ارجاعات متنی چیست؟ (تعریف، مثال ها و نکات)

ارجاعات متنی چیست؟ (تعریف، مثال ها و نکات)

در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که “ارجاعات متنی چیست؟”

اما بیشتر از تعریف مراجع متنی دریافت خواهید کرد.

همچنین نمونه هایی از پیوندهای متنی را مشاهده خواهید کرد، با انواع مختلف پیوندها آشنا خواهید شد، با مزایای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) آشنا خواهید شد و نکاتی در مورد نحوه ایجاد پیوندهای متنی برای وب سایت خود دریافت خواهید کرد.

در دنیای سئو، لینک ها برای رتبه بندی در بالای صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) در گوگل، یاهو و بینگ برای برخی از کلمات کلیدی رقیب بسیار مهم هستند. و بازخورد متنی می تواند به شما در دستیابی به این موقعیت های مهم برای کسب و کارتان کمک کند.

ارجاعات متنی چیست؟

پیوندهای متنی پیوندهایی هستند که به جای هدر یا پاورقی در متن اصلی یک وب سایت قرار می گیرند. بازخورد متنی شامل متن لنگر بهینه شده برای کمک به کاربر برای درک زمینه پیوند و بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی SEO است.

نمونه هایی از بازخورد متنی

دو نمونه از پیوندهای متنی بر اساس محل قرارگیری پیوند وجود دارد: در وب سایت شما یا سایت دیگری. در زیر نمونه هایی از هر دو نوع ارجاع متنی آورده شده است.

پیوندهای متنی خروجی: اینها پیوندهایی در محتوای وب سایت شما هستند که به عنوان پیوندهایی به وب سایت دیگری عمل می کنند. به عنوان مثال، در اینجا بازخورد متنی در مورد دستورالعمل های وب مستر گوگل است.

پیوندهای متنی ورودی: اینها لینک هایی در محتوای سایت های دیگر هستند که پیوندهایی به وب سایت شما در نظر گرفته می شوند. به عنوان مثال، در اینجا یک اسکرین شات در زیر از بازخورد متنی این وب سایت است که به صفحه اصلی منتهی می شود.

آیا مراجع متنی خوب هستند؟

پیوندهای متنی خوب هستند زیرا این پیوندها می توانند رتبه موتور جستجوی شما را برای کلمات کلیدی خاص بهبود بخشند. بازخورد متنی با ارزش ترین استراتژی برای ایجاد لینک در جامعه SEO در نظر گرفته می شود. با این حال، اثربخشی به کیفیت پیوندهایی که دارد و ترافیک آن بستگی دارد.

پیوندهای متنی معمولاً مؤثرتر از سایر انواع پیوندها مانند نظرات وبلاگ، پیوندهای وب 2.0 و پیوندهای URL خالی هستند، بنابراین اگر می خواهید عملکرد سئوی وب سایت خود را بهبود ببخشید ارزش امتحان کردن را دارد. همچنین می توانید به این راهنمای بهینه سازی متن لنگر نگاه کنید تا نسبت خوبی برای ساخت این نوع پیوندها به دست آورید.

انواع ارجاعات متنی

مراجع طبیعی

مراجع طبیعی ارتباطاتی هستند که به صورت ارگانیک به دست می آیند. یک مثال خوب از این، پیوندهای تحریریه ای است که نام تجاری شما یا مقاله خاصی را در وب سایت شما با پیوندی به آن ذکر می کند. شما هیچ کاری برای دریافت این لینک انجام ندادید و به طور طبیعی برای وب سایت شما اتفاق افتاد.

درج پیوند

درج پیوند فرآیند تماس با صاحب سایت و پرسیدن اینکه آیا می تواند یک لینک به محتوای منتشر شده اضافه کند تا زمینه و مرجع بیشتری را برای خواننده فراهم کند، می باشد. این نوع بازخورد متنی معمولاً زمانی به عنوان مؤثرترین استراتژی سئو در نظر گرفته می شود که خود صفحه پیوند دهنده دارای تعداد زیادی لینک با کیفیت باشد که به آن کمک می کند سطح بالاتری از رتبه صفحه را به وب سایت شما منتقل کند.

هنگامی که به درستی استفاده شود، درج پیوند می تواند به بهبود رتبه بندی یک وب سایت در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی خاص با افزایش ارتباط آن کمک کند.

پست جدید برای وب سایت هدفمند

ایجاد یک پست جدید برای یک وب سایت هدف، شکل مفید دیگری برای ایجاد پیوندهای متنی است، اما اگر نمایه سازی به تاخیر بیفتد یا پست پیوندهای ورودی خود را دریافت نکند، ممکن است مدتی طول بکشد تا نتایج را ببینید.

برای ایجاد این نوع بازخورد، فقط باید یک پست وبلاگ جدید در وب سایت مورد نظر ارسال کنید که شامل بازخورد متنی در وب سایت مورد نظر است. این رویکرد می تواند برای تبلیغ یک محصول یا خدمات جدید یا افزایش آگاهی از یک صفحه وب خاص در سایت شما مفید باشد.

مزایای مراجع متنی

افزایش اعتبار صفحه رنک

بازخورد متنی می تواند به افزایش اعتبار صفحه رتبه وب سایت شما در هر دو سطح دامنه و صفحه فردی کمک کند. این بدان معناست که سایت و محتوای شما به دلیل افزایش آرا (یعنی بازخورد) معتبرتر و قابل اعتمادتر از الگوریتم گوگل در نظر گرفته می شود.

رتبه بندی کلمات کلیدی بالاتر

پیوندهای متنی به بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی سایت شما در سطح صفحه به صفحه کمک می کنند. هنگامی که لینک های ورودی از سایر صفحات وب دارید که دارای مقدار زیادی رتبه صفحه هستند، این به گوگل می گوید که سایت شما نیز ارزش رتبه بالاتری را دارد و در نتیجه می توانید افزایش موقعیت SERP خود را برای کلمات کلیدی مشاهده کنید. این ارجاعات متنی

ترافیک بیشتر از ارجاعات

پیوندهای متنی همچنین می توانند به ایجاد ترافیک توصیه شده بیشتر به سایت شما کمک کنند. وقتی سایر سایت‌ها در محتوا به سایت شما پیوند می‌دهند، به کاربران می‌گوید که صفحات وب شما نیز ارزشمند و ارزش اشتراک‌گذاری هستند، که منجر به بازدیدکنندگان بیشتری از طریق این بازخورد به عنوان ترافیک توصیه‌شده به سایت شما می‌شود.

آگاهی بهتر از برند

پیوندهای متنی می توانند به بهبود آگاهی از برند شما کمک کنند. هنگامی که سایت های دیگر به سایت شما پیوند می زنند، به مشتریان بالقوه می گوید که شما منبع اطلاعاتی قابل اعتمادی هستید و در نتیجه ممکن است شاهد افزایش وفاداری به برند و فروش باشید.

نمایه سازی سریعتر صفحات وب

پیوندهای متنی همچنین می توانند به سرعت بخشیدن به روند نمایه سازی صفحات وب برای محتوای شما کمک کنند. هنگامی که خزنده وب گوگل پیوندهایی به آدرس های اینترنتی شما در سایت های دیگر پیدا می کند، آنها را برای فهرست بندی سریعتر موتور جستجو رتبه بندی می کند.

نحوه دریافت پیوندهای متنی

از دسترسی دستی استفاده کنید

بهترین راه برای ایجاد ارتباطات متنی استفاده از دسترسی دستی است. این شامل یافتن سایت‌های مرتبط با جایگاه خود و دستیابی به آنها با پیشنهادی برای مشارکت در محتوا یا دریافت پیوند به عنوان منبعی مناسب برای خوانندگان است. شما می توانید اهداف بالقوه را با کمک موتورهای جستجو، دایرکتوری ها و سایر خدمات آنلاین پیدا کنید.

با وبلاگ های مهمان پیوندهای متنی دریافت کنید

وبلاگ مهمان شامل نوشتن محتوا برای سایت دیگری و درج پیوند به وب سایت شما در مقاله است. هنگام انتخاب یک سایت برای مشارکت، مطمئن شوید که به وب سایت شما پیوند داده شده است و در موتورهای جستجو رتبه بالایی دارد. اگر هیچ یک از محتواها در رتبه ۱۰ برتر گوگل قرار نگیرد، ممکن است سایت سایتی با کیفیت پایین و/یا جریمه شده باشد. شما نمی خواهید لینک های بدی به سایت خود داشته باشید زیرا می تواند رتبه شما را در موتورهای جستجو کاهش دهد.

سعی کنید اتصالات خراب بسازید

ایجاد لینک های شکسته شامل یافتن وب سایت هایی با لینک های شکسته و ارسال یک ایمیل به مدیر وب سایت است که از آنها می خواهد پیوند را با یکی از شما جایگزین کند. این ممکن است زمان ببرد، اما اگر به درستی انجام شود می تواند بسیار موثر باشد.

هاستوگرافی برای مراجع ایجاد کنید

یکی دیگر از راه های عالی برای به دست آوردن مراجع متنی، ایجاد مهمان شناسی است. این شامل ایجاد اینفوگرافیک بر اساس محتوایی است که در یک صفحه وب با رتبه بالا پیدا می کنید. سپس با مالک سایت تماس بگیرید و بپرسید که آیا اینفوگرافیک را با بازخورد متنی در یکی از صفحات وب شما در سایت خود منتشر می کند یا خیر. برای جزئیات و نکات بیشتر، این راهنما را در مورد نحوه دریافت بازخورد اینفوگرافیک ببینید.

چاپ مقاله پژوهشی

همچنین می توانید سعی کنید مقالات علمی را منتشر کنید. این استراتژی شامل نوشتن مقالات عمیق در مورد یک موضوع خاص و به دست آوردن ارتباطات متنی ارگانیک در نتیجه این تلاش است.

مصاحبه

یک راه آسان برای به دست آوردن ارتباطات متنی، مصاحبه است. این شامل تماس با روزنامه نگاران یا وبلاگ نویسانی است که به زمینه تجربه شما علاقه مند هستند و از آنها برای مصاحبه دعوت می کنید. هنگامی که مصاحبه منتشر می شود، مطمئن شوید که میزبان به جای پیوند URL ساده به وب سایت شما، بازخورد متنی را در خود دارد.

وب سایت 2.0 خود را ایجاد کنید

این استراتژی به عنوان یک تکنیک سئو کلاه خاکستری در نظر گرفته می شود که آن را به روشی که اسپم می کنید انجام دهید. با این حال، اگر یک سایت وب 2.0 با کیفیت بالا برای نام تجاری خود بسازید، همانطور که در اینجا توضیح داده شده است: نحوه ایجاد پیوندهای وب 2.0، آنگاه می تواند به عنوان یک روش موثر برای ایجاد پیوندهای متنی برای وب سایت شما عمل کند.

بازخورد متنی Dofollow چیست؟

پیوندهای متنی Dofollow پیوندهایی هستند که در محتوای یک وب سایت بدون تگ HTML rel = nofollow تعبیه شده اند. موتورهای جستجو، بک لینک های dofollow را ارزشمندتر از لینک های nofollow می دانند، زیرا ارزش صفحه رنک را برای اهداف سئو به سایت هدف منتقل می کنند.

آیا پیوندهای متنی سرمقاله ارزشش را دارد؟

پیوندهای متنی ویرایشی ارزش آن را دارند زیرا این پیوندها اغلب دارای سطح اعتماد و رتبه بالایی هستند که می توانند به وب سایت شما منتقل شوند. علاوه بر این، پیوندهای متنی سرمقاله اغلب با متنی مرتبط با موضوع احاطه شده اند که می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا در زمینه بازخورد بدون بهینه سازی برای کلمات کلیدی بخزند.

خلاصه ارجاعات متنی

امیدوارم از این راهنما لذت برده باشید، که به این سوال پاسخ می دهد که منابع متنی چیست.

همانطور که متوجه شدید، پیوندهای متنی بخش مهمی از هر استراتژی سئو هستند. آنها نه تنها به بهبود اعتبار و اعتبار وب سایت شما کمک می کنند، بلکه در جذب ترافیک و بهبود رتبه موتورهای جستجوی شما در گوگل، یاهو و بینگ نیز نقش دارند.

انتشار منابع متنی چیست؟ (تعریف، مثال ها و نکات) اولین بار در SEO Chatter ظاهر شد.