به محتوای صفحه شما یا تبدیل آن به متن طولانی و آزاردهنده آن را بخواند. تعدادی از نظرات تخصصی در مورد محتوای مقاله، به عنوان اطلاعات اضافی، بازدیدکنندگان سایت ما را تشویق می کند تا مدت بیشتری در صفحه بمانند.

اگر از اثرات خرابی یا زمان کاربر در سایت اطلاعی ندارید، توصیه می کنیم مقاله خرابی چیست؟ خواندن. در این مقاله از اهمیت زمان کاربران در صفحه و راه های افزایش آن کاملا آگاه خواهید شد.

2. کلمات کلیدی مقاله را توزیع کنید. استفاده ماهرانه از نظرات ارزشمند

از طرف دیگر، هر عنوان مقاله یا ایده اصلی می تواند صدها کلمه کلیدی مرتبط داشته باشد. اما نمی توان همه این کلمات را در یک محتوای 1200 کلمه ای یا کمی بیشتر گنجاند. به همین دلیل با کمی خلاقیت می توانیم کلمات کلیدی مقاله را در پاسخ به نظرات کاربران گسترش دهیم.

از طریق بازاریابی نظری به سوالات کاربران پاسخ دهید

3. کشف ایده های جدید. از نظرات هدفمند برای بهبود سئو استفاده کنید

به دنبال ایده هایی برای بازنویسی محتوا یا ایجاد مقالات جدید هستید؟ یکی از بهترین گنجینه های ایده، نظرات فعال مخاطبان است. سوالات در بخش نظرات همیشه پر از ایده های جدید است. فقط به آنها نگاه کنید و لیست کاملی از مسائل حل نشده را خواهید یافت!

جالب است بدانید که برخی از این سوالات ممکن است آنقدر تخصصی و جزئی باشند که حتی در جست و جوهای جستجو شده توسط کاربران گوگل هم جای نگیرند! در چنین شرایطی ایجاد محتوایی که نیازهای کاربر را برآورده کند، رضایت و اعتماد او را به دنبال خواهد داشت.

با استفاده درست از کامنت مارکتینگ، ارتباط بین ما و کاربر به قدری عمیق می شود که حتی در ذهن ما از این به بعد می توان به عنوان مرجع بهتری نسبت به گوگل شناخته شد.

 

نمونه ای از تفسیر بازاریابی در وب سایت آکادمی وبسیما

نتایج مثبت نظرات بازاریابی در سئو به این چند گزینه محدود نمی شود. کاهش بازدهی کاربر در جستجو، افزایش فروش و تماس با مشتری پس از مشاهده نظرات مثبت و جلب اعتماد در صفحه نتایج با ارزیابی یا ثبت نظرات کاربران از دیگر اثرات مثبت سرمایه گذاری در بازاریابی کامنت است.

اما چگونه می توان سرمایه گذاری در بازاریابی کامنت را آغاز کرد؟ در این مقاله 3 راه اصلی برای تفسیر بازاریابی موفق را معرفی خواهیم کرد.

اگر می خواهید این مبحث را به صورت بسیار گسترده و کامل تر یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم در سمینار تکنیک های سئو حرفه ای در آکادمی وبسیما شرکت کنید. با مراجعه به صفحه سمینار می توانید با موضوعات این سمینار جالب و کاربردی آشنا شوید.

سه مرحله اصلی برای افزایش نرخ نظر محتوای خود

برای شروع فرآیند کامنت مارکتینگ، بهتر است ابتدا 3 مرحله یا تکنیک اصلی آن را بدانید. تکنیک هایی که می توانیم برای دریافت نظرات بیشتر و ایجاد تجربه لذت بخش تری برای مخاطبان خود استفاده کنیم.

1. کاربر خجالتی را تشویق به اظهار نظر کنید

جالب است بدانید که کاربران فعال زیادی در بین خوانندگان مقالات هر صفحه وجود دارد. اما دلیل اینکه هنوز نام و نشانی آنها را ندیده ایم چیست؟ اگرچه این کاربران علاقه مند به مشارکت هستند، اما دقیقاً نمی دانند در بخش نظرات چه چیزی بنویسیم!

استفاده از call to action مناسب باعث می شود که کاربر نظرات خود را بیان کند و محتوای UGC تولید کند. کافی است از جملاتی در انتهای مقاله استفاده کنید تا کاربر را به نوشتن نظر تشویق کنید تا ورودی نظرات در مقاله را چند برابر کنید.

استفاده از دعوت به اقدام ساده ترین راه برای افزایش نظرات وبلاگ استاما گاهی اوقات با وجود اینکه از CTA یا call to action صحیح در مقالات خود استفاده کرده ایم، باز هم هیچ نظری در صفحات ما وجود ندارد. در این نوع شرایطتعارف را کنار بگذارید و شروع کنید. کاربران جدید یا خجالتی ممکن است پس از دیدن عدد صفر در بخش پرسش‌های متداول از بیان افکار خود پشیمان شوند. در مقابل، تعداد زیاد نظرات در هر صفحه و مشاهده پاسخ ها حتی کاربران منفعل را تشویق می کند تا سوالات خود را بپرسند.

با گذاشتن نظر در سایت خود نگران فریب دادن گوگل نباشید. به این ترتیب، شما قصد ندارید الگوریتم های موتور جستجوی گوگل را دور بزنید.

برای آشنایی با خطوط قرمز گوگل سری مقالات سیاه سئو را مطالعه کنید. در این مقاله شما تمام تکنیک های فریبنده را می شناسید و به راحتی می توانید دور آنها خط بکشید.

2. گزارش مسئولانه. مهمترین اصل بازاریابی کامنت

آیا برنامه ای برای پاسخ به سوالات مطرح شده در صفحات خود دارید؟ اگر تیم ما آنقدر نیروی انسانی کم دارد که نمی توانیم پاسخ های دقیق و جامع ارسال کنیم، بهتر است از دایره بازاریابی نظرات بگذریم!

زیرا نه تنها از نظرات سرگردان و رها شده نتیجه ای نخواهیم گرفت، بلکه کاربران وفادار خود را نیز از دست خواهیم داد. پاسخ ندادن به نظرات، تعامل انسانی بین شما و کاربرانتان را از بین می برد و باعث بی اعتمادی مخاطبان شما می شود. اگر تازه کار هستید، بهتر است هنگام توسعه استراتژی سایت خود برای پردازش نظرات خود وقت بگذارید.

قسمت نظرات در صفحات مختلف سایت نیز محل مناسبی برای جلب اعتماد به موتور جستجوی گوگل است. پس از نوشتن پاسخ صحیح و کامل، مخاطب را به سمت محتوای مربوطه سوق دهید. پیوند بین صفحات داخلی باعث تسهیل جریان کاربران به وب سایت می شود.

لینک سازی داخلی در بازاریابی نظری

علاوه بر محتوای حساب شده، زمان پاسخگویی معقول نیز می تواند در افزایش رضایت کاربران موثر باشد. خب بهتره به سوالات کاربر پاسخ دهید، قبل از اینکه او فکر کند جواب آن را نمی دانید. ما به راحتی می توانیم از طریق پیامک یا ایمیل به شما اطلاع دهیم که نظر کاربر پاسخ داده شده است. به این ترتیب کاربر راه بازگشت به سایت ما را پیدا می کند.

3- ارائه مطالب ارزشمند در بخش پرسش و پاسخ ارزش ایجاد کنید

نظرات مانند سرنخ هایی برای یافتن نیازهای کاربران ما هستند. بهتر است نظر خوانندگان و به خصوص سوالات آنها را جدی بگیرید و از آنها نگذرید. همچنین نباید فراموش کنیم که وقتی به کاربران پاسخ می دهیم، پاسخ را برای یک نفر نمی نویسیم.

لطفا توجه داشته باشید که به احتمال زیاد هر کاربری که وارد صفحه ما می شود به بخش پرسش و پاسخ مراجعه کند. بنابراین، نظرات را می توان ده ها یا حتی صدها خواند. ارائه راه حل های جامع و تشویق کننده می تواند مخاطبان بالقوه را به مشتریان واقعی تبدیل کند. بدون تلاش زیاد برای جذب این گونه بازدیدکنندگان.

به یاد داشته باشید که کیفیت محتوا یکی از مهمترین فاکتورهای سئو برای گوگل است. نظرات علاوه بر محتوای اصلی می تواند جای خالی را پر کند و به سوالات کاربران پاسخ دهد.

بازاریابی نظری؛ سئو را فراموش کنید!

بازاریابی کامنت فقط در مورد سئو نیست. وقتی به سوالات مخاطبان خود پاسخ می دهیم، یک ارتباط دو طرفه ایجاد می کنیم. داشتن نظرات در یک صفحه باعث می شود کاربران به ما و برند ما اعتماد کنند. از طرفی نظرات حاوی انتقاد فرصت بسیار خوبی برای حفاظت از برند و حتی ارتقای کیفیت خدمات و محصولات مطابق با نظر مصرف کنندگان است. به طور خلاصه، با بازاریابی کامنت می توانیم ارتباط عمیق و مستمری با مخاطبان خود ایجاد کنیم.

تجربه شما از بازاریابی کامنت چیست؟ از شما دعوت می کنیم نظرات و تجربیات خود را در زمینه بازاریابی چشم انداز با ما و مخاطبان آکادمی وب سیما در انتهای همین صفحه به اشتراک بگذارید.

نوشته شده توسط اصول بازاریابی نظری؛ برای اولین بار در آکادمی وبسیما قلب کاربران را تسخیر کنید. به نظر می رسد.