منو سایت

اتصال Dofollow چیست؟ (انواع لینک های Dofollow در سئو)

 تاریخ انتشار :
/
  آموزش سئو
اتصال Dofollow چیست؟ (انواع لینک های Dofollow در سئو)


در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که اتصال dofollow چیست؟

علاوه بر تعریف لینک‌های dofollow، همچنین به اهمیت لینک‌های dofollow در بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) و همچنین نحوه ایجاد لینک‌های dofollow برای وب‌سایت خود و مکان یافتن منابع خوب برای آنها در اینترنت خواهیم پرداخت.

در پایان این راهنما شما هر آنچه را که باید در مورد لینک های dofollow در سئو بدانید تا رتبه و ترافیک وب سایت خود را بهبود بخشید، خواهید یافت.

اتصال dofollow چیست

اتصال Dofollow چیست؟

لینک dofollow یک بک لینک است که به وب سایت یا وبلاگ شما برای خزیدن در گوگل و سایر موتورهای جستجو اشاره می کند. لینک های Dofollow با انتقال اعتبار سایت منبع به سایت هدف به سئو کمک می کنند. بازخورد Dofollow، برای بهینه سازی و رتبه بندی موتورهای جستجو مهم است.

مثال اتصال Dofollow

<a href="https://domain.com">hyperlinked text</a>

چرا لینک های Dofollow در سئو مهم هستند؟

لینک های Dofollow بخش مهمی از استراتژی سئو برای ایجاد بک لینک به یک وب سایت هستند. مزیت اصلی پیوندهای dofollow این است که رتبه صفحه را برای یک وب سایت و صفحات وب منفرد بهبود می بخشند. هر چه یک سایت لینک های dofollow با کیفیت بیشتری داشته باشد، رتبه بهتری در موتورهای جستجو دارد.

مزایای لینک های Dofollow

  • لینک های Dofollow مقدار PageRank را از سایت اصلی به سایت هدف منتقل می کنند.
  • لینک های Dofollow در سئو نشانه اعتماد به الگوریتم های موتورهای جستجو هستند.
  • پیوندهای Dofollow می توانند به صفحه وب کمک کنند تا برای کلمات کلیدی هدف خود رتبه بالاتری داشته باشد.
  • لینک‌های Dofollow به گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا محتوای شما را برای فهرست‌بندی و رتبه‌بندی سریع‌تر پیدا کنند.
  • لینک‌های Dofollow باعث می‌شوند وب‌سایت شما تجربه و اعتبار بیشتری داشته باشد.

چگونه یک اتصال Dofollow ایجاد کنیم

برای ایجاد پیوند dofollow، باید متن را در یک صفحه وب برجسته کنید و سپس یک لینک به آن اضافه کنید. پیوندهای Dofollow به طور پیش فرض در اکثر ویرایشگرهای وب سایت HTML برای عنصر تگ anchor ساخته می شوند. هیچ کدنویسی اضافی مورد نیاز نیست مگر اینکه ویژگی nofollow rel را حذف کنید.

چگونه بفهمم که لینک Dofollow است؟

با بررسی لینک در مرورگر خود و بررسی کد HTML، می‌دانید که آیا پیوند dofollow است یا خیر. اگر لینک در ویژگی HTML rel nofollow نداشته باشد، پیوند dofollow است.

در اینجا مراحل بررسی پیوندهای dofollow وجود دارد:

  1. روی یک لینک در مرورگر خود کلیک راست کنید.
  2. روی “تأیید” کلیک کنید.
  3. تگ anchor را در منبع HTML برای ویژگی rel بررسی کنید.
  4. اگر “nofollow” را در ویژگی rel مشاهده کردید، پیوند بدون مراقبت است. در غیر این صورت لینک dofollow است.

توجه داشته باشید: ویژگی rel رابطه بین سند جاری و سند پیوند شده را مشخص می کند. موتورهای جستجو از این ویژگی HTML برای دریافت اطلاعات بیشتر لینک استفاده می کنند. بازخورد Dofollow موتورهای جستجو را هدایت می کند تا از پیوند محاسبه برای رتبه بندی صفحات استفاده کنند.

چگونه بازخورد Dofollow ایجاد کنم؟

وبلاگ مهمان در وب سایت های Dofollow

رایج‌ترین راه برای ایجاد بازخورد dofollow، نوشتن پست مهمان برای وب‌سایتی است که از پیوندهای بعدی در محتوا استفاده می‌کند.

برای یافتن گزینه های وبلاگ نویسی مهمان می توانید از اپراتورهای جستجوی پیشرفته زیر در Google استفاده کنید. با این حال، شما باید به صورت دستی هر سایت را بررسی کنید تا مطمئن شوید که پیوندها به صورت dofollow هستند.

  • عنوان کلمه کلیدی: درباره ما بنویس
  • عنوان کلمه کلیدی: درباره من بنویس
  • عنوان کلمه کلیدی: “مشارکت در”
  • عنوان کلمه کلیدی: “ارسال” + inurl: وبلاگ
  • کلمه کلیدی “ارسال پست مهمان”
  • کلمه کلیدی inurl: / مهمان-پست /
  • کلمه کلیدی “پست مهمان”
  • کلمه کلیدی “پست مهمان از”
  • کلمه کلیدی “پذیرش پست های مهمان”
  • کلمه کلیدی “دستورالعمل های ارسال مهمان”
  • کلید واژه مهمان مهمان
  • کلمه کلیدی “مقاله مهمان”
  • کلمه کلیدی ستون مهمان
  • کلمه کلیدی “شرکت کننده شوید”
  • inpostauthor: کلمه کلیدی مهمان
  • inpostauthor: کلمه کلیدی “وبلاگ مهمان”.
  • inpostauthor: کلمه کلیدی “پست مهمان”.

اشاره های تجاری را به مراجع Dofollow تبدیل کنید

راه دیگری برای ایجاد بک لینک های dofollow این است که اشاره های تجاری موجود را به لینک هایی با کیفیت بالا تبدیل کنید که ارزش صفحه رتبه سئو را نشان می دهد.

برای انجام این کار دو روش وجود دارد:

  • می‌توانید نام تجاری یا کسب‌وکار خود را در گوگل جستجو کنید تا فهرستی از وب‌سایت‌های دیگری که به کسب‌وکار شما اشاره می‌کنند بیابید و فهرستی از سایت‌هایی که پیوندهای آفلاین دارند تهیه کنید.
  • می‌توانید Google Alert را برای نظارت بر اینترنت برای نام تجاری یا شرکت خود تنظیم کنید و هر زمان که Google تشخیص داد نام شما به صورت آنلاین استفاده می‌شود، ایمیلی دریافت کنید. سپس می توانید بررسی کنید که آیا مرجعی وجود دارد یا خیر.

هنگامی که منشن ها را لغو کردید، باید با هر وب سایتی که از شما نام می برد تماس بگیرید و بپرسید که آیا آنها پیوند dofollow را به وب سایت شما اضافه می کنند یا خیر.

مصاحبه

دریافت مصاحبه در یک پادکست، در یک ویدیوی YouTube یا در یک پست مکتوب به احتمال زیاد بازخورد dofollow در سئو را ارائه می دهد. میزبانان و نویسندگان این نوع محتوا اهمیت سئو و لینک سازی را درک می کنند و بنابراین معمولاً در ازای مصاحبه به عنوان یک متخصص در زمینه شما، یک لینک dofollow به وب سایت یا یک صفحه وب خاص اضافه می کنند.

یک بررسی تخصصی ایجاد کنید

بررسی های تخصصی مقالاتی هستند که نظرات یا تجربیات افراد تأثیرگذار در جایگاه شما را ارائه می دهند. شما به سادگی از افرادی که تعداد فالوورهای زیادی دارند سؤالی مرتبط با صنعت خود می پرسید و پاسخ آنها را در یک پست وبلاگ یا مقاله ارسال شده به وب سایت خود ثبت می کنید.

پس از انتشار بررسی همتا، آن را با کارشناسان شرکت کننده به اشتراک می گذارید و از آنها می خواهید که از وب سایت های خود به آن لینک دهند. و از آنجایی که این نوع محتوا آگاهی از برندها و تجربه آنها را افزایش می دهد، معمولاً به وب سایت شما یک لینک dofollow می دهند تا ارزش صفحه رنک برای اهداف سئو را پاس کند.

ایجاد لینک در انجمن های Dofollow

اکثر انجمن‌ها به سمت قرار دادن ویژگی nofollow rel روی لینک‌های تولید شده توسط کاربر رفته‌اند، زیرا بسیاری از سئوکاران از این پلت‌فرم‌ها بیش از حد برای ایجاد لینک استفاده کرده‌اند. با این حال، برخی از انجمن‌های dofollow هنوز وجود دارند.

برای یافتن تالارهای گفتمان خوبی که همچنان می‌توانید پیوند ارزشمندی را در نمایه، امضای پست یا بخش‌های محتوای وب‌سایت‌ها به آن‌ها اضافه کنید، این فهرست از پیوندهای تالار گفتگوی dofollow را مرور کنید.

پیوندهای Dofollow رقیب خود را پیدا کنید

با استفاده از ابزار ممیزی بازخورد مانند Ahrefs، Semrush یا LinkMiner، می توانید نمایه بازخورد را در وب سایت رقیب جستجو کنید. سپس می توانید این لیست از پیوندها را برای یافتن بک لینک های dofollow مرور کنید.

هنگامی که این نوع پیوندها را پیدا کردید، می توانید با تماس با صاحبان وب سایت سعی کنید همان پیوندها را دریافت کنید.

لینک های خراب در سایر وب سایت ها را گزارش دهید

در این پست در مورد نحوه ساخت بک لینک با کیفیت بالا، به یک استراتژی SEO برای ایجاد لینک از منابع منسوخ شده (یعنی لینک های شکسته) اشاره می کنم.

اینترنت مکانی است که دائماً در حال تکامل است و یک منبع آنلاین که به امروز متصل است ممکن است فردا بدون هشدار ناپدید شود و منجر به یک پیوند مرده شود. و این فرصت خوبی برای شماست تا لینک های dofollow بیشتری از وب سایت های مربوطه ایجاد کنید.

در زیر یک مرور سریع از نحوه یافتن لینک های شکسته در سایر وب سایت ها با استفاده از ابزار SEO Ahrefs آورده شده است. با این حال، شما باید این راهنمای مرتبط را در بالا بخوانید زیرا راه‌های بسیار دیگری برای دریافت بازخورد dofollow با کیفیت بالا برای سئو را شامل می‌شود.

  • لیستی از رقبای معتبر در جایگاه خود ایجاد کنید.
  • از Ahrefs Site Explorer برای تجزیه و تحلیل دامنه ها استفاده کنید.
  • با رفتن به Site Explorer -> Pages -> Best Links -> HTTP 404 Error Filter از Ahrefs Broken Link Checker برای یافتن لینک های شکسته استفاده کنید.

از کجا می توانم لینک های رایگان Dofollow را دریافت کنم؟

  • هاب پیج ها
  • ArticleBiz
  • TechDirt
  • پادشاه اینفوگرافیک
  • منطقه اینفوگرافیک
  • Reddit
  • دیگو
  • Bookmax
  • مردمی
  • لینک های سفید
  • اینستاپیپر
  • Viesearch
  • انجمن CNET
  • انجمن جوملا
  • انجمن Deviantar
  • Vimeo
  • فضای من
  • تایپ پد
  • Visua.ly
  • وبلاگ نویس
  • وردپرس
  • وبلاگ Tumblr

اگر از هر یک از سایت های بک لینک dofollow بالا استفاده می کنید، حتما این مقاله را در مورد نحوه استفاده از کلمات کلیدی در لینک های خود بخوانید تا بیشترین ارزش سئو را از آنها به دست آورید.

خلاصه بازخورد dofollow چیست؟

لینک های Dofollow در رزومه سئو

امیدوارم از این راهنما در پاسخ به این سوال که لینک dofollow در سئو چیست لذت برده باشید.

همانطور که متوجه شدید، تعریف اصلی بک لینک های dofollow، لینک هایی از سایر وب سایت ها هستند که ارزش PageRank را برای اهداف سئو به سایت شما منتقل می کنند. و هرچه لینک‌های dofollow بیشتری به دست آورید، موتورهای جستجوگر مانند گوگل، یاهو و بینگ اعتماد و اعتبار بیشتری به وب‌سایت شما می‌دهند تا به محتوا در رتبه‌بندی کلمات کلیدی هدفمند کمک کنند.

انتشارات اتصال Dofollow چیست؟ (انواع بازخورد Dofollow در سئو) اولین بار در SEO Chatter ظاهر شد.